SpirreVipp Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har et GF2 GTS kort med pålimt kjøleribbe og vifte. Etter X antall timer begynner nå viften å støye. Hvordan i all verden kan jeg fjerne denne ribba uten å ødelegge resten? Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Før i tida, da ATI Rage Fury var HOTSTUFF, la man hele kortet i fryser'n slik at limet blei sprøtt. Veit ikke åssen det funker i dag, men kan jo være en idè hvis alt annet ikke fører fram. Har du prøvd å bruke et barberblad i mellom gpu og kjøler? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Eller bruk en loddebolt. Limet blir mykt ved høye tempraturer Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 22:18, Typhon skrev:Eller bruk en loddebolt. Limet blir mykt ved høye tempraturer Det gjør mye annet også :wink: Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 22:18, Typhon skrev:Eller bruk en loddebolt. Limet blir mykt ved høye tempraturer Dette tør jeg ikke prøve en gang. For det første så må det jo en del varmeeffekt til etter som det er en kjøleribbe vi snakker om. For det andre så er det jo tross alt en GPU og andre komponenter under og tett ved denne kjøleribben. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 kommer an på om du bare har lim i hjørnene. da kan du prøve med et barberblad. med mindre du har brukt araldit kan frysern høres grei ut.... Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Ta hårføneren i 20 sec. det gjør susen. Så tar du en tynn skrutrekker og vipper den opp... Wolla..Ferdig Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Bruk fryse prinsippet. Når det hgar ligget litt i frysern så bare tar du et barberblad og vipper driten av. Det gjort jeg på mitt radeon8500 (Ribba er Festa på samme måte som alle andre ati kort gjennom tidene) Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Må nok rydde litt plass i fryseren skjønner jeg. Men først må jeg ha en ny kjøler. Noen anbefalinger? Jeg overklokker ikke så jeg trenger bare en god, men stille kjøler. Det er forresten huller i kortet for slike PushPin kjølere. _________________ Happy hunting! SpirreVipp _________________ One OS to rule them all, one OS to find them, one OS to bring them all and in the darkness bind them. _________________ [ Denne Melding var redigert av: SpirreVipp på 2002-02-14 09:33 ] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hvis du skaffer en diger ribbe (gammel CPU-ribbe fx) slipper du vifte da. Men det tar plass... Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 11:05, GalFisk skrev:Hvis du skaffer en diger ribbe (gammel CPU-ribbe fx) slipper du vifte da. Men det tar plass... Har gjort dette tidligere, men ikke på GF2. Fungerte meget bra med en stillegående 40X40X15 vifte på en vanlig passiv ribbe. Eneste problemet var at jeg ikke fikk plass til noe i første PCI spor noe som er et problem nå etter som jeg kjører lydkortet prioritert der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå