Gå til innhold

Høytalere til PC'n

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Er på utkikk etter eit par bokhylle Høytalere til PC'en min.

Har sett litt rundt men er litt usikker på hvordan eg skal få kobla dei til PC'en enkelt.

Tenker rundt 5000-6000 men kan strekkes.

2.0 til Musikk!

Har allerede SP2500 men dei ekje bra nok lengre + kassa er sykt plagsom...

Akkurat nå bruker eg AKG Q701 til alt men ekje altid det egna seg så bra f.eks. når håret e vått, eller du rett å slett ikkje årka å ha hodetelefoner på.

Takk på forskudd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan strekke deg litt høyere i pris får du et par aktive høyttalere med innebygd DAC og god lydkvalitet som vil gi deg en god lydopplevelse mange år fremover. Høyttalerne koster noen lapper mer enn du hadde tenkt, men dette er en langsiktig investering som vil gi mye lydglede.

Elac AM 180

Du kobler de lett til PC-en ved hjelp av digital TOSLINK eller S/PDIF.

ELAC-AM-180-990X505%5B1%5D.JPG

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

jau sant det, men vurderer å kjøpe eit par Dali Mentor Menuet høytalere + enten Denon CEOL Piccolo eller Denon PMA/DNP-720AE forsterker/Musikk Streamer å koble opp til PC'n, Siden da trenger eg ikkje å starte PC'n for å spille musikk når eg er på kjøkkenet.

Og slenge på ein Dali Mentor SUB seinere om eg skulle ønske meir bass.

Men blir riktig nok kun Høytalere + Forsterker i første omgang så bygge på med SUB og streamer seinere.

Har jo riktig nok dobla prisen(å vel så det, om du tar med steamer og Sub) men som du sier ekje mange andre investeringa eg kan ha så masse glede av!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke 8 lapper på passive høyttaler uten bånddiskant når du kan få en høyt ytende aktiv høyttaler med bånddiskant, aktiv forsterkning og DAC for 10.k Den korte signalveien og dedikert forsterking per element uten passivt delefilter gir langt mere lyd for pengene enn å kjøre på med bokser og kabling mellom dette. I dette tilellet har man også DAC rett i høyttaleren så du opprettholder lydkvaliteten hele veien samme hva du velger å koble til av fremtidige signalkilder.

Du få streamingbokser som kan styres fra nettbrett eller smarttelefon fra 7-800 kr og oppover med digital utgang du kan koble digitalt rett inn i Elac-høyttalerne.

Det blir uansett ikke noe bra lyd om du ikke befinner deg på samme rom. Hvis avspilling på flere rom er bruksomrødet bør du skaffe deg utstyr for streaming med soner og aktive høyttaler for hvert rom.

Lenke til kommentar

I følge sidene til dynaBel AS er det nå en kampanje:

KAMPANJETILBUD: (gjelder hos alle Elac forhandlere) Apple AirPort Express eller Apple TV (også god til lyd, men er avhengig av eget trådløst nettverk) valgfritt, + optiske digitalkabler (in-akustik Star) på kjøpet! Skriv i meldings-feltet hva du ønsker. AirPort Express sendes dersom ikke eget ønske er angitt.
Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...