IceBlitz Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hei! Kjøpte nettopp et Sennheiser 330 G4ME til nesten tusenlappen fordi anmeldere mente det var lydkvalitet som overgikk prisen og som var helt fantastisk. Lyden i mikrofonen er knallbra, det kan jeg stå inne for. Men lydkvaliteten er rompe! Det er det tammeste og mest tragiske jeg har hørt. Dette er ikke bare en subjektiv mening, men det kan også måles. En frekvenskurve fra 20-20 000hz ville sett ut som en regnbue opptil 2-3000hz og omvendt regnbue fra 2-3000hz til 20 000hz. Altså skarp og krisp diskant og ok mellomtone men helt flat bass. Når jeg til og med justerte opp 31hz og 60hz til topps klarte den ikke å spille av nok bass til at det hørtes balansert ut. ITavisen, VG og TV2 hjelper deg tror jeg det var jeg leste anmeldelse av ang dette headsettet. Alle sa lyden var knallbra, men brukeranmeldelser sier det samme som meg. Så, de er ubrukelige til å teste slikt utstyr. Gav så HW anmelderne en sjanse men på andre headsett som de mente det var god og fyldig lyd er det kjempemange brukeranmeldere som er uenige som mener bass er flat og fraværende på samme headsett. Jeg har et headsett som er helt fantastisk men dette er uten mikrofon så å spille litt over skype er en pain for de som hører meg når jeg må bruke bordmikrofon. Er det noen som vet om et headset som har en grei mic og som gir god lyd? Det burde vel ikke være umulig å få god lyd fra et gamingheadsett til under 1000kr når man får kjempegod lyd fra musikkheadsett uten mic til 500kr? Ønsker et headsett som gir en åpent og luftig lydbilde, med balansert frekvenskurve og som klarer dype basstoner. Er det noen som har en anbefaling? Tenkte en stund på Siberia V2, men dette har også litt tynn bass ser jeg folk skriver. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Etter hva jeg har forstått så er Beyerdynamic dt770 noe du kan se på. Evt qpad qh-1339 som er gaming headsetversjonen. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Beyerdynamic DT770 har ikke mic, men vet det er et topphylleheadsett som gir knallbra lyd. Sistnevnte er jo dessverre på over det doble av mitt budsjett som jeg nevnte var på tusen kroner. Men fint forslag for hvis det er dt770 bare i gamingversjon vet jeg at det må være et av de bedre som finnes på markedet til gaming. Nei, har lest så mange positive tester av Steelseries Siberia V2 Frosty Blue (oppgradert utgave av Siberia V2 som skal gi en del bedre dypbass) at jeg tar sjansen på å bytte Sennheiseren inn i det Så får jeg håpe jeg blir fornøyd Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hvor er det du har kjøpt 330 G4ME henn a? Vis du går på prisjakt så ligger headsettet ute til under 600. Kunne jo fått Sennheiser PC 350 G4ME til den prisen du har gitt for ditt. Jeg sliter litt selv med nytt headsett valg, leser meg grønn og blå på tester. Men er red jeg blir skuffet vis jeg bytter ut mitt 350 med noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå