hojo Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hei, Jeg er på jakt etter ny jobb pc da min vel 4,5 år gamle Lenovo T61 begynner å få nok. Dette har vært en fantastidk PC som har vært med på det meste. Jobber med programmerign, prosjektering, og idriftsettelse av automatikkanlegg. Programmvare og som benyttes er ganske ressurskrevende er derfor ute etter en PC med litt kraft i. Jeg er også mye ute på anlegg med pc ifm idriftsetting av anlegg, så det er en fordel at byggekvaliteten er forholdsvis robust. Jeg er har vært utrolig godt fornøyd med min Lenovo T61 og kunne gjerne tenke meg en ny lenovo i samme kvalitet og prisklasse(?) Jeg lurer derfor på om det er noen som vet hva Lenovo T61 tilsvarer i dagens marked? Er også åpen for andre alternativer! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Du skriver at programvaren du bruker er ganske ressurskrevende, kan du utdype dette? Har det vært et problem for deg at din gamle PC ikke henger med i jobbingen? Hva slags ressurser kreves det mye av, eller hvilken type programmer er det snakk om? Lenke til kommentar
hojo Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Det er snakk om programmeringsverktøy for plc der jeg i dag kan bruke opp mot 15 min for å kompilere et proggram med litt størrelse. Kjører også visualiseringsprogram som kjører SQL databaser for håntering trend data logg data osv detter noe dagens pc bruker lang tid på. Ifm prosjektering brukes Autocad til tegning av systemskjemaer. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Det er mange nyere robuste thinkpad modeller, med i7 prosessor. Både med og uten dedikert grafikk, hdd eller ssd, touch eller ei. Hvis du allerede vet du har lyst på en lenovo, og ikke forteller oss prisklasse, hvilke programmer som evt skal brukes er det nok lettere for deg å lete selv. Her har du noen du kan kikke på. Endret 26. april 2013 av ole a Lenke til kommentar
hojo Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 (endret) - Prisklasse fra 10000-15000, - I7 Core - Minne 8GB? - SSD 250GB - Skjerm15,3" Litt usikker når det gjelder grafikk og skjermoppløsning Hva tilsvarer dagens Loveno derier i forhold til min T61? Endret 26. april 2013 av hojo Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det er snakk om programmeringsverktøy for plc der jeg i dag kan bruke opp mot 15 min for å kompilere et proggram med litt størrelse. Kjører også visualiseringsprogram som kjører SQL databaser for håntering trend data logg data osv detter noe dagens pc bruker lang tid på. Ifm prosjektering brukes Autocad til tegning av systemskjemaer. Til normal AutoCAD-bruk er det ikke nødvendig med dedikert skjermkort, så det trenger du ikke tenke så mye på. Når det er sagt er det veldig deilig med en god skjerm, på 15" ville jeg ikke gått under 1600x900 i oppløsning. Forøvrig virker det som om du har satt fornuftige krav. Ikke gå under 8GiB minne, da du sikkert har tenkt å ha både AutoCAD og andre programmer kjørende samtidig. Lenke til kommentar
hojo Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Det er en jungel av typer og modeller, er noen som vet hva de ulike model betegnelsene hos Lenovo "Wxxx" "Txxx" "Xxxx" "Cxxx" "Lxxx" osv betyr? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Wxxx = Workstation-modeller med 15" og diskret grafikk (Stor 15") Txxx = "Mainstream" modellene, dette er arvtagerne til T61 (T4xx = 14" og T5xx = 15") X230 = 12.5" ultrabærbar X1 Carbon = High end Ultrabook, veldig tynn og lett Lxxx = Billig SMB-serie med lavere spec/garanti og enklere chassis Så har vi et par avvik på T4xx - T430u er en enkel ultrabook basert på T430s mens den helt nye T431s er en ny "high-end" Ultrabook basert på T430s. (også; T430 = standard pc, T430s = tynn modell av samme) C-modeller er vel enkle consumer-pc'er Endret 26. april 2013 av kjetilkl 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ekstremt kraftig maskin som koster 18000 originalt, bare 13000 nå. http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3630QMe-16GBe-120GB-SSD-750GB-harddiske-GeForce-GTX-680Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10621109 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå