direkte Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Musa på min bærbare pc vil ikke fungere skikkelig. Det fungerer å flytte på pilen, og klikke på den knappen til høyre. Men den knappen til venstre fungerer ikke. Pcen reagerer ikke når jeg trykker på noe med den. Jeg har prøvd å oppdatere touchpaddriveren fra hjemmesiden til ASUS, men det funket ikke. Vil det hjelpe å tilbakestille pcen, til en dato som var før musa sluttet å fungere? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Test musa i sikkermodus, fungerer den der? Dersom du ikke vet hvordan du starter pc'en i safe mode: http://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html Bruk piltastene i advanced boot options til å velge safe mode, trykk deretter enter. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Test musa i sikkermodus, fungerer den der? Dersom du ikke vet hvordan du starter pc'en i safe mode: http://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html Bruk piltastene i advanced boot options til å velge safe mode, trykk deretter enter. Og hvis musa funker i sikkermodus, vil det hjelpe å tilbakestille pcen da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Da får du svar på om det er knappen det er feil med, eller driveren. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Det finnes ulike muligheter for å "tilbakestille" pcen. -Windows System Restore (jeg tror du mener denne) -Tilbakestille til backup -Tilbaketille til tilstanden den ble levert fra fabrikk. De to siste vil sikkert løse mus-problemet og Microsoft påstår at System Restore kan løse problemet. Min personlige erfaring er at dette sjelden fungerer. Obs, dersom du tilbakestiller pcen til backup/fabrikk så vil du miste alle personlige dokumenter m.m. og installerte programmer (også kjøpte) siden forrige backup eller maskinen var ny. Alternativet er å forsøke reparere problemet. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Da får du svar på om det er knappen det er feil med, eller driveren. Hva er forskjellen på om det er knappen eller driveren det er noe feil med? Bare en av de som det funker å tilbakestille maskinen på? Det finnes ulike muligheter for å "tilbakestille" pcen. -Windows System Restore (jeg tror du mener denne) -Tilbakestille til backup -Tilbaketille til tilstanden den ble levert fra fabrikk. De to siste vil sikkert løse mus-problemet og Microsoft påstår at System Restore kan løse problemet. Min personlige erfaring er at dette sjelden fungerer. Obs, dersom du tilbakestiller pcen til backup/fabrikk så vil du miste alle personlige dokumenter m.m. og installerte programmer (også kjøpte) siden forrige backup eller maskinen var ny. Alternativet er å forsøke reparere problemet. Hvordan kan jeg forsøke å reparere problemet, uten å tilbakestille maskinen da mener du? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Om det er selve den fysiske knappen det er feil med, så vil det ikke fungere uansett med mindre du reparerer det. Fungerer det med en ekstern mus? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hvordan kan jeg forsøke å reparere problemet, uten å tilbakestille maskinen da mener du? Dersom knappen virker i safe mode så er det ikke noe galt fysisk med knappen, da er det en programvarefeil som krever videre feilsøking. Første steg i feilsøkingen er å teste i safe mode. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Trinn 2 i feilsøkingen: Hent opp startmenyen, skriv inn msconfig i søkefeltet og trykk enter. Velg diagnoseoppstart og trykk OK. Start deretter maskinen på nytt normalt og test musen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Trinn 3: Dersom musen fungerer etter trinn 2, så starter du msconfig og velger selektiv oppstart. Huk av ved Last inn systemtjenester, evt. huk vekk Last inn oppstartselementer, deretter starter du maskinen på nytt. Hva ble resultatet av den foreløpige feilsøkingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå