JoRK Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hei, vet ikke om dette er rett plass å poste dette, men jeg kjører på! Jeg har egentlig to spørsmål som jeg håper å få besvart, jeg skal snart kanskje opp i nynorsk eksamen og tentamen og lurte på om det er lovlig å bruke en ordliste som er på pc så lenge den er offline? Så kommer det andre spørsmålet, er det mulig å "laste ned" hele LEXIN nynorskordbok (ordliste)? Link: http://decentius.hit.uib.no/lexin.html?ui-lang=nny&dict=nny-maxi&checked-languages=NNY All hjelp er satt pris på. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hei, nei det er ikke lov å bruke oversettelsesprogrammer som LEXIN og Google translate. Vi får bare lov av vår lærer til å bruke sprakrad.no, og ordbøker der det står "tillat på eksamen". Men jeg råder deg til å spørre norsklæreren din. Håper det var til hjelp. Lykke til Lenke til kommentar
JoRK Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 På hvordan måte er LEXIN oversettelsesprogram? Du kan oversette ord, men det kan man bruke en bok som er tillatt på eksamen til. Du kan ikke oversette setninger. Når du søker på nynorskordboka får du opp det samme som man gjør i en bok, man slipper bare å bruke unødvendig mye tid på å bla i bøker. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg vet ikke om dere får lov til å bruke LEXIN, men da jeg spurte læreren min sa hun at det ikke er tillatt med slike oversettelsesprogrammer. Vi får ikke lov til å bruke det på tentamen engang. På informasjonsarket stod det: Det er ikke tillatt å bruke oversettelsesprogrammer som Google translate og LEXIN. Jeg synes det var dumt jeg og, men det kan jo ikke jeg bestemme. Det kan jo variere fra lærer til lærer, så det beste er jo å spørre norsklæreren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå