dennis.dorum Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hei jeg lurer på hvilken effekt ad/hd og energidrikk har går på ritaling morgen 8:00 og ettermiddag 12:00 ca ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Har du ikke nok energi om du har ad/hd? 3 Lenke til kommentar
dennis.dorum Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Har du ikke nok energi om du har ad/hd? Jo men er det farlig liksom når jeg tar tabelett for å roe meg ned liksom Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Burde vel snakke med legen din om dette? Kombinasjonen ritalin og koffein kan være en uheldig en. Kan føre til økt angst/nervøsitet, hjerteklapp og mer. Endret 29. april 2013 av Northern Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Personlig mener jeg energidrikker er oppskrytt. Jeg kan lett drikke 3-4 Red Bull uten å merke forskjell. 3 Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Tror du ikke trenger mer energi når du har ADHD. Endret 29. april 2013 av halvfire 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Tror du ikke trenger mer energi når du har ADHD. PHAIL!!!!!!!!!!!! Get schooled!!!! TS, redbull og ritalin samtidig burde ikke utgjøre noen fare. Har en venninne som har ADHD og hun Burn, RedBull og Battery som om det var saft... Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Kanskje det er derfor ho har fått diagnosen ADHD, for mykje koffein i kroppen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Personlig mener jeg energidrikker er oppskrytt. Jeg kan lett drikke 3-4 Red Bull uten å merke forskjell. Ganske enig der, men jeg for min del drikker ikke energidrikker for annet en at det smaker godt. Eneste gangene jeg har kjent litt effekt er de gangene jeg har vært skikkelig utmattet og sliten. Angående topic så tror jeg ikke det skal være noe problem, men ville forhørt meg med en lege før man bøtter nedpå. Endret 29. april 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Redbull/Burn/battery , Koffein generelt har en veldig individuel virking på folk , Jeg kan drikke og har drikki mange red bull i løpet av dagen og ikke merket noe til mer våkenhet/energi men alt er bare som det skal , Kaffe fungerer heller ikke på meg. Koffein er noe som fungerer forskjellig fra person til person. Noen venner av meg kan ikke drikke redbull eller andre energidrikker en stund før de skal sove fordi de ikke klarer og sovne,selvom de ikke føler at de har mer energi men det er noe som gjør så de ikke sovner fordet. Mens jeg kan fint drikke det på sengekanten. Noen personer tåler rett og slett ikke kombinasjonen av sukker og koffein og får veldig mye energi Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Kanskje det er derfor ho har fått diagnosen ADHD, for mykje koffein i kroppen. Haha, en diagnose lagt på grunnlag av forhøyede nivåer av koffein i blodet? 1 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg kan ikke drikke redbull eller andre energidrikker på kvelden for da slokner jeg helt. Blir så søvnig av sånt. Så virkningen er individuelle. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Haha, en diagnose lagt på grunnlag av forhøyede nivåer av koffein i blodet? Vet aldri, kan ikke tenke meg at de sjekket det når hun fikk diagnosen Endret 29. april 2013 av halvfire Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 For å diagnostisere ADHD foretas en utredning i forhold til families sykdomshistorie, motoriske evner, evne til konsentrasjon, evne til empatiske evner, rastløshet mm. Hva du TROR at ADHD er skal du få ha for deg selv... 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Er det ikke veldig mange ulike stadier når det kommer til ADHD ? for jeg har ei venninde som har diagnosen ADHD og hu får med seg veldig mye overalt, Når vi går inn i et rom så legger vi ikke vanligvis merke til så utrolig mye men hu får med seg bilder,farger,blomster osv veldig fort + at hun husker farger veldig godt og hun får med seg og husker mye fra bøker og tekster hun leser når det kommer til skolen og har veldig gode karakterer osv. Så jeg vet ikke alltid om adhd er en dårlig ting ? Hun har mye energi men det virker som hun bruker det "mentalt" og ikke på så mye fysisk selvom hun også trener og holder på. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 men hu får med seg bilder,farger,blomster osv Vel.. Du snakker om KVINNFOLK Lenke til kommentar
ADHD-jenta Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 Complexity skrev (På 26.4.2013 den 20.46): Har du ikke nok energi om du har ad/hd? Undskyld meg, men er du frekk eller?! ADHD kommer i mange forskjellige former. Lenke til kommentar
ADHD-jenta Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 OleNord skrev (På 29.4.2013 den 9.53): Tror du ikke trenger mer energi når du har ADHD. Frekk eller? Lenke til kommentar
Skyggespilleren Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 hugRmunR skrev (På 29.4.2013 den 5.18): Burde vel snakke med legen din om dette? Kombinasjonen ritalin og koffein kan være en uheldig en. Kan føre til økt angst/nervøsitet, hjerteklapp og mer. Det er riktig, det øker de negative bivirkningene, men utover dette tror jeg ikke det er skadelig, og så spørst det selvfølgelig på personens toleranse for koffein og ritalin. Jeg går på 60 for dag mot ADD og drikker kaffe som vanlig, sjekker blodtrykk, vitaminer og helsen generelt en gang i året, og har gått på ritalin i over 4 år. Har aldri fått beskjed om at noe ikke fungerer som det skal eller er utenfor normalen. OleNord skrev (På 29.4.2013 den 9.53): Tror du ikke trenger mer energi når du har ADHD. He he heeee........ Nei, men man trenger mer dopamin for å regulere motivasjon, oppmerksomhet og kognitiv funksjon. Det er derfor det er viktig å anerkjenne ADHD som sykdom og sørge for at de som lider av den blir diagnostisert og får medisin tidlig. De som har udiagnostisert ADHD finner som regel en måte å få tak i dopamin på, men da gjerne i mer skadelige former enn forskningsbasert medisinering. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. desember 2019 Del Skrevet 4. desember 2019 1 hour ago, ADHD-jenta said: Undskyld meg, men er du frekk eller?! ADHD kommer i mange forskjellige former. Var nok mest ment som en spøk vil jeg annta. Vanskelig å huske 6?!? år tilbake i tid ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg