Guybrush Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Har lyst til å lage en lignende side som dette: http://hem.passagen.se/bjornfryklund/ Skjønner at det er flere måter og løse problemet på. Men hvilken er mest hensiktsmessig når det f.eks. gjelder å støtte flere oppløsninger? Vil det fungere fint med tabeller? Har egentlig lite lyst til å lage en svært bilde og legge alt "inni" sirkelen med f.eks. layers. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Tabeller vil nok funke finfint hvis siden din skal se sånn ut! :-) Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Tabeller vil nok funke finfint hvis siden din skal se sånn ut! :-) Men hvordan? Har lagd de 4 hjørnene. Og satt de opp i tabellen. Men hva gjør jeg videre. Jeg må jo lage "linjene" rundt også? Og hva skjer med innholdet hvis dette har forskjellig størrelse? Vil ikke "firkanten" sprekke opp? Hmm. Jeg må tydligvis teste dette litt mere :-) Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Tabeller vil nok funke finfint hvis siden din skal se sånn ut! :-) Men hvordan? Har lagd de 4 hjørnene. Og satt de opp i tabellen. Men hva gjør jeg videre. Jeg må jo lage "linjene" rundt også? Og hva skjer med innholdet hvis dette har forskjellig størrelse? Vil ikke "firkanten" sprekke opp? Hmm. Jeg må tydligvis teste dette litt mere :-) det skal jo ikke være noe problem del siden opp i 2 frames lr no på den øverste har du menyen eller hva det nå heter .. så setter du opp en tabbel nede i den andre framen slik tabbell fsk en slik tabbel : +-------+-------------------------------------------------------------+-------+ |Hjørne |--------------------------------------------------------------|Hjørne| +-------+-------------------------------------------------------------+-------+ |--------|____________________________________________ |-------| |--------|____________________________________________ |-------| |--------|--------------------Det du vil ha her-----------------------|-------| |--------|____________________________________________ |-------| |--------|____________________________________________ |-------| |--------|____________________________________________ |-------| +-------+-------------------------------------------------------------+-------+ |Hjørne |--------------------------------------------------------------|Hjørne| +-------+-------------------------------------------------------------+-------+ tabbellen her blir litt most .. men håper du får står liksom 3 rows 3 coulmns eller hva det her Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Hmm. Har fått et problem... http://www.muskaug.no/test/test.htm Noen som ser hva feilen er? EDIT: Fant det ut, manglet hspace="0" vspace="0" på et par av bildene. Tager jeg faktisk aldri har brukt før :-) Lenke til kommentar
Degos Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 eller du kan bare bruke frames slik han selv har brukt.... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Han som har lagd den siden har brukt frames ja, men det vil jeg ikke anbefalle deg å bruke i det hele tatt. Etter min mening er det rotete og gammeldags. :-) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det aller letteste er å lage et bilde som er hvitt og rundt (slik som det hvite er). Det plasserer du i en tabell som er på midten av siden, ved bruka av align og valign inne i en annen tabell og bruker det bildet som bakgrunn. Slik: <table widht="100%" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"> <tr> <td valign="middle"> <table background="hvittbilde.jpg" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1" align="center" width="800" height="600"> Slik... Da må det hvite bilde være ca. 800x600 pixler. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Joda, har tenkt det. Men det fungerer dårlig for det som f.eks. sitter med oppløsning på 800x600 eller 1600x1200. Siden vil liksom enten bli for stor eller for liten. Det jeg (foreløpig) har gjort er å lage en tabel med hjørne-bilder. Så satt jeg bakgrunnen i tabbelen til hvit. Fungerte fint det (til slutt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå