Gå til innhold

Power Color 9800Pro vs. Sapphire 9800Pro

GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten overklokking, mener du da default speed fra produsent (320/290) eller mener du 380/340 (default for et R9800pro kort)?

Kortet er nemlig "underklokket" fra produsenten ifølge hardocp. Ergo, du kjører på en mye lavere hastighet fra starten av :)

Hvis det er tilfellet hos deg, så ville jeg ihvertfall satt den til Default R9800pro hastighet som er 380/340 (core/minne).

Selv syntes jeg kortet virker helt supert til den prisen.

Overklokker aldri noe selv (aldri vært tilhenger av det) og om det klarer 20-25mhz mindre på minnet iforhold til konkurenten i overklokket tilstand, hvem bryr seg stort sett?? ikke jeg ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar

og jeg som nettopp har bestilt ati 9800 non pro fra ps.data

til ca 2800,-

ca 3000 får et pro kort er jo nesten et kupp..

Zoidberg:hvilken cpu brukte du da når du testet kortet i 3d mark 2001 ?

sorry,fant ut at du hadde en P4 2,53 ghz Dell Dimension 8200.. :wink:

Lenke til kommentar

datakjeden selger powercolor radeon 9800 pro til 3200 spenn. Kjøpte mitt i går og er storfornøyd:) kortet presterer som bare det.. Power color sitt kort gikk seirende ut av nordichardware.com sin test av radeon9800 pro kort også. Slo både sapphire og hercules. fikk editors choice. det er vist ikke noe særlig å overklokke dog. Men driver man ikke med det, virker det som det er det beste av radeon9800 pro kortene.

Lenke til kommentar
datakjeden selger powercolor radeon 9800 pro til 3200 spenn. Kjøpte mitt i går og er storfornøyd:) kortet presterer som bare det.. Power color sitt kort gikk seirende ut av nordichardware.com sin test av radeon9800 pro kort også. Slo både sapphire og hercules. fikk editors choice. det er vist ikke noe særlig å overklokke dog. Men driver man ikke med det, virker det som det er det beste av radeon9800 pro kortene.

Hva slags default-klokke er det på kortet fra Datakjeden/komplett ,320/290 eller 380/340?

Ser du hva slags minnebrikker det har eller er det kjøleribber på dem ?

Har du overklokket det enda og evt.hvor lang nådde du ?

Tror kanskje jeg må bytte ut Gf4 Ti4600 kortet mitt ;-)

Lenke til kommentar

LEs testen en gang til og få med deg at PowerColor ikke slo hverken Sapphire eller Hercules.

Virker mer som han som testet kortet likte utseende mer enn kvaliteten.

Og en STOR minus i mitt øye - Dårlig overklokkingspotensiale.

Det var det nest dårligste kortet hvis du ser bort fra HIS kortet.

Lenke til kommentar

jo, som jeg sa, hvis man IKKE skal overklokke slår powercolor saphire og hercules. les på PERFORMANCE. Snittet blir så klart trekt ned når powercolor får 6,5 i overklokkings potensiale. "PowerColor recieves the Editors Choice Award. : this is THE board that I'd want if I could choose freely amongst all available videocards today." Skriver anmelderen om POWERCOLOR 9800 pro. om dette er til å stole på får være opp til hver enkelt. JEG GJENTAR TIL ATTICUS: HVIS MAN IKKE SKAL OVERKLOKKE, ER POWERCOLOR DET KORTET SOM SCORER HØYEST PÅ NORDICHARDWARES.COM SIN TEST. SKAL MAN OVERKLOKKE, KJØP EN AV DE ANDRE ALTERNATIVENE:)

Lenke til kommentar

Enig der, kortet er best/billigst hvis man ikke overklokker. Det er nemlig ikke alle som gjør det skjønner du/dere :)

Så da er kortet perfekt. MEN om du er en iverig overklokker og skal tyne ut hver mhz av ditt kort, så velg et annet og betalt rundt 1000,- mer + at du kanskje får 1000p mer i et jævla testprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...