Joachim_F Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Taktisk action med kjernespillerne som målgruppe. Les hele saken Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Puh! Det ser ikke ut til at dette ble et generisk 3PS konsollskytespill likevel! Jeg er forsiktig optimistisk. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Puh! Det ser ikke ut til at dette ble et generisk 3PS konsollskytespill likevel! Jeg er forsiktig optimistisk. Skal vi vedde? De klarte ikke kvitte seg helt med XCOM i tittelen allikevel ser jeg. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Prosjekter som skifter kurs midt uti produksjonen uten å starte fra scratch pleier som kjent å bli dritbra. Skal sies at dette så mye mer lovende ut enn det jeg har hørt om tidligere. Håper de ror det i land, men har mine tvil. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 hørest lovende ut... men det blir vel nok et halv hjerta spill prosjekt full av bugs og helvete på dag en etter utgivelse.... Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Gleder meg til å se AI-lagkameratene mine gjøre fornuftige valg i kampens hete. Skal anskaffe en parykk slik at jeg kan rive meg hardt i håret når tiden kommer. Lenke til kommentar
Torsdag Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 " Vi prøver å lage et spill som tar deg bort fra det turbaserte «gudeperspektivet» og plasserer deg i støvlene til laglederen på slagmarken, der kulene flyr." Med andre ord, "Vi fjerner det meste som er unikt ved X-Com serien og lager en hjernedød shooter ut av det". Nei takk. Håper salgstallene blir elendige. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Du spiller en agent ved navn William Carter, som ifølge 2K ikke skyr noen midler for å få jobben gjort. Skyte alt som rører seg, med andre ord. Han forteller videre at du får muligheten til å flanke, bruke dekningsild, prioritere mål, og rykke frem ved hjelp av ild og bevegelse-taktikk, hvor det alltid er noen som dekker den gruppen som er i bevegelse. Det har vi kunnet gjøre i alle lagbaserte actionspill uten at de har trengt å kalle det "taktikk". – Når de er døde, er de døde for godt. Dette er en del av XCOMs arvemateriale, men for tredjepersons actionspill er det nesten som en revolusjon. Nja, ZombiU skrøt også av at når folk døde, døde de for godt. Men hva er vitsen om vi har evig folk? Aliens: Infestation på DS gjør også noe av det samme, der folk dør for godt. Men her har vi heldigvis begrenset med folk, så det er viktigere å holde dem i live. Jeg har veldig lyst til å tro dette blir bra, men tviler sterkt. Endret 26. april 2013 av Lykketrolling Lenke til kommentar
w0nderCHiN Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 "Handlingen foregår som vi allerede har gjettet i 1962. Den kalde krigen er på sitt kaldeste,..." Nå kan det diskuteres om det som skjedde i 1962, spesielt Cubakrisen, kan bli definert som den perioden hvor den kalde krigen var på sitt kaldeste, ELLER det varmeste:) 1 Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 "Handlingen foregår som vi allerede har gjettet i 1962. Den kalde krigen er på sitt kaldeste,..."Nå kan det diskuteres om det som skjedde i 1962, spesielt Cubakrisen, kan bli definert som den perioden hvor den kalde krigen var på sitt kaldeste, ELLER det varmeste:) Den var på sitt kaldeste og varmeste på den tiden. Det betyr det samme. Det som menes med den kalde krigen er at det var en isfront mellom sovjet og usa som nesten brøt ut i krig, og det var en veldig alvorlig periode hvor det nesten ble krig, derfor heter det den kalde krigen. Mange referer og til det som en kald krig fordi det på en måte var en krig som pågikk uten at det ble avfyrt våpen; dette er ikke helt sant likevel. Et amerikansk u2 fly ble skutt ned over russland, og selvom piloten overlevde var dette en av de "varmere" episodene. Under 1962-perioden var den perioden det var størst fare for krig, da raketter fra Sovjet var på vei til Cuba, imens Usa hadde blokkade, og ville ikke latt disse skipene igjennom. Fidel castro var i tillegg veldig sur på Usa og ville at Sovjet skulle true med atomangrep. Bak ryggen på fidel castro kom Sovjet og Usa heldigvis og endelig til enighet og krisen var over. Spennede periode å hat et spill i, og litt artig at en forsvarsinstitusjon som var veldig aktiv under cubakrisen het EXCOMM. Lurer på om XCOM har hentet inspirasjon fra denne? Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/EXCOMM 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Noe av det som står i originalartikkelen men som Gamer.no har valgt å utelate er blant annet at man kan gå inn i et kontrollmodus som sakker ned tiden med cirka 90% slik at man kan gi ordrer til lagkameratene sine, be dem bruke spesialegenskaper og teknologiske duppeditter osv. Det er en måte spillet vil være langt mer taktisk enn mange av de andre 3PS-skytespillene man har i dag. 1 Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Puh! Det ser ikke ut til at dette ble et generisk 3PS konsollskytespill likevel! Jeg er forsiktig optimistisk. Skal vi vedde? De klarte ikke kvitte seg helt med XCOM i tittelen allikevel ser jeg. Må elske spill hvor man kan se folk gjennom vegger og hele skjermen er bomba med HUD....(ironi) Lenke til kommentar
w0nderCHiN Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Den var på sitt kaldeste og varmeste på den tiden. Det betyr det samme. Det som menes med den kalde krigen er at det var en isfront mellom sovjet og usa som nesten brøt ut i krig, og det var en veldig alvorlig periode hvor det nesten ble krig, derfor heter det den kalde krigen. Mange referer og til det som en kald krig fordi det på en måte var en krig som pågikk uten at det ble avfyrt våpen; dette er ikke helt sant likevel. Et amerikansk u2 fly ble skutt ned over russland, og selvom piloten overlevde var dette en av de "varmere" episodene. Under 1962-perioden var den perioden det var størst fare for krig, da raketter fra Sovjet var på vei til Cuba, imens Usa hadde blokkade, og ville ikke latt disse skipene igjennom. Fidel castro var i tillegg veldig sur på Usa og ville at Sovjet skulle true med atomangrep. Bak ryggen på fidel castro kom Sovjet og Usa heldigvis og endelig til enighet og krisen var over. Spennede periode å hat et spill i, og litt artig at en forsvarsinstitusjon som var veldig aktiv under cubakrisen het EXCOMM. Lurer på om XCOM har hentet inspirasjon fra denne? Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/EXCOMM Takk for innlegget, men visste det allerede fra før av;) meningen med mitt innlegg var bare å kverulere litt;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå