Monkey Spr@yer Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hei, Jeg har nettopp bygd en egen stasjonær PC som hadde ustabilt skjermkort og store problemer med blåskjerm etter 10-30 min med spilling. Jeg sendte maskinen tilbake igjen (til komplett) som gikk igjennom maskinen og testet den med standard software (memtest, CPU burn in osv.) og byttet ut SSD og grafikkort. Nå har jeg fått maskinen tilbake, og skjermkortet er mer stabilt. Men maskinen får fortsatt blåskjerm etter mindre enn 10 minutter med spilling. Maskinen kjører Windows 8 med alle oppdateringer installert, samt også de nyeste driverne (ikke beta drivere) til alle komponentene. Jeg sjekket også temperaturen til CPUen rett etter en blåskjerm og den var på 49 grader (sjekket via BIOS), så jeg tviler på at der for høy CPU temperatur som skaper blåskjermene. Har lagt ved en tekstfil av utskriften fra den siste minnedump fila, samt også en zip fil av de to siste minidumpene. Håper dere har noe peiling på hva som kan være galt. Har lite lyst til å sende maskinen inn på ny, særlig etter at den nettopp var på verksted. Memorydump.txt Minidumper.zip Lenke til kommentar
morten-89 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Sikkert et dumt forslag men har du testet systemet med Windows 7? De eneste problemene jeg har støtt på med hjemmebygde pc'er har vært relatert til RAM, da hjalp det å kjøpe ny ram fra et annet merke. Problemet ditt er sikkert noe annet, men om det er hardware relatert så tipper jeg synderen er hovedkortet eller ram'en. Endret 26. april 2013 av morten-89 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Blåskjermen sier at det er et problem med CPUen, men er ikke nødvendigvis hardware feil. Begge dump filene hadde et problem med L2 cachen som kan peke mot defekt CPU. Dump 1 Error : ICACHEL2_IRD_ERR (Proc 2 Bank 6) Dump 2 Error : DCACHEL2_DRD_ERR (Proc 1 Bank 6) Det du kan prøve før du kontakter komplett igjen er å oppdatere BIOS og alt annet på hovedkortet. Endret 27. april 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå