sinder18 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 hvordan kobler eg Tvsjermen til datamaskinen uten en datasjerm? Det er HDMI men eg har ikke datasjerm til den pcen eg vill ha på Tven. og min andre pc har ikke HDMI utgang så kan ikke bruke den sjermen. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Er det laptop eller stasjonær? Ved laptop kan du som regel trykke shortkey for å få aktivert andre skjermer som er koblet til, f.eks FN + F7. Om det er en stasjonær skal denne detekteres automatisk, om du ikke har HDMI utgang på pcen kan du kjøpe en konverter DVI to HDMI eller VGA to HDMI, koster ikke så alt for mye. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Er det laptop eller stasjonær? Ved laptop kan du som regel trykke shortkey for å få aktivert andre skjermer som er koblet til, f.eks FN + F7. Om det er en stasjonær skal denne detekteres automatisk, om du ikke har HDMI utgang på pcen kan du kjøpe en konverter DVI to HDMI eller VGA to HDMI, koster ikke så alt for mye. Det er stasjonær, men det er det dere eg gjør men det funker ikke. Ser windows sjermen i noen sekunder og så blir tven helt blå Endret 26. april 2013 av sinder18 Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Kan hende det er pga oppløsning. Hører du start lyden til windows, den som bruker å komme rett før du får logge inn? Endret 26. april 2013 av cronbach alpha Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Kan hende det er pga oppløsning. Hører du start lyden til windows, den som bruker å komme rett før du får logge inn? Nej hører ikke noe lyd, tven blir blå rett før den lyden skal komme. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Litt merkelig, bruker du linux, OS X eller windows? Det er sikkert windows, men hvilken versjon? Det kan hende det er deteksjonsproblemer med tv'en etter oppstart. Det jeg ville ha prøvd var å starte opp maskinen med den andre dataskjermen (går ut i fra at du bruker DVI eller VGA på den), for så å ha maskinen koblet til tv'en også. Gå på driveroppsetten til skjermkortet ditt og sett opp for multiple displays og der du velger tv'en som primær og den eneste skjermen. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Litt merkelig, bruker du linux, OS X eller windows? Det er sikkert windows, men hvilken versjon? Det kan hende det er deteksjonsproblemer med tv'en etter oppstart. Det jeg ville ha prøvd var å starte opp maskinen med den andre dataskjermen (går ut i fra at du bruker DVI eller VGA på den), for så å ha maskinen koblet til tv'en også. Gå på driveroppsetten til skjermkortet ditt og sett opp for multiple displays og der du velger tv'en som primær og den eneste skjermen. eg har ikke sjerm som har hdmi utag så går ikke kobble tven til den andre sjermen. så gå inn på egenskaper blir ett problem. går det ikke gjøres på ett annen metode? Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 eg har ikke sjerm som har hdmi utag så går ikke kobble tven til den andre sjermen. så gå inn på egenskaper blir ett problem. går det ikke gjøres på ett annen metode? Å koble tv'en til en annen skjerm blir litt vanskelig:P Men det er ting du sier no som ikke stemmer helt med det du har sagt tidligere. hvordan kobler eg Tvsjermen til datamaskinen uten en datasjerm?Det er HDMI men eg har ikke datasjerm til den pcen eg vill ha på Tven. og min andre pc har ikke HDMI utgang så kan ikke bruke den sjermen. Se om jeg har forstått situasjonen din rett: Du har 2 datamaskiner, men der den ene ikke har en skjerm. Du vil koble den pcen som ikke har en skjerm til tven din og der den andre maskinen som har en pcskjerm har ikke HDMI. Om dette er riktig skal du kunne klare å gjennomføre det som er nevnt over. Maskinen din som har HDMI utgang har mest sannsynlig også en VGA/DVI utgang. Pc-skjermen du har må enten benytte DVI, VGA, HDMI eller DisplayPort og det er ganske vanlig at den har DVI/VGA. Da skal du kunne koble PC-skjermen din til datamaskinen som har HDMI utgang der du kobler PC-skjermen til DVI/VGA porten og TV-en til HDMI porten (nå snakker jeg om kun den ene maskinen). Da bruker du PC-skjermen til å komme deg inn på pcen og sette opp riktige instillinger for TV'en. Etter dette er gjort kan du koble vekk pc-skjermen og kun benytte TV'en. Om du ikke får gjort dette kan starte maskinen som du har koblet til TV'en, vent en stund slik at du er sikker på at maskinen har kommet til login displayet (dette må du gjøre i blinde), skriv inn passordet og trykk enter. Vent litt slik at maskinen får startet opp. Etter en stund kan du prøve følgende (dette er gitt at du har windows 7): Hold inne Windows-tasten, trykk så 4 ganger på "P" mens du holder Windows-tasten inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå