anaconda Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg kjøpte en ny forsterker hos Hi-Fi Klubben i slutten av september i fjor. Forsterkeren har balanserte innganger som jeg har brukt. Har brukt orginale balanserte kabler kjøpt hos Hi-Fi Klubben. Når man plugger inn disse, går de i lås og det høres et klikk. Utløseren over kontakten trykkes inn, før å løse ut kabelen. Mens forsterker har stått inni tv-bordet mitt noen måneder, med kablene tilkoblet har denne utløsermekanismen blitt ødelagt. Dette ble oppdaget en dag jeg tok frem forsterkeren og skulle koble fra. Da fikk jeg ikke ut kabelen, siden den var låst og utløseren var helt løs. Jeg tok forsterkeren med til Hi-Fi Klubben som ikke kunne gjøre noe der og da, men skulle skru den opp og se på den dagen etter. Fikk så telefon dagen etter, at de ikke kunne ordne dette selv, og forsterkeren måte sendes til reparasjon. Tok vel 4 uker så fikk jeg den tilbake. Med en regning på 1245,- Da jeg spurte om dette ikke gikk på garanti sa han nei, og det var den beskjeden de hadde fått fra verkstedet. Jeg betalte, men har tenkt mye på dette i ettertid. Hva synes dere? Er det riktig at jeg skal betale denne reparasjonen? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Personlig mener jeg at det høres feil ut når den har stått i benken og ikke blitt flyttet på. Jeg ville i alle fall klaget på det. Mvh Faller Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Du må opplyse og samtykke til at det kan koste penger FØR de sender den inn. Så her skulle du ikke betalt. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ofte må man skrive under på et papir angående reparasjonen, der det også står hvilke vilkår man godtar. Mange gidder ikke lese alt som står der, og da har man seg selv å takke. Men hvis trådstarter ikke har skrevet under på noe, så skulle han i første omgang fått et prisoverslag og kunne tatt stilling til om han ville betale for reparasjonen eller fått den ureparert tilbake. Eventuelt bestredet at det ikke var en garanti/reklamasjonssak. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Vel jeg skrev ikke under på noe, eller fikk noe prisoverslag. Jeg leverte inn forsterkeren hos forhandler, de skulle se på den dagen etter og så ringe meg. Dagen etter fikk jeg vite at den måtte sendes inn til reparasjon. Jeg trodde dette gikk på garanti. Fikk ikke opplyst noe annet før da jeg skulle hente forsterkeren. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Da går du å får pengene dine tilbake.... skriv historien din på Facebooksiden deres så ordner de opp Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Har prøvd å sende Hi-Fi Klubben Norge e-post, men de kan ikke gjøre noe. Hi-Fi klubben her i Tromsø svarer selvfølgelig ikke på e-postene mine. Det er nok enklest å bare overse kunden. Derfor vurderer jeg å skrive innlegg i avisa om dette. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Har prøvd å sende Hi-Fi Klubben Norge e-post, men de kan ikke gjøre noe. Hi-Fi klubben her i Tromsø svarer selvfølgelig ikke på e-postene mine. Det er nok enklest å bare overse kunden. Derfor vurderer jeg å skrive innlegg i avisa om dette. Hva med å møte opp i butikken? Da får du i hvert fall et svar du kan gjengi i avisa. E-post har en tendens til å havne i spam-filter, eller rett og slett "drukne" i andre e-post. Og selv om den ikke har gjort det, vil jo Hi-Fi Klubben i avisa bruke det som årsak til manglende svar, betale tilbake pengene til deg, og stå igjen som den vinnende part i saken (mtp. rykte). Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 På fakturaen står det: Garantirep High End Hifi 960,- XLR Stik 36,- Verkstedets kommentarer: App. adskilt. Fejl lokaliseret. XLR-stik skiftet. App. samlet og afprøvet Ok. NB: Denne rep. er lavet per kulance. Hva betyr "denne rep. er lavet per kulance? Og hvorfor står det garantireparasjon? Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Per culanse betyr av vennlighet,brukes for å juridisk fortelle deg at reperasjonen er gjort som en gratistjeneste men ikke gjelder som avhjelpsforsøk.Her har hifiklubben lite å stille opp med.gir de seg ikke,så kontakt forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Ja, her må en eller annen selger hos Hifi-klubben misforstått verkstedsrapporten, og trodd at beløpet belastes Hifi-klubben og at kunde derfor skal betale. Noe som er normalt når det er forhandler og ikke importør som belastes. Men i realiteten så er det vel ment at regningen sendes importør, og ikke Hifi-klubben, så her skal ikke kunden betale noe som helst. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Da har jeg vært å snakket med sjefen selv på Hi-Fi Klubben. Her var det ingen beklagelse å få, eller noen som innrømmet feil. De står på sitt. Kunden skal betale. Jeg visste han fakturaen og spurte hva "denne rep. er lavet per kulance" betyr. Da svarte han at han ikke var så flink i latinsk så det visste han ikke. Men utrolig nok fikk jeg pengene tilbake. Siden dette var en så stor sak for meg. Hva er dette? Et forsøk på å lure/svindle meg? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Det er vel heller problemer med å innrømme feil, tenker jeg. En egenskap som burde ekskludere noen fra å drive med noe som medfører kundekontakt. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Da har jeg vært å snakket med sjefen selv på Hi-Fi Klubben. Her var det ingen beklagelse å få, eller noen som innrømmet feil. De står på sitt. Kunden skal betale. Jeg visste han fakturaen og spurte hva "denne rep. er lavet per kulance" betyr. Da svarte han at han ikke var så flink i latinsk så det visste han ikke. Men utrolig nok fikk jeg pengene tilbake. Siden dette var en så stor sak for meg. Hva er dette? Et forsøk på å lure/svindle meg? Dette er nesten "vanlig" i bransjer som dette. De løser saken for å være "greie" selv om de på en måte vet at de har alt på det rette. Bare denne gang ut ifra all info du har gitt oss så har de ikke alt på det rette. Har vært borti mange saker der kunde har vært helt på trynet og borti natta og fortsatt fått penger tilbake, eller stort avslag på kjøp osv. Her skulle han nok heller ha lagt seg flat (spesielt som sjefen av butikken) og gitt deg pengene tilbake, uten sure miner. Når verksted har gjort en goodwill reperasjon så skal det ikke koste noe. Glad du fikk pengene igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå