Gå til innhold

Canal Digital-kunder får tilbake nisjekanalene

Anbefalte innlegg

At TV2 burde betale CD er ønsketenkning i dag ja, men det er også det som er moralsk og logisk riktig.

Det er du som ikke forstår "balanse mellom inntekter og utgifter", som jeg allerede har forklart (hint: Bedrifter må ha kontroll på kostnadene og dimensjonere disse etter inntektene. Bedrifter kan ikke bare begynne å rane og svindle andre for å øke inntektene slik TV2 har gjort).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tro forsatt at TV2 kjøper tjenester hos CD du ?

Det er ikke slik det funger.

Her er det CD m/ flere som kjøper kanalen hos TV2 og så videre formidler det .

Hvis du mener at TV2 burde betale selv for all distribusjonen ( som også er ønsketenking ) så vil det få langt mere uheldige konsekvenser en det man ser i dag

kort fortalt så vil det nok medføre at man både fikk langt mere reklame og samtidig dyrere abonnement på kanalene

I dag har man tross alt en mekanisme som bremser prisen

Når det gjelder inntekter og utgifter så må også TV2 dekke dem inn

Går det ikke gjennom reklame så må det enten kutte ut tjenesten eller ta betalt for tjenestene

Kutter de ut tjenestene så mister de muligheter for tjene inn pengene samtidig vil du og jeg klage på hvor dårlig tilbudet er og dette er folk som er villig til betale det det koster

likeledes når ingen er villig til betale så kuttes tjenesten.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Dette er som å diskutere med en robot. Nei, jeg har ikke sagt at TV2 kjøper tjenester hos CD. Jeg har sagt at det er slik det burde vært.

Uheldige konsekvenser av at TV2 må betale for seg som alle andre? Kanskje for griske TV2 som vil rane til seg enda mer penger. Hvis de må vise mer reklame så får de gjøre det da. Det er ikke mitt problem hvis de ikke har en forretningsmodell som ikke fungerer uten å rane folk.

Lenke til kommentar

Har du misforstått eller ?

Jeg har jo forklart at i dag så må CD kjøpe kanalene de vil ha hos alle aktørene , også TV2

unntaket er det de lager selv

om TV2 må betale selv ( en gang i fremtiden) så blir konsekvensen enten (1) dårligere tilbud ( billigere programmer )

(2) høyre pris på abonnement ( da går dette gjennom TV2)

eller(3) ende mere reklame ( ikke 5 min, per 30 min men antatt 10-15 minutt pr halvtime )

ved (1) mange klager jo på søppel fra TV2

(2) sikker mange som tar dette gjennom Sumo i stedet da det blir billigere

(1),(2) og (3) hvem gidder da å se TV2 sine kanaler

(3) var dere ikke lei av reklame ?

Så har lurer jeg virkelig på om du har tenkt på konsekvensene ?

Du må også være klar over at ikke alle kanalabonnement inkluderer Sumo

Man risikere også mange av programmene ikke lenger er tilgjengelig på tv , som vil være en frustrasjon for mange seere

Så her er det dessverre ikke så enkelt som du skal ha det til

Det som er litt pussig oppi det hele er at mens TV2 øker kravet med ca 50 kr i året (til 5 kr pr måned ) ( her må jeg referer til tidligere innlegg ) går folk av hengslene mens ingen reagerer når den ny NRK sjefen ber om 90 kr mere i året .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...