Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server som sliter med resolving?

Anbefalte innlegg

jeg har en server her som står som web server og div. andre ting. så mekker jeg en hjemmeside og skal ha noen php includes og må derfor bruke http://domene.com/test.php?blahblah

men når jeg da skal se på siden så bare henger hele greia... den vil liksom aldri åpne siden og kommer aldri med feilmelding

men hvis jeg bytter min adresse med localhost eller et domene som ikke peker mot serveren så funker det fint. men problemet er at jeg må bruke en include som går mot eget domenet fordi jeg må ha noen variabler bak .php og det funker ikke med /mappa/mappa/index.php?blahblah

og selve siden ligger et annet sted på hardisken så det beste hadde vært å bruke include til eget domene men det funker ikke? noen som har noen ideer `? hva kan være galt?!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter mye om og men har jeg klart å konstatere at det er firewallen min som er problemet. jeg prøvde å sette serveren utenfor firewallen for 5min og da funket det. men når jeg setter serveren tilbake innenfor firewallen vil den ikke! kan det være noen porter jeg må åpne ?

Om du kjører NAT så må du så klart forwarde port 80. Tipper at domenet ditt peker til din offesielle ip adresse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...