Skaptrollet Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 jeg har en server her som står som web server og div. andre ting. så mekker jeg en hjemmeside og skal ha noen php includes og må derfor bruke http://domene.com/test.php?blahblah men når jeg da skal se på siden så bare henger hele greia... den vil liksom aldri åpne siden og kommer aldri med feilmelding men hvis jeg bytter min adresse med localhost eller et domene som ikke peker mot serveren så funker det fint. men problemet er at jeg må bruke en include som går mot eget domenet fordi jeg må ha noen variabler bak .php og det funker ikke med /mappa/mappa/index.php?blahblah og selve siden ligger et annet sted på hardisken så det beste hadde vært å bruke include til eget domene men det funker ikke? noen som har noen ideer `? hva kan være galt?! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 etter mye om og men har jeg klart å konstatere at det er firewallen min som er problemet. jeg prøvde å sette serveren utenfor firewallen for 5min og da funket det. men når jeg setter serveren tilbake innenfor firewallen vil den ikke! kan det være noen porter jeg må åpne ? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 etter mye om og men har jeg klart å konstatere at det er firewallen min som er problemet. jeg prøvde å sette serveren utenfor firewallen for 5min og da funket det. men når jeg setter serveren tilbake innenfor firewallen vil den ikke! kan det være noen porter jeg må åpne ? Om du kjører NAT så må du så klart forwarde port 80. Tipper at domenet ditt peker til din offesielle ip adresse? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 seff forwarder jeg port 80 og div. andre porter. og domenet peker til den offisielle ipen. [/code] Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 det må da være noen som vet noe om dette! og finnes det noen sider som man kan skrive inn ip adresse og teste sikkerhet som på symantec sine sider, men der kan man bare sjekke sin egen maskin.. skal sjekke sikkerheten til serveren min, med og uten firewall Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 noen må da vite noe om dette?! kan da ikke være eneste person i verden som har dette problemet eller? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er nok NAT på firewallen din som er grunnen til dette. Den støtter ikke eller så er det ikke skrudd på støtte for såkallt NAT loopback. Hvilken firewall er det du har? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 jeg har en Belkin Wireless Cable/DSL Gateway Router (802.11b) den heter ikke noe mer... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hadde et lignende problem på min server, hvor jeg brukte Apache. Da var det ServerName i config fila som ikke var satt. Prøv det hvis du har Apache. - Azton Lenke til kommentar
JPT Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg hadde prøvd å sjekke websidene til Belkin om de hadde en FAQ eller lignende på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå