Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg om Elvebakken vgs?

Jeg er en av de mange som har søkt studiespess på den skolen. Snittet mitt ligger på 5,0++ og jeg håper jeg kommer inn.

Ville vært kjempeglad for alle mulige svar!!!

Endret av Dukeshill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en venn som går der. Han sier at de har mange fritimer, de kan altså gå og komme når de vil, men det er fordi de har noen ekstra timer på skolebenken i uken. Selvfølgelig tar man i betraktning hat man skal få med seg viktige saker, dessuten hvis du tar for mange fritimer blir lærerne sure.

Han mener at lærerne ikke er så flinke, de bryr seg på en måte ikke like mye som det på ungdomskolen. De fleste bruker power point, istdenfor tavle.

Du må også regne med at det er høyt nivå på skolen, de fleste får ikke mindre enn 4. Mange jobber ekstremt hardt.

Men på en annen side, er det en flott mulighet for å få kontakter.

Du må selv veie opp for hva du synes er positivt/negativt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor mange som har under snittet av de 450. Du kan egentlig ikke tyde så veldig mye ut fra det tallet. Men jeg tror ikke den vil stige mer enn 5.0 i snitt. Du sier jo du har mer enn 5, da er du sikret, ikke bekymre deg. Du kommer inn!

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en venn som går der. Han sier at de har mange fritimer, de kan altså gå og komme når de vil, men det er fordi de har noen ekstra timer på skolebenken i uken. Selvfølgelig tar man i betraktning hat man skal få med seg viktige saker, dessuten hvis du tar for mange fritimer blir lærerne sure.

Han mener at lærerne ikke er så flinke, de bryr seg på en måte ikke like mye som det på ungdomskolen. De fleste bruker power point, istdenfor tavle.

Du må også regne med at det er høyt nivå på skolen, de fleste får ikke mindre enn 4. Mange jobber ekstremt hardt.

Men på en annen side, er det en flott mulighet for å få kontakter.

Du må selv veie opp for hva du synes er positivt/negativt.

Jeg har ingenting imot til å jobbe hardt på skolen.

Men har hørt mye at elevene basically kan gjøre hva de vil uten at noen bryr seg, og at lærerene ikke er særlig "seriøse". Jeg liker godt å lese meg til ting; men vil gjerne har ordentlige, bra forklaringer av lærerene først.. Men jeg antar at lærerne er veldig forskjellig...

Men også noe jeg har tenkt på; de som kommer inn har høyt snitt og må jo dermed ta skolen ganske seriøs... Så...

Det blir nok spennende å se.

Vet du noe om timeplanen/ miljøet osv?

Spørsmålet er hvor mange som har under snittet av de 450. Du kan egentlig ikke tyde så veldig mye ut fra det tallet. Men jeg tror ikke den vil stige mer enn 5.0 i snitt. Du sier jo du har mer enn 5, da er du sikret, ikke bekymre deg. Du kommer inn!

Takk... Får håpe det...

Vet du noe om skolen?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som kan fortelle meg om Elvebakken vgs?

Jeg er en av de mange som har søkt studiespess på den skolen. Snittet mitt ligger på 5,0++ og jeg håper jeg kommer inn.

Ville vært kjempeglad for alle mulige svar!!!

Kom du inn? Søkte Elvebakken studiespess selv og så at alle som kom inn hadde 5,0 eller høyere, har også en venn som søkte som hadde 4,95 ca og kom ikke inn og var nr 78 på venteliste.. :)

Lenke til kommentar

Kom du inn? Søkte Elvebakken studiespess selv og så at alle som kom inn hadde 5,0 eller høyere, har også en venn som søkte som hadde 4,95 ca og kom ikke inn og var nr 78 på venteliste..

Snittet i år var runt 5 hvis jeg ikke husker feil. Da jeg søkte hadde jeg i overkant 4,9 og kom ikke inn, men da var jeg på nr 12 i venteliste i motsetning til venn på nr 78. Snittet har i hvert fall økt de siste tre årene.

Lenke til kommentar

Elvebakken er vel skolen som har høyest inntakskrav i år. Selv katta har falt ned til tredjeplass. Må vel dermed være et veldig godt studiemiljø der med kunnskapsrike elever. Vet at mange av lærerne der også er veldig gode! Elvebakken er et godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...