Gå til innhold

Evolusjon – Vitskap eller religion?

Anbefalte innlegg

Ja. nå i 2013 så burde jo alle egentlig såpass fornuftige at de villle slutte å tro på denne hedenske evolusjonsteroerien

Vitenskap forholder seg ikke til vilkårlige religiøse dogmer og følelser. Dersom livssynet ditt ikke er forenlig med vitenskap, er det DU som har et problem - for da stemmer ikke kartet ditt med terrenget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. nå i 2013 så burde jo alle egentlig såpass fornuftige at de villle slutte å tro på denne hedenske evolusjonsteroerien

Beklager men dette er i grunn ferdig diskutert for en god stund siden.

At du ikke har fått det med deg er bare leit for deg, du kan stå å hyle om at sola er en ost så lenge du vil. Sola driter i det, virkeligheten forandres ikke selv om du med hvite knokler tviholder på osteteorien.

Lenke til kommentar

At du ikke har fått det med deg er bare leit for deg, du kan stå å hyle om at sola er en ost så lenge du vil. Sola driter i det, virkeligheten forandres ikke selv om du med hvite knokler tviholder på osteteorien.

Lurer på hva disse folkene egentlig har som forklaring på dyremangfoldet vi har i dag.

Det er dessverre ikke slik at en struts plutselig legger ett egg med en høne i.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

En løgn blir ikke sannhet uansett hvor mange ganger den gjentas og uansett hvor mange som tror på løgnen.

Jeg "hyler" ikke, jeg har akseptert at dere foretrekker å tro på løgnen om denne såkalte evolusjonsteorien. Og jeg påpeker bare at det er en løgn, og det vil jeg fortsette med, selv om jeg som sagt forlengst har innsett at noen ytterligere diskusjon med dere om dette er nytteløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En løgn blir ikke sannhet uansett hvor mange ganger den gjentas og uansett hvor mange som tror på løgnen.

Jeg "hyler" ikke, jeg har akseptert at dere foretrekker å tro på løgnen om denne såkalte evolusjonsteorien. Og jeg påpeker bare at det er en løgn, og det vil jeg fortsette med, selv om jeg som sagt forlengst har innsett at noen ytterligere diskusjon med dere om dette er nytteløst.

Jeg har nå lest igjennom endel dine innlegg her, min tid vil være bortkastet på deg.

Fanatikere har jeg ikke tid til, du har blitt presentert en masse velformulerte og gode argumenter som du totalt ignorerer. Du er her for å forkynne, jeg er her for å utveksle meninger og ha en fornuftig diskusjon. Det kan man ikke ha med mennesker som ikke er åpne for å lære annet enn det man selv ønsker.

Snakkes.

Endret av Spagettimonsteret
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beviser finnes i det uendelige, men så klart må man ha en viss kunnskap for å skjønne dem.

For de som forstår evolusjonsteorien og bevisene for dem skjønner at det ikke er en annen mulighet, de andre hopper og spretter litt rundt om kring og nekter for at bevisene eksisterer.

Jaja....

• Liker 1
Lenke til kommentar

For den medisinske databasen alene er det nesten 343 TUSEN treff på ordet evolusjon.

Og du mener at INGEN er vitenskapelig !

Jeg blir uansett ikke imponert av dette.

Dette er ikke vitenskap, virkelige vitenskapsmenn vil heller ikke kalle det vitenskap.

For i vitenskapen så er det slik at det ikke fastslås en slik absolutt sannhet, men virkelige vitenskapsfolk er hele tiden åpen for at det de ha funnet ut kan være feil.

Jeg sier jo også at en løgn blir ikke til sannhet uansett hvor mange ganger den gjentas, og uansett hvor mange som tror på den.

Tvert imot så er det heller slik at en løgn gjerne blir gjentatt flere ganger for at så mange som mulig skal tro på den.

Og når det gjelder evolusjonsteorien så er det jo akkurat dette som skjer,

For det er slik at om en løgn er grov nok og gjentas ofte, så tror folk flest på den tilslutt.

Men selv om mange tror på løgnen, så betyr jo det likevel ikke at løgnen er sannhet.

Lenke til kommentar

For i vitenskapen så er det slik at det ikke fastslås en slik absolutt sannhet, men virkelige vitenskapsfolk er hele tiden åpen for at det de ha funnet ut kan være feil.

Å jasså? Fastslåes det ikke sannheter? Hva med gravitasjon? Elektrisitet og elektromagnetisme? Er det ikke sannheter at disse eksisterer?

Evolusjon er sannhet. Evolusjonsteorien, altså var forklaring (teori) på hvordan evolusjon (sannhet) fungerer, er ikke en sannhet og alle vitenskapsmenn over hele verden er klare til å forkaste den dersom den blir funnet feil. Den har ikke blitt funnet feil enda (annet enn av skruer og muttere som farer med løgn og bedrag for å fremme ofte religiøse livssyn) og står dermed enda.

Det største drivet innen vitenskap og det som sikrer deg både penger, ære og berømmelse er å bevise at andre vitenskapsmenn tar feil. Det er den beste og raskeste måten å bli en berømt vitenskapsmann/kvinne. Men nei, ingen har likevel klart å velte evolusjonsteorien. Men det er vel sikkert bare fordi de alle sammen, flere millioner mennesker verden over, er i en slags unison enighet om å holde sannheten skjult.

:roll:

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz

Helt enig med Baltazar, evolusjon er ikke sannhet og er den største løgnen jeg vet om og har hørt om.. Greit nok om dere tror på den teorien. Men jeg har innsett det er komblisert å tro på den.Det som gjør meg komblisert å tro på den, er hvordan synd, død,lidelse, sorg osv kom inn i verden. Bibelen forklarer dette bedre enn evolusjonsteorien..

18 For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. 1 kor 1:18

Lenke til kommentar

Helt enig med Baltazar, evolusjon er ikke sannhet og er den største løgnen jeg vet om og har hørt om.. Greit nok om dere tror på den teorien. Men jeg har innsett det er komblisert å tro på den.Det som gjør meg komblisert å tro på den, er hvordan synd, død,lidelse, sorg osv kom inn i verden. Bibelen forklarer dette bedre enn evolusjonsteorien..

18 For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. 1 kor 1:18

Hva har dette med evolusjon å gjøre?

Hva vil du med dette?

"After all, to the well-organized mind, death is but the next great adventure. ~J.K. Rowling, "The Man with Two Faces," Harry Potter and the Sorcerer's Stone, 1997, spoken by the character Albus Dumbledore"

Jeg også kan sitere bøker, men hva tilfører det debatten hvis det ikke berører temaet?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette seriøst?

Fordi du trenger en forklaring på synd, død, lidelse og sorg, så kaller du evolusjonsteorien en løgn og klamrer deg til en bok som kun presenterer en enda mer komplisert forklaring, nemlig en allvitende skapning som står bak det hele? Hvem sier at det er en mening bak? Kan du kanskje ved hjelp av Bibelen forklare meg "meningen" med et fjell eller en stein i fjæra?

Hjelpe meg... dette forumet stopper aldri å overraske med sitt utvalg av religiøse fundamentalister.

Endret av LiamH
  • Liker 7
Lenke til kommentar

HAHA, Imponert. Nei hvorfor skulle du det.

Dette er ikke vitenskap, virkelige vitenskapsmenn vil heller ikke kalle det vitenskap.

Dette ER vitenskap skrevet AV vitenskapsmenn vurdert av ANDRE vitenskapsmenn og publisert i VITENSKAPELIGE tidskrift.

Og du mener det ikke er vitenskap og du mener at vitenskapsmenn vil STØTTE deg.

Ja du er både frekkere (og dummere) enn flatlusa.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier jo også at en løgn blir ikke til sannhet uansett hvor mange ganger den gjentas, og uansett hvor mange som tror på den.

Tvert imot så er det heller slik at en løgn gjerne blir gjentatt flere ganger for at så mange som mulig skal tro på den.

Og når det gjelder evolusjonsteorien kristendommen så er det jo akkurat dette som skjer,

Sånn, jeg fiksa litt på det du skrev, virker som om du bommet litt der.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og når det gjelder evolusjonsteorien så er det jo akkurat dette som skjer,

For det er slik at om en løgn er grov nok og gjentas ofte, så tror folk flest på den tilslutt.

Men selv om mange tror på løgnen, så betyr jo det likevel ikke at løgnen er sannhet.

Som nevnt over her... hva skiller din tro på Kristendommen fra å falle under nøyaktig samme kritikk fra deg når den, i motsetning til evolusjonsteorien, ikke kan fremvise et eneste troverdig stykke bevis?

Hvorfor er du så "vitenskapelig kritisk" når det kommer til evolusjonsteorien, men samtidig så pinlig lite kritisk, på alle måter, når det kommer til Kristendommen?

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du forveksler virkeligheten med din egen fantasiverden, noe jeg forøvrig har hatt mistanke om lenge.

Du tror at evolusjonsteorien er sannhet,

Alle som aksepterer evolusjon skjønner at det ikke er noen sannhet, som i 100% "sannheter" i religiøse dogmer, nettopp fordi ET både kan og vil endre seg når vi finner ny viten eller ved hjelp av ny og bedre teknologi. Men at ET er fakta er hevet over enhver tvil.

og du tror det så sterkt at du tror det er sannhet.

I lige måde. Bortsett fra at du TROR, vi får presentert det som mest sannsynlig har skjedd bakket opp av bevis... tror ikke du ser forskjellen da, men den forskjellen på ørken myter og vitenskapelige teorier er himmelvid...

Egentlig merkelig at du ikke trekker andre vitenskapelige teorier i tvil også... Må være fordi evolusjon gjør narr av ørken mytene om skapelse, og uten skapelse, der din gud i ørken mytene, satte skylden på menneskene for at hans egne stupide planer gikk i vasken og "straffet" oss med død og synd, så vil ikke jesus sin frelse ha noen effekt (ikke for at det har det...) . Men det tror jeg er hovedgrunnen til at slike som deg innbiller seg at evolusjon ikke skjer, for hvis evolusjon er et faktum, noe det faktisk så langt er, så vil denne jesus myten falle pladask til jorden og løgnene vil avsløres...

For alle disse mytene du tror på er bare myter... Regner med at HVIS noen av de judeo kristne mytene hadde hatt et snev av sannhet hadde det kommet på banen i løpet av de siste to tusen årene... Vel, ingen sannhet der, ikke på langt nær, så det er på høy tid vi avfeier mytene som det de er, nemlig myter uten hold i virkeligheten...

Endret av RWS
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du forveksler virkeligheten med din egen fantasiverden, noe jeg forøvrig har hatt mistanke om lenge.

Du tror at evolusjonsteorien er sannhet, og du tror det så sterkt at du tror det er sannhet.

Kan du ikke svare meg på mitt spørsmål fremfor å spamme med de samme svarene/utsagnene om og om igjen?

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Baltazar, jeg tror vitenskapsfolk er de som skal avgjøre hvorvidt det de forsker med til daglig er vitenskaplig eller ikke. Tror ikke du har nok kunnskap om det til å fortelle dem hva som er sannhet eller ikke.

Det blir litt som om jeg skal kritisere hjerneforskere med den lite informasjonen og kunnskapen jeg har om hjernen. Det sier seg selv at dette ikke henger helt på greip.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...