En_annen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg har denne uvanen å bekymre meg over helt dumme ting. Jeg sitter å tenker på hvor utrolig ille det hadde vært å måtte flytte fra Norge, eller hvor fælt det må være i en verden uten ting jeg elsker, som kjæresten eller musikk. Vanlige ting som karakterer og helse bekymrer meg mindre enn det det burde, mens ting som ikke en gang gir mening eller er i denne verden bekymrer meg enda mer. Hvorfor gjør jeg dette? Og er det en måte å få slutt på det? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det finnes vel mange måter å maskere bekymringer på, kanskje din måte å takle de på er å tenke på ting som er veldig mye værre enn det du egentlig bekymrer deg over? Altså at du kamuflerer dine dagligdagse, personlige bekymringer med bekymringer som i prinsippet er totalt fjerne, men likevel større enn de du har selv? Jeg er ingen psykolog, men kanskje du kunne dra bekymringene dine om karakterer og helse inn i de større bekymringene og tenke at hvis du ikke får orden på de bekymringene du har, så kan kanskje de mer perifere tingene bli en realitet? 2 Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Det finnes vel mange måter å maskere bekymringer på, kanskje din måte å takle de på er å tenke på ting som er veldig mye værre enn det du egentlig bekymrer deg over? Altså at du kamuflerer dine dagligdagse, personlige bekymringer med bekymringer som i prinsippet er totalt fjerne, men likevel større enn de du har selv? Jeg er ingen psykolog, men kanskje du kunne dra bekymringene dine om karakterer og helse inn i de større bekymringene og tenke at hvis du ikke får orden på de bekymringene du har, så kan kanskje de mer perifere tingene bli en realitet? Jeg har faktisk vært innom denne ideen selv. Da jeg en gang var i ordentlig trøbbel og livet følte ut som en katastrofe, hadde jeg ingen av de bekymringene jeg har nå, fordi hode var så fokusert på det andre. Jeg skal starte å prøve å få en trenings rutine opp hvor jeg prøver trene opp til 30 min hver dag minst, bare får å få tankene på noe annet, som helse. Takk for tipse:) tar gjerne i mot flere forslag. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Noen behandlingsmetoder: Kognitiv adferdsterapi(cognitive behavioral therapy) og meditasjon/mindfulness til en viss grad. Kan skrive mer om dette hvis det er interesse for det Endret 26. april 2013 av logaritmemannen Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Noen behandlingsmetoder: Kognitiv adferdsterapi(cognitive behavioral therapy) og meditasjon/mindfulness til en viss grad. Kan skrive mer om dette hvis det er interesse for det Jeg tror at terapi blir å ta det litt langt, men hvis du kan forklare litt mer om hva det går ut på? Muligens sende en link til hvilken meditasjon/mindfullness du tenker på? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg har fått mye ut av meditasjon. Gjør denne hver dag i to uker og se om du merker forskjell: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå