Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du kun ute etter å kverulere? Om man skal kåre det dårligste spillet/filmen/whatever handler det kun om det dårligste, ikke om hvor dårlig det er i forhold til tiden det ble laget. Nå har jeg hørt om noen spill som tydeligvis er enda dårligere enn Superman 64, men husker ikke navn.

 

Og altså, jeg klarer ikke å finne et eneste spill i dag som er såpass dårlig sammenlignet med de andre av dagens spill enn det Superman 64 var sammenlignet med spill når det ble gitt ut. Her har det ikke noe med at standarene økes over tid, her har det alt med at Superman 64 er et sinnsykt dårlig spill hvor absolutt ALT av spillmekanikker er totalt ødelagt.

Beklager, misforsto posten din der.

Helt enig i at Superman 64 er elendig, men er ikke sikker på om det er det verste som noengang har blitt gitt ut sammenlignet med sin tid. Big Rigs og Charlie's Angels var ikke akkurat mesterverk de heller.

Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Far Cry 3: Blood Dragon. For et makkverk! Grafikken var god, men gameplayet var kjedelig og det føltes som å spille et hvilket som helst annet skytespill, bare med en Sci-fi-"kostyme". Det fikk meg til å holde meg unna Far Cry 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.gamesrada...games-all-time/

 

Gamesradar har mekket en liste over hva de mener er tidenes dårligste spill:

 

1. E.T.

2. Custer's Revenge

3. Fridag the 13th

4. Superman 64

5. Big Rigs

 

Synes mange av de er ganske tullete å ha på en sånn liste. E.T. og Superman 64 er riktignok velfortjent, men Custer's Revenge er jo bare én i mengden av utallige sex-spill med akkurat samme konsept. Da er det jo bare å fylle listen med slike spill. De burde ikke sammenlignes med "vanlige" spill. Litt det samme med Big Rigs. Det er jo helt klart et en-manns-verk som aldri ble ferdig. Det finnes mange lignende spill, og de burde ikke på samme listen som spill som fremstod som ordentlige spill, helt til du faktisk spilte dem.

Lenke til kommentar

FM serien har blitt utrolig langdryg og kjedelig. Alle nye funksjoner er i seg selv sikkert kule isolert sett, men totalpakken blir alt for omfattende til at jeg gidder å sette meg inn i det. Har ikke så mye tid til å spille spill så da vil jeg heller bli underholdt raskt, og må innrømme at jeg liker CM 01/02 utrolig mye bedre.

 

(Cm 01/02 er btw freeware, og det kan patches slik at det er 100% oppdatert pr mars 2013 eller noe sånnt av chapman teamet. Sånn hvis noen fikk lyst på en nostalgia trip i et virkelig bra managerspill) :)

Lenke til kommentar

Det finnes nesten ingen spill med en god historie, antakelig er tallet ensifret. Noen har en god atmosfære, god historie er nesten ikke å oppdrive noe sted. Det folk mener er en "god historie" på spill hadde i aller aller beste fall vært en middelmådighet om det feks var en bok. De fleste av de beste spillene har ikke en god historie, så det er ikke så viktig for alle typer spill heller.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FM serien har blitt utrolig langdryg og kjedelig. Alle nye funksjoner er i seg selv sikkert kule isolert sett, men totalpakken blir alt for omfattende til at jeg gidder å sette meg inn i det. Har ikke så mye tid til å spille spill så da vil jeg heller bli underholdt raskt, og må innrømme at jeg liker CM 01/02 utrolig mye bedre.

 

(Cm 01/02 er btw freeware, og det kan patches slik at det er 100% oppdatert pr mars 2013 eller noe sånnt av chapman teamet. Sånn hvis noen fikk lyst på en nostalgia trip i et virkelig bra managerspill) :)

 

Nå har jo FM kommet med en "Klassisk-modus" får de som vi ha et mer casual spill :)

Lenke til kommentar

Men hva er en god historie? Er spill som Heavy Rain, Beyond: Two Souls og The Last Of Us, spill med gode historier, eller er det karakterer, skuespill og atmosfære som skaper følelser?

 

Tenker på dette en gang i blant.

Lenke til kommentar

Om historien til The Last of Us er en god historie er vel litt for tidlig å si. Historien i Uncharted-serien er ikke spesielt god - den har minneverdige karakterer og stemningsfulle miljøer som hever spillopplevelsen, men ikke historien.

Lenke til kommentar

Om historien til The Last of Us er en god historie er vel litt for tidlig å si. Historien i Uncharted-serien er ikke spesielt god - den har minneverdige karakterer og stemningsfulle miljøer som hever spillopplevelsen, men ikke historien.

Vel, greit, du har ikke hørt hele historien, men du har fått backstory, og det høres definitivt bra ut.
Lenke til kommentar

Det finnes nesten ingen spill med en god historie, antakelig er tallet ensifret. Noen har en god atmosfære, god historie er nesten ikke å oppdrive noe sted. Det folk mener er en "god historie" på spill hadde i aller aller beste fall vært en middelmådighet om det feks var en bok. De fleste av de beste spillene har ikke en god historie, så det er ikke så viktig for alle typer spill heller.

 

AtW

 

En historie er jo ikke nødvendigvis fortalt med ord. Se bort fra bøker og sammenlign heller med filmografiene til Stanley Kubrick og Akira Kurosawa. Journey forteller en historie, selv uten dialog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, greit, du har ikke hørt hele historien, men du har fått backstory, og det høres definitivt bra ut.

 

En mann skal geleide ei jente fra punkt a til punkt b med diverse hindringer på veien? Dritkult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva er en god historie? Er spill som Heavy Rain, Beyond: Two Souls og The Last Of Us, spill med gode historier, eller er det karakterer, skuespill og atmosfære som skaper følelser?

 

Tenker på dette en gang i blant.

En av de bedre skrevne spillhistoriene jeg har sett må være Bastion, historien utfolder seg selv ut fra karakterene og universet.

 

Det er seks måter å bygge et spills historie/karakterer/univers på, og dette er måten jeg tror noen spill er bygget på:

  1. Univers > Karakterer > Historie: Alpha Protocol, Deus Ex:HR, KOTOR 2, Witcher 2. Bastion
  2. Univers > Historie > Karakterer: Skyrim, Dragon Age, Mass Effect.
  3. Historie > Univers > Karakterer: Ingen anelse.
  4. Historie > Karakterer > Univers: Mass Effect 3.
  5. Karakterer > Univers > Historie: Sonic 1, Mario Bros. 1/2/3/World
  6. Karakterer > Historie > Univers: Mass Effect 2, Dragon Age 2, Fire Emblem

Det som gir de beste historiene er typisk den første metoden, en historie utfolder seg naturlig ut fra universet og karakterene i det. Dette er ganske grunnleggende, men om man ikke forstår hvordan historier er bygd opp har man ikke sjans til å forstå hva som er en god historie og hva som er en dårlig historie ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...