Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Har seg slik at jeg ikke fikk sove så fant ut at jeg kunne rense ørene med q-tips. Har lenge vært plaget med en propp i øret så tok lktt matolje og fikk ut litt. Plutselig gikk det litt for langt og jeg ble akutt døv. Som dere ser er klokken snart 5 på natten og jeg skal opp kl 7 og ha en viktig prøve..hva gjør jeg nå???er ikke koselig å gå på skolen døv på det ene øret heller. Hvordan fikser man dette?? Er utrolig stressa og irritert føler meg helt hjelpess. Er det fare for jeg er døv for alltid? Lenke til kommentar
Mr. Krangle Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Har seg slik at jeg ikke fikk sove så fant ut at jeg kunne rense ørene med q-tips. Har lenge vært plaget med en propp i øret så tok lktt matolje og fikk ut litt. Plutselig gikk det litt for langt og jeg ble akutt døv. Som dere ser er klokken snart 5 på natten og jeg skal opp kl 7 og ha en viktig prøve..hva gjør jeg nå???er ikke koselig å gå på skolen døv på det ene øret heller. Hvordan fikser man dette?? Er utrolig stressa og irritert føler meg helt hjelpess. Er det fare for jeg er døv for alltid? Trommehinnen kan ha fått en liten sprekk. Eller så er den blitt punktert helt, men dette gjør vanligvis veldig vondt. Slapp av du er ikke døv for alltid det blir nok bra igjen. Likevel er det greit å ta en tur til legen så fort som mulig. EDIT: http://www.lommelegen.no/artikkel/sprukken-trommehinne Endret 26. april 2013 av Mr. Krangle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ok takk. Gjorde ikke særlig vondt, men har litt panikk når jeg ikke hører en dritt.. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Mulig du vet det, men du skal aldri bruke Q-tips i ørene. Det kan være skadelig og også føre til mer ørevoks. Lenke til kommentar
probin Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Virker som du har hardpressa voksen mot hinna. Sliter selv med trange øreganger og drar ofte til legen for å rense øra. Ta en tur til legen eller noe å få øret rensa med vann.(bør kanskje nevne at du ble helt døv. Tilfelle om det ble skade eller noe) Q-tips er fy fy. Endret 26. april 2013 av probin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ja, vet egentlig at man ikke skal bruke q-tips, men var i et desperat øyeblikk så er lite å gjøre med det nå huff Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 REVAXØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Tror dere det vil funke med ørelys? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Dra til legen og skyll det ut. Forøvrig et fint tips jeg leste her inne en gang - ikke stapp noe lenger inn i øret enn du får albuen din. Endret 26. april 2013 av Vizla Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ender nok at jeg går til legen, men vil først prøve det jeg kan hjemme. Ørelys hjalp ikke, men skal kjøpe en slik skylleballong senere. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Dra til legen og skyll det ut. Forøvrig et fint tips jeg leste her inne en gang - ikke stapp noe lenger inn i øret enn du får albuen din. åssen vet man hvor langt man får albuen inn i øret ? Får jo ikke armen i den posisjonen engag Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Er vel litt av meningen det. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Dra til legen og skyll det ut. Forøvrig et fint tips jeg leste her inne en gang - ikke stapp noe lenger inn i øret enn du får albuen din. Synes det er så mystisk hvordan denne anbefalingen ofte kommer fra folk som ved andre anledninger foreslår ørepropper for å beskytte hørselen. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Dra til legen å få det skylt ut. Eller, hvis du kan lage en tykk stråle i dusjen din så kan du bare spyle det ut selv. Gjort det flere ganger Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hell matolje i ørene dine før du legger deg. Ring fastlegekontoret på forhånd og avtal time for dagen etterpå for øyeskylling. Koster ca 200 kr og du blir garantert kvitt voksen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Støtter de andre her med at du burde få renset øra hos legen. Jeg for min del har en sånn stor vannsprøyte fra før, så jeg pleier å ta det selv, men dette er jo såklart ikke anbefalt. (Har dog gjort det mange ganger, går fint for min del.) TLDR: Dra til lege og få renset øra. Anonym poster: f3dff5be67478b78f2f5452a34f9e82a Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Rimelig sikker på at dette med økt mengde ørevoks er påvist å være tull? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ok, takk for tips! Har slitt ganske lenge med det øret egentlig, så var ingen god ide å dytte det lenger inn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det funket med revaxør! Tror ikke jeg har fått bort alt, men en del iallefall. Tror jeg skal prøve igjen imorgen for gjorde litt vondt etterpå? er det normalt? Føles iallefall veldig herlig å kunne høre igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Våknet tidlig idag uten å få sove pga det kilte og klødde noe forferdelig i det ører. Kjentes nesten ut som det var er dyr langt der inni ugg..noen som vet hva det kan være? Prøvde igjen med rewaxør idag, men kom ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå