Gå til innhold

Evolusjon – Vitskap eller religion?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som definerer det å være i "slekt"? DNA?

"Det at en person (IHS) er uenig er ikke nok til å motbevise noe en million vitenskapsmenn har prøvd å "ødelegge" i flere år uten at de har klart det".

Jeg skjønner ikke hva som har vært uklart forutenom "personen" jeg refererte til, som jo da åpenbart burde være IHS. "Noe" er jo da selvfølgelig det vi snakker om, altså evolusjonsteorien.

OK, da fikk jeg noe mer kjøtt på beina og beklager at jeg misforstod deg. Rett skal være rett.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Du har ikkje gjort anna enn å repetere "et dyr kan ikke bli et annet dyr" i denne type diskusjonar det siste året. Dersom du ikkje sluttar med dette må eg forby deg frå å delta i tråden, sånn at resten kan få diskutere i fred. Eg har fått nok av at denne type diskusjonar endar opp med at alle prøver å overbevise deg om at evolusjonsteorien er eit faktum, når du openbart ikkje har noko ynskje om å lære av dette her. Du kan eventuelt opne ein tråd der du spør spesifikt om dette, så kan dei som har lyst ta diskusjonen der.

Takk, moderator! :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du leser feil, ingen har sagt at en art ikke kan bli til en annen art, fks. en bjørne art kan bli til syv andre bjørne arter, men aldrig til et annet dyr, skjønner du ?

Du har ikkje gjort anna enn å repetere "et dyr kan ikke bli et annet dyr" i denne type diskusjonar det siste året. Dersom du ikkje sluttar med dette må eg forby deg frå å delta i tråden, ...

Eller kanskje brenne på bålet

Lenke til kommentar

Eller kanskje brenne på bålet

Nå var det kristne og nazister som fyrte med folk da, vi andre bruker heller ved vi...

Evolusjon er, desverre for religiøse biggoter og kreasjonister og deres like, et faktum de rett og slett ikke kommer forbi, det er derfor de fornekter det isteden. Det er antagelig derfor de må dra vitenskap ned på nivået "tro" også, så vitenskap og evolusjons teorien og andre teorier kan fornektes på lik linje med alle de andre gudene de også fornekter uten å ha sett seg inn i hva de fornekter her heller...

For det ER den eneste måten de selv kan fremme den guden de selv tilfeldigvis tror på i øyeblikket, for bevis asller andre indikasjoner finnes jo ikke og det vet religiøse, ihvertfall de fleste av dem, i dag... Men det er utrolig hva man får til bare man er uærlig nok til å bruke overdoser med kognitiv dissonans og confirmation bias, ad blir selv en myte som jesus til en levende person de kan tilbe og tro på, til tross for hva historien bak bibel løgnene klart viser...

Å påstå, med alle de millioner av bevis vi faktisk i dag bestitter om evolusjon, at det ikke er fakta er det samme som å si at havet ikke er salt. Å tro at noen har saltet akkurat det havvennet man faktisk har smakt på på samme tid. blir bare tull. På tide at det går opp for folk hva vitenskapelige teorier FAKTISK er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rimelig skremmende at vi i 2013 har denne diskusjonen i det hele tatt.

Ja ikke sant?

Skulle egentlig vært helt unødvendig å støtte seg på gamle ubekreftede ørken myter i dag, med ordentlig informasjon rett foran fingertuppene for de aller fleste av oss...

Det er vel mer en måte å klamre seg til disse mytene enn å faktisk være ærlig nok til å innse at disse mytene ikke er noe for folk i dag...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...