Gå til innhold

Min iphone 4 er stjålet! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-peolQalf

Hvis du har aktivert finn iPhone i innstillingene, kan du laste ned "Find my iPhone" på en annen iDings, og logge inn med din Apple id. Tror også det er tilgjengelig på nett.

Lenke til kommentar

Du burde sperre mobilen så han ikke får brukt den, ring leverandøren din

Ringer vedkommende operatøren får han bare sperret abonnementet og mobilen kan fortsatt brukes. Skal du sperre mobilen må denne svartelistes i den internasjonale IMEI-databasen til GSMA, noe som i Norge må gå gjennom Politiet. Da blir den ubrukelig i alle landene som er med i ordningen, men langt fra alle.

Lenke til kommentar

Sperring abonnement gjøres av mobil operatøren.

Sperring av IMEI gjøres av politiet etter anmeldelse.

Sperring av telefonens persnolige data må sikres selv av brukere, før den blir borte.

Så husk at sperring av IMEI vil bare blokerer telefonen fra og koble seg til mobilnettet, tyven kan fortsatt kikke rundt på personlig informasjon på telefonen om den ikke var låst med kode før den ble mistet.

Så lureste er vel som nevt over og logge seg på icloud.com og se hvilke funksjoner som var aktivert.

Lenke til kommentar

Hvis den er frastjålet har gjerningsmannen mest sansynlig ingen intensjoner om å finne personlig data, men heller å gjenopprette telefonen for salg eller eget bruk.

Alt er vel nevnt ovenfor, men har blitt frastjålet telefonen to ganger så slenger med hva jeg gjorde:

- Sperring og fjernsletting av telefonen gjennom iCloud. (Kan være en idé å forsøke å spore den opp. Politiet får ikke brukt informasjonen, så blir vel egentlig for egen nysgjerrighet)

- Sperr sim-kortet gjennom operatøren

- Politianmeld forholdet, slik at IMEI nummeret blir sperret. Dette er også helt nødvendig i en eventuell forsikringssak.

- Endre passord på mail, Apple-ID og eventuelt andre tjenester som krever passord.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...