maxvons Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Hei, hver gang jeg starter pcen kommer det noe lyder fra skjermkortet eller fra strømforsyningen etter en liten stund som kommer ca. hvert minutt og viftene på skjermkortet går plutselig fortere pga temperaturen øker. Når jeg installerer Nvidia driverne på nytt uten å skru av pcen, så funker det helt greit. Men når jeg restarter pcen igjen, så kommer lyden tilbake, og dette skjer hver gang. Jeg har et GTX 580 skjermkort og bruker Nvidias 314.22 drivere. Endret 26. april 2013 av MaxiG Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hva slags lyder er det snakk om? Kjører du Folding@Home på maskinen din? Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Hva slags lyder er det snakk om? Kjører du Folding@Home på maskinen din? Er noen "hyle/skrike" lyder, tror ikke jeg kjører det på maskinen min, nei. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 http://youtu.be/HP73edpQwgc Kan du kjøre GPU-Z i bakgrunnen, huke av for å overvåke i bakgrunnen og sjekke de merkede områdene når kortet begynner å hyle? Det er mulig det er snakk om at et eller annet program i bakgrunnen belaster GPUen din, Windows Experience Index er en typisk synder, men det kjører vanligvis klokka 2 på natta Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Ja, loaden går plutselig opp til 80%+, og det skjer samtidig med lydene. Endret 26. april 2013 av MaxiG Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ja, loaden går plutselig opp til 80%+, og det skjer samtidig med lydene. Da er det nok et eller annet program som belaster skjermkortet ditt skjønner du, du kan prøve å lete gjennom task manager og se etter programmer som bruker mye CPU samtidig. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Da er det nok et eller annet program som belaster skjermkortet ditt skjønner du, du kan prøve å lete gjennom task manager og se etter programmer som bruker mye CPU samtidig. Men det er jo ikke konstant, det skjer bare noen ganger iblant? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Men det er jo ikke konstant, det skjer bare noen ganger iblant? Da har jeg ingen gode tips til deg dessverre Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Tok å disablet noe som heter "Pando Media Booster". Har ikke hørt en lyd siden (gått 5 minutter siden jeg disablet) Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Har fikset problemet nå. Tok å avinstallerte Pando Media Booster, og nå funker alt som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå