Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage 2ports Switch....

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen der ute vet kordan eg kan lage en 2 ports switch ? eller noe som deler en TP kabel til 2.

Fordi eg sitter på et rom som er ca. 20m unna der router står, så skal eg sette opp en anna data her (server) også den skal og ha Internett og da har eg 4 valg: legge ny kabel opp til router, kjøpe en switch, bruke serveren som router eller lage 2 ports switch eller lign. noe som eg synst er best.

Så lurte på om noen som vet om en lett måte og lage dette. Har gode lodde egenskaper og noe peiling på elektronikk. Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en switch. Og ikke tenk på å lage en selv for å spare noen penger. Det vil koste deg MYE mer enn en switch ala denne.

Alternativet er å som du nevnte å bruke serveren som ruter, men har du du et ekstra nettverkskort til denne? Samt er ikke en switch til rundt 200 kr mye mer behaglig og raskere enn å styre med en ruter.

Lenke til kommentar

Hmm, pakker ? cryss-over kabel da ? den tar du rett fra data til data. Vist det kommer inn et signal fra en TP Kabel og du deler den i 2 blir det forlite informasjon eller ressurser til at 2 dataer kan lese det og da forsterker Switchen det. Tar eg veldig feil ? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...