VeXx Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 http://polarparty.net How ? enkelt og greit. Forstår alle begrep så bare forklar Jeg har testa Dreamweaver, HTML, FrontPage, Flash etc etc... Men vil lage en side med lignende design, enkel og stilig. Please hjelp meg ut folkens thnx Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Fikk ikke trykka rediger på forigge ? :-? Uansett, dette var denne jeg mente : http://polarparty.net/pp10/ Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Den er lagd i PHP og JavaScript. Pluss HTML seff, og sikkert CSS. Alt dette kan skrives i DreamWeaver, Frontpage, notepad, Wordpad eller kanskje også word Selve designet er da laget med CSS, JavaScript og en del kunnskaper i Photoshop eller lignende. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Takker så meget Blib. Jeg annser meg som dyktig i Photoshop så dette skal jeg mestre. Får vel se om jeg klarer noe ut av dette. Dreamweaver er mitt valg så jeg får teste meg her Igjen ; takker Hvis andre har forslag og tips er jeg veldig villig til å høre. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Den er laget i PHP med CSS og HTML, og alle bildene er laget i GIMP, og om jeg ikke tar helt feil, så vil jeg tro at de har skrevet den i vim. Er i hvertfall skrevet på Linux Er fult mulig å lage en sånn side med litt kunnskap om bildemanipulasjon, og css Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Okay, kanskje jeg overdrev om at jeg forstår alle utrykk.. Hva er CSS ? :oops: Bildene hadde jeg klart å ordne i Photoshop men har bilder klare, er bare layoutet jeg er interresert i Lenke til kommentar
qingan Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 hvis du bare tenker på selve layouten, så trenger du strengt tatt ikke css til det.. bare bruk tables.. er jo ganske simpelt design, så det er bare å prøve seg frem i dreamweaver etc, er vel mer bildene som tar tid å lage.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 hvis du bare tenker på selve layouten, så trenger du strengt tatt ikke css til det.. bare bruk tables.. er jo ganske simpelt design, så det er bare å prøve seg frem i dreamweaver etc, er vel mer bildene som tar tid å lage.. skal du ha bildene til å endre seg trenger du enten CSS eller javascript.... javascript er generelt dumt å bruke p.g.a. forskjellige browsere tar det på forskjellige måter.... (Netscape lager noe, som Microsoft lager sin egen standard på går ikke særlig bra ) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Prøvd å finne ut hva css brukes til men vet det står for cascade style sheets eller noe lignende.. Sikker på at det ikke trengs ? hvordan skal jeg klare å lage tabels også få sånn en "firkant" mitdt på skjermen som f.eks du har når du replyer på denne posten, du skjønner nok hva jeg mener... Og de greiene til høyre med reklame... Takker MEGET for hjelpa, slipper lange netter med undring og depresjon... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Prøvd å finne ut hva css brukes til men vet det står for cascade style sheets eller noe lignende.. Sikker på at det ikke trengs ? Trengs strengt tatt ikke, men det gjør ting litt mer effektivt og enkelt. hvordan skal jeg klare å lage tabels også få sånn en "firkant" mitdt på skjermen som f.eks du har når du replyer på denne posten, du skjønner nok hva jeg mener... Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener :-? Hvis du mener hvordan selve den hvite firkanten er laget, kan jeg si at det er en celle i et table. Enkelt & greit :-) Siden er mer eller mindre et table som er midtstilt på siden. Inni table'et er det en meny-celle, en loho/header-celle, en innholdscelle (den hvite i midten) og en høyremarg-celle der login og sponsorer og slikt er plassert. Sistnevnte er antakelig delt opp i flere celler under hverandre. En for hver "boks". Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Fulgte med noen fantastiske layouts (css) med Macromedia Dreamweaver 2004 så jeg skal jobbe meg videre fra de.. Takker for all hjelp fra alle omtenktsome folk Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Nei nå har jeg suttet oppe hele natta og lagd MØL Er så... blaah får det ikke til. Trenger deres hjelp folkens. Det jeg prøvde å si er : Hvordan får jeg sånn i venstre side av vinduet ? Vet det har noe med tabels å gjøre men er noen SÅÅÅ snille å forklarer, har prøvd alt her.. Eller kan gi meg en turtorial el. lignende.. Først og fremst.. Dette vil jeg gjerne vite Takker for all hjelpa Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Er ikke helt enkelt å få det med seg, men ALT som har med hvordan lage en hjemmeside skal postes under programmering --> webdesign og IKKE hardware --> Internett & Nettverk. Edit: okey, så lar jeg posten være åpen da, men husk hvor den skal postes neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå