Frijazz Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Problemet med stemmeskuespillet i Skyrim er at svært få av setningene som sies er troverdige setninger, folk snakker rett og slett ikke på den måten NPCer snakker i Skyrim. Det er også veldig mange tilfeller av at følelsene en stemme får under visse situasjoner ikke samsvarer med hvordan stemmen høres ut i Skyrim. Nei, det er ingen bransjestandard, jeg sammenligner mot andre spill som Alpha Protocol og Mass Effect. Jeg vurderer kun hvor autentisk stemmeskuespillet er. Ingenting i veien for det, men fremdeles en smakssak. Jeg er forsåvidt enig i at stemmeskuespillet i Mass Effect er generelt betydelig bedre enn i Skyrim. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Jeg er så glad jeg vokste opp lenge før internett. Om vi likte et spill så spilte vi det, og det var ingen som kom bort til oss og sa "Makan til drittspill". Nå var jeg vel allerede 20 før de første videospillene dukket opp i Norge. Så stod vi der da, hos Maliks på Frogner som hadde den første Atari-maskinen i byen og spilte Space Invaders. Og ingen av oss klaget på kampsystemet eller at "brettene" så like ut eller grafikken eller stemmeskuespillet (av naturlige grunner).. Jeg koste meg med Skyrim jeg. Som jeg koste meg med Space Invaders, Pac Man, Dark Castle, og 30 år med spill etter det. Andre spill har jeg ikke helt fått sansen for. Jeg poster ikke i diskusjoner om dem på nettet for å fortelle hvor dårlig jeg synes de er. (Som ikke er det samme som konstruktiv kritikk.) Geir Endret 29. april 2013 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Gjesp. Dette var en kjedelig krangel. Glad for at Skyrim bli samlet til èn pakke jeg 2 Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Enig, Lakus. Skyrim er faktisk riktig så bra, hvis man tåler alle "feilene." Noe av det verste er "gui"-en som skandaløst nok aldri ble rettet opp av Bethesda selv, men ble en oppgave for mod-samfunnet. Skyrim er i hvert fall mange ganger bedre enn Oblivion, mer variert landskap, langt mindre "copy paste," bortimot fravær av "auto-genererte" banditter. Og ikke på langt nær så mye skalering.... Aberet med slike sandkasse-verdener, er at det før eller siden blir en smakssak om man hele veien føler seg som historiens midtpunkt, eller forblir ensom og forlatt, uten særlig påvirkningskraft i en relativt statisk verden. Akkurat det siste er nok Bethesdas største akilles-hæl, de gir enorm frihet, men det resulterer i en litt for lite involverende verden, og altfor stor verktøykasse = for lette spill. Når det er sagt, har jeg aldri opplevd noe spill med en så til de grader stor følelse av "scale-" at avstander virkelig føles store og at landskapet virkelig er kupért og slående vakkert. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Siden alle allerede har fått PMer tenker jeg en siste advarsel vil holde 1 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Personlig syns jeg hele "mods gjør TES langt bedre"-argumentet er litt tåpelig, om Morrowind, Oblivion og Skyrim kunne stått på egne ben uten mods hadde modstøtten hatt voldsomt mye større påvirkning på spillet. TES serien ble designet for å moddes fra og med Morrowind. Riktognok forutså ikke Bethesda omfanget, men TES Construction Set ble levert med spillet da det ble utgitt. Det moddes fortsatt til de tre siste spillene i serien. Hva er det som er tåpelig med et argument om at spillet, som er ment å moddes, blir bedre med mods? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 TES serien ble designet for å moddes fra og med Morrowind. Riktognok forutså ikke Bethesda omfanget, men TES Construction Set ble levert med spillet da det ble utgitt. Det moddes fortsatt til de tre siste spillene i serien. Hva er det som er tåpelig med et argument om at spillet, som er ment å moddes, blir bedre med mods? Hvis spillet trenger mods for å bli spillbart er det noe som skurrer: hvorfor blir ikke de som lagde modsa ansatt og de som designet spillet sparka? 2 Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hvis spillet trenger mods for å bli spillbart er det noe som skurrer: hvorfor blir ikke de som lagde modsa ansatt og de som designet spillet sparka? På ingen måte, det bare styrker spillet at det kan moddes. Selv om jeg aldri har spilt Oblivion vanilla siden levelscalingen der ikke faller i min smak. Alle har forskjellige spillestiler, og med mods har du muligheten til å forsterke din egen spillestil og fjerne elementer du ikke liker. TES-serien er lagd for å moodes og det forlenger absolutt levetiden til serien også. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 På ingen måte, det bare styrker spillet at det kan moddes. Selv om jeg aldri har spilt Oblivion vanilla siden levelscalingen der ikke faller i min smak. Alle har forskjellige spillestiler, og med mods har du muligheten til å forsterke din egen spillestil og fjerne elementer du ikke liker. TES-serien er lagd for å moodes og det forlenger absolutt levetiden til serien også. Jeg tror vi har ganske forskjellige ståsteder her: jeg mener at Skyrim og Oblivion ikke klarer å stå på egne ben ettersom det er så mange designproblemer og svakheter i spillet, du klarer tydeligvis å overse dette til en viss grad ettersom du faktisk orker å spille spillene. 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Han sier jo at han ikke har spilt Oblivion umoddet. Han måtte bruke mods for å forandre levelscalingen. Det er ikke å overse noe, det er å aktivt forandre det slik at man liker spillet bedre. Og sånn sett er jo modding et stort pluss. Spillutviklerne lager det spillet de har lyst til å lage og veldig mange spillere er fornøyde med det. De som vil forandre deler av spillet, eller hele spillet i seg selv, kan også gjøre det. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Fyrte i gang Skyrim igjen i går. For et fantastisk spill det er. Det eneste problemet jeg hadde var vampyrangrepene fra Dawnguard, men det går såpass fort å pløye gjennom hovedoppdragene i utvidelsen at det ikke er noe problem, og det er definitivt verdt det med tanke på alt det glimrende utstyret du får fra å følge Dawnguard-stien. 1 Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg tror vi har ganske forskjellige ståsteder her: jeg mener at Skyrim og Oblivion ikke klarer å stå på egne ben ettersom det er så mange designproblemer og svakheter i spillet, du klarer tydeligvis å overse dette til en viss grad ettersom du faktisk orker å spille spillene. Vi har nok svært ulik lengde på listen over hva som er svakheter med Skyrim og Oblivion, og for deg som misliker begge spillene er det jo åpenbart at all verdens mods ikke kan redde dem. F eks er det ingenting som kan redde Crysis 2 for meg, det suger balle, sånn er den saken. Men det er jo et spill du finner mye glede med. Du så gjerne at jeg skrev at jeg aldri har spilt Oblivion vanilla, jeg overser ikke det jeg mener er svakheter, jeg bruker mods for å justere dette. TES-serien har et utrolig aktivt mod-community, og det bare styrker serien som helhet. 1 Lenke til kommentar
snok89 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Sweet..lett kjøpe meg Legendary Edition ^^ Hvis folk er grettene over det at det kanskje ikke kommer så mange flere patcher så ligger det UnOffcial patcher på http://skyrim.nexusmods.com/ som fikser latterlig mange bugs osv. Fyrte i gang Skyrim igjen i går. For et fantastisk spill det er. Det eneste problemet jeg hadde var vampyrangrepene fra Dawnguard, men det går såpass fort å pløye gjennom hovedoppdragene i utvidelsen at det ikke er noe problem, og det er definitivt verdt det med tanke på alt det glimrende utstyret du får fra å følge Dawnguard-stien. Da setter du bare opp vanskelighets graden da hvis det er for lett Master og Legendary vanskelighetsgraden er morsom å leke seg på. På Legendary så blir jeg ofte drept av 1 pil eller 1 et hugg av en dagger Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Sweet..lett kjøpe meg Legendary Edition ^^ Hvis folk er grettene over det at det kanskje ikke kommer så mange flere patcher så ligger det UnOffcial patcher på http://skyrim.nexusmods.com/ som fikser latterlig mange bugs osv. Da setter du bare opp vanskelighets graden da hvis det er for lett Master og Legendary vanskelighetsgraden er morsom å leke seg på. På Legendary så blir jeg ofte drept av 1 pil eller 1 et hugg av en dagger Whaaat? Har ikke klaget på vanskelighetsgrad jeg. Endret 2. mai 2013 av sthusby Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 ...og då har eg endeleg starta på Skyrim. Jaudå, eg veit eg er litt seint ute, men eg har hatt mykje anna å spele, og etter Oblivion var forventningane til Skyrim låge. So langt er eg faktisk veldig imponert! Det ser ut som om Bethesda har retta opp mykje av det eg mislikte med Oblivion, samstundes som dei har blitt betre på det dei allereie var gode på. No skal eg vere litt forsiktig med å lovprise spelet altfor tidleg, sidan TES-spela har hatt ein tendens til å gi gode førsteinntrykk og so vise svakheiter seinare, men eg har i alle fall funne mykje å like so langt. Det visuelle og alle detaljane (arkitektur, dyre- og planteliv, nordlys, fisk som hoppar i elvene) var det som først slo meg. Magi kjennest bra (liker at eg kan ha ein magitype på kvar hand), crafting-systema verkar gode, og eg liker delen med å kunne kjøpe og innreie hus, og å adoptere barn. Det gir betre innleving for meg, og eg kjenner meg litt heime i Whiterun no. Eit anna pluss er at eg faktisk har møtt på fiendar som fortsatt er for sterke for meg, noko som gjer utforsking utruleg mykje meir spennande enn det var i Oblivion. Det einaste eg verkeleg mislikar so langt, er brukargrensesnittet, som er heilt på trynet. Men det var eg førebudd på. Eg var òg budd på at alle vaktene skulle ha samme identiske, og altfor spesifikke livshistorie, nemleg at dei var eventyrarar som meg, før ei pil i kneet øydela karriera. So det har eg modda vekk. Kay 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå