Gå til innhold

Sykkel pumpe

ahil90

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Scott trengsykkel og har så rar ventil på dekke og kan ikke gå til bensinstasjon for og fylle fult. en en liten tapp du må skru ut også trykk ned denne tappen for at luften skal ut og inn, men jeg vil ha en liten sykkel pumpe som jeg kan ha med meg vis det skal skje noe på en vei :)

Har dere noe tips til noen som ikke er all for dyre*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ventilen kalles en prestaventil, og er den vanligste ventiltypen på sykler. Bilventiler, også kjent som schraderventiler finner man ikke så mye lengre.

Praktisk talt alle sykkelpumper vil passe både presta og schraderventiler, man kan også få en adapter som lar en bruke en pumpe/kompressor for schraderventiler til å passe på presta.

Den beste portable pumpen jeg har vært borti er lezyne micro floor drive. De er ikke de aller minste, men de er effektive og enkle i bruk og rimelig lette. Billige er de vel ikke imidlertid. (Obs finnes i høy volum eller høytrykk varianter. For terrengsykkel skal du ha den for høyt volum)

Topeak og BBB har en del rimelige pumper, men kvaliteten kan være variabel.

Du kan også vurdere ett CO2 sett. Koster ikke mye i innkjøp, men patronene brukes opp.

Du kan finne en del bittesmå pumper, hovedsaklig fra lezyne og BBB i butikkene, disse vil ta en absolutt evighet på å fylle et terrengdekk, de er hovedsaklig ment for racersykler.

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...