Bolson Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 OCZ er etter min(og mange andre) mening Best på SSD. Men Kingston og Corsair er og veldig gode.... OCZ har hatt (har) desidert størst retur og har hatt desidert flest problemer av alle SSD-produsentene - noe man finner fort ut om man søker litt både her på forumet og Google. Selskapet sliter også økonomisk, har sagt opp deler av arbeidstokken og endret ledelse. OCZ har hatt tildels tvilsom kvalitetskontroll på sine produkter, samt alt for mange produkter på markedet. Det finnes indikasjoner på at dette er under endring - men personlig ville jeg ikke kjøpt OCZ før produktene som har kommet nylig på markedet har vist seg å ha bedre stabilitet og kvalitet enn tidligere produkter. Noen kilder: http://forums.storagereview.com/index.php/topic/31477-ssd-failure-return-rates/ http://www.behardware.com/articles/881-7/components-returns-rates-7.html http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=en&u=http://www.hardware.fr/articles/893-7/ssd.html&usg=ALkJrhjwhkBAqrU3LTDsF1BcVUzLhH-Ykg Den siste viser retur på produkter solgt april - oktober 2012 - som har retur før april 2013. Men nederst er det angitt foreløpig retur på solgte SSD-er etter oktober 2012. Viser en klar forbedring for OCZ, men de har fremdeles mer enn 3 ganger så mange returer som Samsung og Intel. Dog hadde de 10 - 15 ganger så mange returer, og på enkelte over 40 % returer. Selv Vertex 4 som du anbefaler, har 3 - 5 ganger større sjanse for å feile enn en Samsung Pro. @Mr_Spock: Du har helt rett i at Samsung Pro og Intel 520 er foretrukket av de som setter kvalitet og stabilitet høyt. Intel og Samsung ligger på returandeler på under 0,5 % på sine produkter, OCZ på 5 - 7 % i snitt, og 1,4 - 2,7 % på de mest aktuelle produktene. Corsair og Kingston ligger på rundt 1 %. Samsung har faktisk vært nede i 0,05 % returer; Intel på 0,3 %. Det er ellers marginale forskjeller mellom OEM og kit. Det du får med ekstra til kit er ramme for 3,5'' plassering etc. Jeg kjøper OEM - da jeg har alt jeg trenger ellers. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Kjøpte nettopp Samsung 840 Pro 256 GB til min bærbare, og den går som en drøm og det er dog på SATA2. Så den er helt ypperlig! Ellers har jeg en 330 Intel 120 GB som OS disk. Funker også veldig bra. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk for innspill Virker som det heller mot Samsung 840 Pro eller Intel 520 - eller kanskje som HaakonSag har gjort - en av hver 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Det ble ingen av delene I stedet ble det 2 stk Intel 335 240GB i Retail Box - var litt avslag på MPX. Det ble også handlet inn 1 stk Seagate Barracuda 2TB HDD til lagring. Neste som skal handles inn er Bluray 3D brenner/spiller, kortleser, OS og 16GB RAM. Det blir om et par uker, så er det skjermkort og skjermer når feriepengene kommer rundt St Hans. Det begynner alvorlig å klø i fingrene etter å sprette pakker og begynne å skru og koble Endret 21. mai 2013 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Lurer på hvem som mener at OCZ diskene er best, utenom han. Jeg selv har nå bare hatt problemer med min Vertex III 120GB SSD Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Det begynner å hjelpe, mindre en 2 uker til pcen skal være oppe og gå, har oppdatert førsteposten og lagt inn et par nye ting å vurdere. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Da var pcen endelig ferdig: Takk for forslag og innspill, er meget fornøyd Endret 3. juli 2013 av Mr_Spock Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Ser fint ut! Vurdere ett til GTX780? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Ser fint ut! Vurdere ett til GTX780? Ja - vurderer det - men hittil er jeg fornøyd med kun et - men får se etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå