Gå til innhold

Starte egen bedrift alene

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å state et egen firma/bedrift. Jeg er 17 år og alene om det. Jeg vil ikke ha noe avansert, med papirer og mye sånt. Ønsker at det skal være enklest mulig, helst over nettet, gratis.

Jeg vil starte en bedrift slik at jeg kan registrere med som firma i Apple Developer Program. For dette trenger jeg å ha et såkalt "DUNS" nummer(Det heter kanskje noe annet på norsk).

Hvor skal jeg begynne?

Kan jeg gjøre dette helt alene over nettet?

Er det gratis?

Hvordan gjør jeg det?

Instruksjoner hadde vært fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bedrift vil du starte? Hvordan skal du tjene penger? Hvem er din brukergruppe? Dette er noen av spørsmålene du må stille deg selv. Har du lagt en forretningsplan?

Et godt tips er å gå inn på Innovasjon Norge sine sider. Der kan du få råd hvis du ønsker å stifte eget firma. Du kan finne ditt lokale kontor og sende dem en mail. http://www.innovasjo...ntorer-i-Norge/

Fortell dem om dine planer, og de vil svare så godt som mulig!

Er du god i Objective-C? Har du lagt apps for iPhone før?

Lenke til kommentar

Hva slags bedrift vil du starte? Hvordan skal du tjene penger? Hvem er din brukergruppe? Dette er noen av spørsmålene du må stille deg selv. Har du lagt en forretningsplan?

Et godt tips er å gå inn på Innovasjon Norge sine sider. Der kan du få råd hvis du ønsker å stifte eget firma. Du kan finne ditt lokale kontor og sende dem en mail. http://www.innovasjo...ntorer-i-Norge/

Fortell dem om dine planer, og de vil svare så godt som mulig!

Er du god i Objective-C? Har du lagt apps for iPhone før?

I dette tilfellet ser det ut som om TS kun trenger ett organisasjonsnummer...

Det er bare å registrereseg i enhetsregisteret så får man det....kanskje må man være 18år for det.

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg begynne?

- Registrer deg i brønnøysund, sjekk ut lenkene som er postet evt. brreg.no

Ulempen med å registrere et Enk. i motsetning til et AS, er at Enk er forbundet til deg som person, hvis selskapet skulle opparbeide seg stor gjeld, er du personlig ansvarlig for nedbetaling av dette.

Kan jeg gjøre dette helt alene over nettet?

- Ja

Er det gratis?

- Ja det er gratis. (unntak er når du begynner å tjene mer enn MVA grensen på 30 eller 50,000 kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...