axi0n- Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg vet at mange av dere sikkert er veldig lei av å høre maset om hvilket OS som er best. Til mitt bruk, som for det meste er "gaming" er frameraten veldig viktig,fks uten 99 fps i cs glir det liksom ikke :razz: Derfor lurer jeg bare på om noen der ute,virkelig hvet hva som er det perfekte "gaming"OSet. Jeg sitter nå med Windows 98SE, som fungere bra i spill, men er også ganske kjedelig og blåskjerer er ikke til å unngå av og til. Brukte Win2k før, funka også veldig bra, mye mer stabilt, men plutselig en dag slutta lydkortet og funke skikkelig, og etter dager med testing måtte jeg seg meg slått, og la inn 98 igjen. Nå sitter jeg her med en XP pro cd, og lurer på om dette er noe for meg. Noen som vet ? Please ikke bare kom med utsagn, men heller med erfaringer og kanskje også noen tester. Spec: Amd Athlon 1ghz Msi Geforce 2 GTS 384 SD ram (det skulle vell være det viktigste) Lenke til kommentar
Doc Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har XP pro. Fungerer greit med Quake III, vet ikke hvordan det er med CS. Også greit med NSF 5. Har ikke spesialt rask maskin (PIII, ok RAM og gammelt skjermkort m/32MB). Doc Lenke til kommentar
axi0n- Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Hmm, hvordan er stabiliteten i XP da, likt med win2k ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 vil anbefalle deg å innstalere win2000 med Service pack2. Noe mer stabilt finner du neppe. PÅ en annen side er stabilitet FLAKS, mange sitter med Win ME og har aldri hatt en eneste kræsj... :smile: Lenke til kommentar
axi0n- Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Vell, egentlig så synes jeg stabilitet i Win 98 er grei nok den og forsåvidt, men jeg tenker på "gaming" , fpsen og sånt :razz: Ofrer kanskje ett par fps for ett mer stabilt system Lenke til kommentar
andyp Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Bruker Win XP og funker prima i alle spill jeg har (bla. cs, rtcw, avp2 osv). Merka ikke noe nedgang i fps fra Windows ME. Dessuten er det mye. mye mer stabilt!!! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 98SE er det mest stabile OSet jeg har brukt, har prøvd både ME og XP, i ME funka ikke jønNvidia-driverne, og XP hang seg etter å ha kopiert masse drit. Skal prøve XP proff i dag. Noen som vet hva NTdetect.com gjør, hvis jeg starter den manuelt får jeg samme slags heng som jeg får under XP-install. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Vil anbefale WinXp pro. Joda det stjeler litt mere ram, men det går an å stille ned. Ellers så vil jeg ha kjørt Win2k. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Vil bare slenge inn at Win2k er det som opprinnelig het NT 5.0. Husker at det var mye mas om det når det kom. WinME er 9.x Windows. Med tanke på de forskjeller det er i de to systemene. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg gikk direkte fra win98 til xp pro. Halleluja! Maskina står nå på i dagevis, programmer kræsjer og startes på nytt, og alt er bra. Det har jo ikke alltid vært slik, men etter siste reinstall og biosoppgradering i helga har jeg ikke hatt et eneste heng. Av en eller annen grunn er det problemer med kombinasjonen creative web-camera, abit kt7 og win xp, så der sliter jeg ennå. Mitt pci ati all-in-wonder 128 liker seg ikke sammen med gfmx-kortet, og tv-modus er problematisk. Dette er problemer som vel skyldes dårlige drivere. Driver-kompatiblitet er den ene tingen som bør holde deg borte fra winXP. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Bruker nå xp pro på en p3 450 med 256mb ram. (og en AMD 1GHz med 384mb ram..) Spill fungerer bedre... (alle) Programmer fuker bedre (men tregere oppstartstid) OS'et krasjer aldri.. Bra install/avinstall greie.. Om du kjører optimaliserings settings så er nok XP det beste.. T roxx Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei! Det mest stabile osét eg har brukt er windows 2000.No er det blitt betre til å bruke til spilling trur eg også..(spiller skjelden på pc..) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 hvis du sitter med en win XP CD i hånden - Installer den da vel!! det tar 30 min! hvis det ikke funker tilfredstillende er det jo ikke verre enn å installere w2k! det også tar 30 min, så du kan sjekke hva som er best på under 2 timer. (dvs du finner ut at xp er best på under 2 timer:)) Jeg får et par FPS mer i XP enn i winME og win2K. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 21:12, B|Real skrev:Vil anbefale WinXp pro.Joda det stjeler litt mere ram, men det går an å stille ned.Ellers så vil jeg ha kjørt Win2k. Det er også fullt mulig å spandere 500kr i ram... Det løser mange problemer Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 WinXP er fint det. Jeg gikk direkte over til XP pro fra 98...funka fint i 2 måneder, så begynte omtrent alt av programmer å kræsje til stadighet. Fikk ikke re-installert heller fordi XP ikke likte serial nummeret mitt, (det samme jeg brukte under den opprinnelige installasjonen.) Any who...XP er et bra OS, egentlig veldig stabilt og driver problemene burde snart være ute av verden. De som skriver win apps sier at XP er det enkleste OS'et å skrive til, så da så. Installer det du. Hvis du ikke liker det kan du alltids skifte. Men jeg tror corp. versjonen er bedre enn pro så hvis du får tak i den....:smile: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Vil anbefale WinXP. Win2K er nemlig vanligvis litt tregere enn XP til gaming. Jeg har forresten TBird 1,33GHz, GeForce2 GTS (litt overklokka da men), 512mb SDRAM og ligger paa 99fps konstant i CS. No problemos. WinXP er forresten ikke saa vaerst, naar man skrur av all dritten :wink: Mange ting med XP som er veldig fint, som jeg ikke gidder aa gaa inn paa her og naa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå