Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger

Anbefalte innlegg

Det har med vane om en kan se forskjell på 60 og 120 fps.

Litt som med disse tullingene som hadde 60 Hz på CRT-skjermer, eller at 140 var bedre enn 85.

Syn er heller ikke en lineær skala fra dårlig til bra. Så 'godt syn' trenger ikke si noe om du kan skille fps.

Og jeg finner det litt ironisk at du bruker temen fps når du i andre tråder er meget aktiv på å ikke 'ødelegge' språket, men aktivt bidrar til å gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, du trenger ikke være kvass og sarkastisk i alle innlegg, vet du. Må vel være et mindreverdighetskompleks eller noe. For ordens skyld så var det når jeg var på sesjon, og fikk full pott på alle tester. Jeg gjentar, jeg kan ikke tenke meg at noen trenger mer enn 60 FPS når de spiller.

Du skjønner vel at om linsa de ikke har defekter (nærsynthet, langsynthet osv) har minmalt med korrelasjon til hvor rask flimring eller framerate du oppfatter, og at det således er helt irrelevant informasjon du kommer med? Spesielt på en så overfladisk sak som sesjonen.

AtW

Lenke til kommentar

Og jeg finner det litt ironisk at du bruker temen fps når du i andre tråder er meget aktiv på å ikke 'ødelegge' språket, men aktivt bidrar til å gjøre det.

Liten glipp. Tror ingen kan anklage meg for å aktivt ødelegge språket. Det blir bare patetisk, og faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Liten glipp. Tror ingen kan anklage meg for å aktivt ødelegge språket. Det blir bare patetisk, og faller på sin egen urimelighet.

Det er stort sett ingen som aktivt går inn for å ødelegge språket, man bare kommuniserer på samme måte som sine samtidig. Jeg observerer forøvrig at du bruker en definisjon på 'patetisk' som er forholdsvis nylig hentet fra nettopp engelsk. Ser du i norske ordbøker som er mer enn et par år gamle vil du stort sett kun finne 'følelsladet' som synonym (jfr. 'patos'), mens du ser ut til å mene noe i retning av 'stakkarslig'.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har børstet støv av Black Ops 2 denne helga, og i en tid der de fleste spill kjører på 30 FPS var det utrolig forfriskende å spille noe som gikk så glatt over skjermen. Ja, de jukser seg til det med å kjøre noe greier sub-HD eller hva det nå er, men likevel, utrolig forfriskende.

Det gjør meg litt bekymret at blant annet John Carmack har sagt at de fleste utviklere vil sikte på 30 FPS på de nye konsollene også. Uansett, mitt bidrag til denne diskusjonen er at jeg aldri kan se for meg at man trenger mer enn 60 FPS. Har spilt med opptil 120, og jeg kunne virkelig ikke se noen forskjell, og jeg har det på papir at jeg har prima syn.

60fps er nok det, men jeg synes at 30fps er uspillbart. Med andre ord er ikke konsoll noe for meg. Holder meg til 60fps og min pc jeg :)
Lenke til kommentar

Det er stort sett ingen som aktivt går inn for å ødelegge språket, man bare kommuniserer på samme måte som sine samtidig. Jeg observerer forøvrig at du bruker en definisjon på 'patetisk' som er forholdsvis nylig hentet fra nettopp engelsk. Ser du i norske ordbøker som er mer enn et par år gamle vil du stort sett kun finne 'følelsladet' som synonym (jfr. 'patos'), mens du ser ut til å mene noe i retning av 'stakkarslig'.

Har sagt det før, og sier det igjen. Det som har skjedd opp til rundt 2000 var utvikling. Siden den gang har det gått fort i nedoverbakke. Etter at internett og mobiltelefon ble allemannseie har språket degenerert til noe som knapt er leselig. Jeg brukte akkurat det ordet jeg mente å bruke. Dette er dog ikke rett tråd for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Så hvorfor skal folk fremdeles ha det til at en stor TV er en så mye mer altoppslukende opplevelse?

