cuadro Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Forøvrig, havner du på å UiB, så gå for MAT111. Det har i en lang årrekke vært en slik ordning at dersom MAT111 viser seg å være for vanskelig, så kan man enkelt bytte direkte over til MAT101 i løpet av de første ukene. De fleste har fått seg en god erfaring av hvordan de står i faget når man har gjennomgått den formelle definisjonen av grenseverdier. Videre derfra, så er det ypperlige seminarløsninger, og du blir også meldt inn i en egen gruppe på UiB-portalen hvor det er mulig å be om ekstra-hjelp, planlegge egne gruppemøter og lignende. Det er ikke vanskelig å få dette til, om man bare først vil. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Forøvrig, havner du på å UiB, så gå for MAT111. Det har i en lang årrekke vært en slik ordning at dersom MAT111 viser seg å være for vanskelig, så kan man enkelt bytte direkte over til MAT101 i løpet av de første ukene. De fleste har fått seg en god erfaring av hvordan de står i faget når man har gjennomgått den formelle definisjonen av grenseverdier. Videre derfra, så er det ypperlige seminarløsninger, og du blir også meldt inn i en egen gruppe på UiB-portalen hvor det er mulig å be om ekstra-hjelp, planlegge egne gruppemøter og lignende. Det er ikke vanskelig å få dette til, om man bare først vil. Takk for gode tips! Med tanke på hvor hardt/mye jeg jobber i dag og at jeg er vant med å jobbe selvstendig, så ser jeg ikke så veldig mørkt på det, men det blir nok tøft. Endret 1. mai 2013 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg har aldri hørt om matematikkfag på høyere nivå som tar særlig mer enn 1T som grunnleggende kunnskap. Husket på denne kommentaren når jeg nå har begynt på MAT1100 Kalkulus. Opptakskravet er R1, men R2 er anbefalt forkunnskap. I forordet til boken sier også Tom at boken bygger på full fordypning i VGS-matematikk, kjennskap til trigonometriske funksjoner, derivasjon og integrasjon. Akkurat nå holder jeg på med komplekse tall og merker at jeg sliter med at jeg ikke kan trigonometri og trigonometriske funksjoner (noe som tilsynelatende blir tatt for gitt så langt). Forhåpentligvis greier jeg å jobbe meg inn igjen, men jeg er litt demotivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå