Gå til innhold

OS valg?

axi0n-

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange av dere sikkert er veldig lei av å høre maset om hvilket OS som er best. Til mitt bruk, som for det meste er "gaming" er frameraten veldig viktig,fks uten 99 fps i cs glir det liksom ikke :razz:

Derfor lurer jeg bare på om noen der ute,virkelig hvet hva som er det perfekte "gaming"OSet. Jeg sitter nå med Windows 98SE, som fungere bra i spill, men er også ganske kjedelig og blåskjerer er ikke til å unngå av og til. Brukte Win2k før, funka også veldig bra, mye mer stabilt, men plutselig en dag slutta lydkortet og funke skikkelig, og etter dager med testing måtte jeg seg meg slått, og la inn 98 igjen. Nå sitter jeg her med en XP pro cd, og lurer på om dette er noe for meg. Noen som vet ? Please ikke bare kom med utsagn, men heller med erfaringer og kanskje også noen tester.

Spec:

Amd Athlon 1ghz

Msi Geforce 2 GTS

384 SD ram (det skulle vell være det viktigste)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

98SE er det mest stabile OSet jeg har brukt, har prøvd både ME og XP, i ME funka ikke jønNvidia-driverne, og XP hang seg etter å ha kopiert masse drit. Skal prøve XP proff i dag.

Noen som vet hva NTdetect.com gjør, hvis jeg starter den manuelt får jeg samme slags heng som jeg får under XP-install.

Lenke til kommentar

Jeg gikk direkte fra win98 til xp pro. Halleluja!

Maskina står nå på i dagevis, programmer kræsjer og startes på nytt, og alt er bra.

Det har jo ikke alltid vært slik, men etter siste reinstall og biosoppgradering i helga har jeg ikke hatt et eneste heng.

Av en eller annen grunn er det problemer med kombinasjonen creative web-camera, abit kt7 og win xp, så der sliter jeg ennå. Mitt pci ati all-in-wonder 128 liker seg ikke sammen med gfmx-kortet, og tv-modus er problematisk. Dette er problemer som vel skyldes dårlige drivere.

Driver-kompatiblitet er den ene tingen som bør holde deg borte fra winXP.

mvh

Are-Harald

Lenke til kommentar

Bruker nå xp pro på en p3 450 med 256mb ram.

(og en AMD 1GHz med 384mb ram..)

Spill fungerer bedre... (alle)

Programmer fuker bedre (men tregere oppstartstid)

OS'et krasjer aldri..

Bra install/avinstall greie..

Om du kjører optimaliserings settings så er nok XP det beste..

T

roxx

Lenke til kommentar

hvis du sitter med en win XP CD i hånden - Installer den da vel!! det tar 30 min! hvis det ikke funker tilfredstillende er det jo ikke verre enn å installere w2k! det også tar 30 min, så du kan sjekke hva som er best på under 2 timer. (dvs du finner ut at xp er best på under 2 timer:))

Jeg får et par FPS mer i XP enn i winME og win2K.

Lenke til kommentar

WinXP er fint det. Jeg gikk direkte over til XP pro fra 98...funka fint i 2 måneder, så begynte omtrent alt av programmer å kræsje til stadighet. Fikk ikke re-installert heller fordi XP ikke likte serial nummeret mitt, (det samme jeg brukte under den opprinnelige installasjonen.) Any who...XP er et bra OS, egentlig veldig stabilt og driver problemene burde snart være ute av verden. De som skriver win apps sier at XP er det enkleste OS'et å skrive til, så da så. Installer det du. Hvis du ikke liker det kan du alltids skifte. Men jeg tror corp. versjonen er bedre enn pro så hvis du får tak i den....:smile:

Lenke til kommentar

Vil anbefale WinXP. Win2K er nemlig vanligvis litt tregere enn XP til gaming. Jeg har forresten TBird 1,33GHz, GeForce2 GTS (litt overklokka da men), 512mb SDRAM og ligger paa 99fps konstant i CS. No problemos. WinXP er forresten ikke saa vaerst, naar man skrur av all dritten :wink: Mange ting med XP som er veldig fint, som jeg ikke gidder aa gaa inn paa her og naa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...