Gå til innhold

ny pers!

Fragletrollet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett av to: Enten så er du nå fullstendig døv av støyen fra viftene dine, alternativt ljuger temperaturmålerne dine så det renner av dem!

En tredje mulighet er jo at hele kabinettet står under vann, noe jeg egentlig ikke tror noe på.

Adresse Svalbard, med kabinettet utendørs? :D

Lenke til kommentar

Vannkjøling på en uklokket XP2500+ med 18c i rommet blir rundt 20-21c.

Man kan aldri få luftkjøling til å bli bedre enn vann da luft har MYE dårligere varmekapasitet. Luft er bedre egnet som isolator enn som leder. Det sier litt.

(snakker så klart om normalt god vannkjøling, og ikke noe til 499.- på clas ohlson som monteres i 5 1/4" brønn)

Du har uansett gode temper, men målinger gjort med MBM5, Hardware doctor og spesielt Asus Probe kan vise opp til 10-12c feil. Skal man måle temperaturer nøyaktig så må man bruke ekstern måler.

Lenke til kommentar

Tydeligvis at det er noe maaange ikke skjønner. Før man begynner å rope ut om at tempen er på 24 grader osv, bør man tenke over et par ting.

-Er kjøleribben varm? Kjenn på den. Føles den lunka og behagelig å ta på er den rundt 37 grader. Altså er cpuen noen grader varmere. Dvs ca 40.

Føles kjøleribben varm/ubehagelig varm, er tempen godt over kroppstemperatur, og cpu ligger kanskje på 60 grader. For at cpu skal være under 30 grader må kjøleribben føles kald.

-Er mine målinger korekte? Måler du tempen ved å feste et eksternt termometer helt inntil core, er de ganske korrekte. Men man bør legge på en grad eller to, siden man aldri får den helt inntil. Bruker man derimot feks hks tempsensor, kan disse ha et avik på 10 grader (mere i enkelte tilfeller).

Min egen kjøleribbe føles rimelig varm, noe som stemmer ganske godt med de 52 gradene som min eksterne sensor oppgir.

Lenke til kommentar
?? hvorfor d?

hehe snakker du om a nerd

Tror neppe du kommer langt med å bruke "nerd" som "skjellsord" på dette forumet. En person som er så opptatt av temperaturen på pc´n sin er nok ikke helt fri for nerde-tendenser selv.

BTW: Hvorfor er det så viktig å ha lav temp når du ikke skal overklokke?

Lenke til kommentar
jeg har Aero 7+. Temperaturen er vist etter at jeg hadde spilt i ca 5 timer (!) med vifta på full styrke og dørene åpne. Har 1 stk kabinettvifte, noe cheapshit dritt... :D

tror du prober viser Så feil? i Bios så viser den ca d samme

Er kanskje ikke så rart at de viser det samme når de bruker samme måler.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...