Fifapro14 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg har blitt frastjålet min iphone 4 mens jeg var på trening og nå har jeg ikke en mobil. Jeg har i tilegg en del nummer meil sms'er jeg ikke vil at gjerningsmannen skal se. eller tulle med.. så hva skal jeg gjøre???? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hadde du ikke lock-screen PIN-kode? Hadde du lastet ned og satt opp "Find my iPhone"? 2 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Du burde sperre mobilen så han ikke får brukt den, ring leverandøren din 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hvis du har aktivert finn iPhone i innstillingene, kan du laste ned "Find my iPhone" på en annen iDings, og logge inn med din Apple id. Tror også det er tilgjengelig på nett. Lenke til kommentar
jaja11 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Du burde sperre mobilen så han ikke får brukt den, ring leverandøren din Ringer vedkommende operatøren får han bare sperret abonnementet og mobilen kan fortsatt brukes. Skal du sperre mobilen må denne svartelistes i den internasjonale IMEI-databasen til GSMA, noe som i Norge må gå gjennom Politiet. Da blir den ubrukelig i alle landene som er med i ordningen, men langt fra alle. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 www.icloud.com for å tracke og låse/slette telefonen. Ring operatøren for å sperre ditt IMEI-nummer så den ikke kan brukes. ...hadde det vært meg som hadde tatt den, hadde den vært avslått og resatt for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
jaja11 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Ring operatøren for å sperre ditt IMEI-nummer så den ikke kan brukes. Operatøren har ingen mulighet til det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Okay, trodde operatøren kunne være behjelpelig med det. My bad. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Okay, trodde operatøren kunne være behjelpelig med det. My bad. Politiannmeldelse må til https://www.politi.no/anmeldelse/tyveri-av-mobiltelefon Når du fyller den ut så får du et eksemlar av annmeldelsen sendt til din epost hvor du kan da bruke til å sende videre til mobiloperatørene osv. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Sperring abonnement gjøres av mobil operatøren. Sperring av IMEI gjøres av politiet etter anmeldelse. Sperring av telefonens persnolige data må sikres selv av brukere, før den blir borte. Så husk at sperring av IMEI vil bare blokerer telefonen fra og koble seg til mobilnettet, tyven kan fortsatt kikke rundt på personlig informasjon på telefonen om den ikke var låst med kode før den ble mistet. Så lureste er vel som nevt over og logge seg på icloud.com og se hvilke funksjoner som var aktivert. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Hvis den er frastjålet har gjerningsmannen mest sansynlig ingen intensjoner om å finne personlig data, men heller å gjenopprette telefonen for salg eller eget bruk. Alt er vel nevnt ovenfor, men har blitt frastjålet telefonen to ganger så slenger med hva jeg gjorde: - Sperring og fjernsletting av telefonen gjennom iCloud. (Kan være en idé å forsøke å spore den opp. Politiet får ikke brukt informasjonen, så blir vel egentlig for egen nysgjerrighet) - Sperr sim-kortet gjennom operatøren - Politianmeld forholdet, slik at IMEI nummeret blir sperret. Dette er også helt nødvendig i en eventuell forsikringssak. - Endre passord på mail, Apple-ID og eventuelt andre tjenester som krever passord. Endret 26. april 2013 av Liquidkey Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvis du har brukt icloud på den kan du slette den trådløst men den må være tilkoblet nett så om du sperrer kortet før du Gjør dette er det mindre sjanse for at du får slettet innhold Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Han her har funnet den. Lenke til kommentar
Fifapro14 Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Hadde du ikke lock-screen PIN-kode? Hadde du lastet ned og satt opp "Find my iPhone"? jeg har ikke internett tilkobling og kan ikke koble til find my iphone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå