Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke fått ADSL-modem, montør kommer mandag

Anbefalte innlegg

Heisann.

Begynner å få litt uggen følelse her, når jeg enda ikke har fått ADSL-modem i posten 2 dager før montøren skal komme på døra og installere.

Blir vel å ringe kundeservice idag hvis det ikke er kommet da heller, men jeg bare lurer på om det er helt krise, eller om montøren bare kan ta med seg et modem når han kommer? Hvis jeg ringer dem først såklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Begynner å få litt uggen følelse her, når jeg enda ikke har fått ADSL-modem i posten 2 dager før montøren skal komme på døra og installere.

Blir vel å ringe kundeservice idag hvis det ikke er kommet da heller, men jeg bare lurer på om det er helt krise, eller om montøren bare kan ta med seg et modem når han kommer? Hvis jeg ringer dem først såklart.

Er jo bare å ringe leverandøren din daaaaaaaaah... Dessuten er det lite sansynlig at en montør IKKE har modem tilgjengelig...

Utrolig hva folk sliter med noen ganger.

Lenke til kommentar
Er jo bare å ringe leverandøren din daaaaaaaaah... Dessuten er det lite sansynlig at en montør IKKE har modem tilgjengelig...

Hvis det er f.eks NGT, Bluecom eller et annet non-Telenor firma som er bestilt, vil montøren garantert ikke ha med modem ettersom det er Bravida (Telenor selskap) som gjør all monteringen. Uansett må du vel bruke ett modem som er spesialtilpasset deg/ditt sted eller noe sånt tror jeg.

Lenke til kommentar

Hvis det er f.eks NGT, Bluecom eller et annet non-Telenor firma som er bestilt, vil montøren garantert ikke ha med modem ettersom det er Bravida (Telenor selskap) som gjør all monteringen. Uansett må du vel bruke ett modem som er spesialtilpasset deg/ditt sted eller noe sånt tror jeg.

Det er ikke bare Bravida som driver med dette, Bravida har tapt masse anbud og er ikke hoffleverandør lengre.

Modemene er ikke tilpasset sentralutstyret lengre slik at leverandørene sender ut like modemer over hele landet.

I den tiden Telenor selv hånterte modemene så var de tilpasset sentralutstyret men nå skal dette ikke lenger være nødvendig.

Lenke til kommentar

Vel, jeg ringte kundeservice idag, og de greide å fiske frem en urgammel adresse på midt tidligere bosted (for 3 år siden i Nord-Norge) på en eller annen fantastisk måte. Muligens folkeregisteret? Knota meg ikke til å omregistrere meg før i sommer :oops: Den adressen er ikke nevnt på det telefonnummeret jeg har. Han mente modemet kanskje var blitt sendt dit istedet. Han søkte på meg ut fra telefonnummeret jeg ringte fra (her i Asker), så hvordan den adressen kan ligge inne aner jeg ikke. Jeg fylte også ut bestillingsskjemaet med min nåværende adresse, dette sa jeg også til ham. Så akkurat nå virka det som de hadde tenkt å sende en montør til Grovfjord oppe i Nord hvis jeg ikke hadde sagt fra!

Der har de såvidt fått ISDN, tviler på ADSL er veldig tilgjengelig i den bittelille bygda.

Men MP3-spilleren til 1 krone som jeg haka av for når jeg bestilte, fikk jeg til riktig adresse.

ADSL-nummersjekken går jo på adressen min i Asker uansett (hit jeg får alle telefonregningene) så det er mulig han KS-fyren bare rota vanvittig.

Fyren på KS skjønte ikke heller så mye, men han sendte nå en lang email til "noen" :shrug: der han sa fra om min riktige adresse og garanterte at montøren kommer riktig. Siden det var på så kort varsel kunne han ikke si med sikkerhet om montøren kunne ta med seg et modem, men han skulle nevne det siden dette er en såpass rar sak. Hurra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...