Når jeg sitter to og en halv til tre meter unna TVen min på 50", har jeg ikke noe problem med at jeg blir forstyrret av andre ting i rommet. Handler vel bare om å ha kunne holde oppmerksomheten et sted.

Lenke til kommentar

Så hvorfor skal folk fremdeles ha det til at en stor TV er en så mye mer altoppslukende opplevelse?

Vet ikke, for meg virker det som ett underlig argument,for å være helt ærlig, så mistenker jeg de foretrekker å spille i sofaen av andre grunner og de tror at TVen også er større, og bruker det som argument..

AtW

Når jeg sitter to og en halv til tre meter unna TVen min på 50", har jeg ikke noe problem med at jeg blir forstyrret av andre ting i rommet. Handler vel bare om å ha kunne holde oppmerksomheten et sted.

Er vel ikke det det er snakk om i utgangspunktet? Klarer jo fint å ikke bli forstyrret med en 28-tommers TV heller, poenget er at det er mer oppslukende med ting som dekker mer av synsfeltet.

AtW

Lenke til kommentar

Det gjør du nok, men er det mulig å få vite hvorfor, noen faktisk konkret som du mener er forskjellen, utover at du gjentar at du mener det?

AtW

Har sagt det før. Bedre å slappe av i en sofa med en stor TV foran seg, enn å sitte oppreist mens du ser på en monitor. Hvis jeg skal kan leve meg inn i noe, så må jeg slappe av, og når jeg slapper av, så ligger jeg på sofaen.

Lenke til kommentar

Har sagt det før. Bedre å slappe av i en sofa med en stor TV foran seg, enn å sitte oppreist mens du ser på en monitor. Hvis jeg skal kan leve meg inn i noe, så må jeg slappe av, og når jeg slapper av, så ligger jeg på sofaen.

Så det har ingenting å gjøre med om det er en TV eller en monitor, men hva du sitter på?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så det har ingenting å gjøre med om det er en TV eller en monitor, men hva du sitter på?

AtW

Har aldri sett en monitor på 50". Hvis det finnes, hvorfor ikke bare kjøpe en TV? For at jeg skal leve meg inn i noe, så må jeg ha en sofa, en TV av en viss størrelse, og en viss avstand mellom TVen og meg. Rart at du har så utrolig vanskelig for å forstå de enkleste ting.

Lenke til kommentar

Har aldri sett en monitor på 50". Hvis det finnes, hvorfor ikke bare kjøpe en TV? For at jeg skal leve meg inn i noe, så må jeg ha en sofa, en TV av en viss størrelse, og en viss avstand mellom TVen og meg. Rart at du har så utrolig vanskelig for å forstå de enkleste ting.

Hvis jeg skal ha innlevelse i spill må vanligvis en viss andel av synsfeltet mitt være dekket av spillet, hvis mindre av synsfeltet blir dekket av spillet blir innlevelsen svakere.

Mulig jeg er rar her, men det høres ganske innlysende ut for min del.

Grunnen til at mange gamere foretrekker PC og monitor er fordi en god gaming-TV typisk er mange ganger tregere enn en monitor.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har med vane om en kan se forskjell på 60 og 120 fps.

Litt som med disse tullingene som hadde 60 Hz på CRT-skjermer, eller at 140 var bedre enn 85.

Syn er heller ikke en lineær skala fra dårlig til bra. Så 'godt syn' trenger ikke si noe om du kan skille fps.

haha, den får jeg også ta til meg :rofl: Men når jeg skriver hele ordet så skriver jeg i det minste bilder pr sekund, men jeg burde jo selvsagt bruke riktig forkortelse også, bps. Husbyen burde også notere seg dette og kansje konsekvent begynne å ikke bruke ord som er relativt nye, som patetisk :tease:

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at mange gamere foretrekker PC og monitor er fordi en god gaming-TV typisk er mange ganger tregere enn en monitor.

For den typen spill jeg stort sett spiller, har ikke forsinkelse noe å si. Spiller knapt flerspiller, og når jeg først gjør det, så er det ikke forsinkelsen som hemmer ferdighetene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...