Gå til innhold

"En dag hos komplett, en dag vi vil huske!"


Anbefalte innlegg

Det med Erik er sant, har sett faktisk ett oppslag i Økonomi som det står nettopp dette hvor nøktern han er. Ja han har S80 eller noe slikt nå, men den er relativt ny. Var faktisk den vi alle ble hentet i.

 

Og det med Øl, 2 av oss var da under 18, og da kunne ikke bestille. Jeg er over 18, men er ikke så glad i Øl. Han som var 20 bestilte ihvertfall ikke Øl.

 

Bilder av kabinettet mitt kommer når jeg får kabinettet. De hadde nettopp fått det kabinettet mitt og må teste det ut før jeg fikk det. Husker ikke helt, men det var ihvertfall ikke noe ekstra ordinært design. Så temmelig lik ut som ett vanlig kabinett så vidt jeg husker, men nå så jeg på kabinettet i 1 minutt, og det stod 15 andre kabinetter der som jeg muligens blander med nå.

 

De andre kabinettene var nyere versjoner av Chieftec mener jeg. Ellers var det Skyhawk blant annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var mer nok fornøyd med alt vi fikk jeg, men du kan jo sende en mail og spørre om du kan få ett.  :-)

 

hehe, graver bare opp litt "gamle" minner her fra hw-forumet. sikkert for

gammelt til at noen andre enn jeg husker det.

 

Nei, jeg husker hva du prater om (geforce fx gratis fra fabrikk i tyskland) :D

 

Utrolig tur dere har hatt da... Må bare få gratulere enda en gang :yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror nok vi kan ta de ovenstående opplysningene med

en liten klype salt.

 

Ifølge

http://no.biz.yahoo.com/030807/58/16kdn.html

 

Så har komplett:

356.000.000 kr i omsetning pr kvartal (1/4 år)

 

la oss si de har ca samme omsetning gjennom hele året:

1424.000.000 kr i omsetning pr år

 

Hvis de øker prisene med 1% (og folk handler like mye)

14.248.000 kr (14 mill)

 

Fordeler vi det utover de 500 ansatte (som det står i tråden) pr 1%

28.480 kr (28 tusen) - arbeidsgiveravgift (14,1%) deler på 1,14

24.982 kr (25 tusen)

 

Hvis de derimot bare økte prisen med 0,2% så ville det blitt 5000kr og det

ville doblet lønnen til de som jobbet der. Antar vi her har forklaringen på at

de "bare ansetter folk som ikke bryr seg om penger, men om data".

 

:-)

 

Dessuten eier nok ikke fyren med volvoen alle aksjene i selskapet:

http://www.dn.no/kurserOgTall/aksjekurser/...B%20OSLO%20BORS

 

eller så holder han på å handle med seg selv i komplett aksjer hver dag!

(se antall)

Lenke til kommentar

Lageret der er jo enormt. 5000 kvadratmeter tror jeg det var. Og nå vet jeg ikke helt hvor mye de gikk i høyden, men ihvertfall 5-6 meter. Så det stemmer nok helt det med det som står som varestatus, for det var enormt der. Du kan jo se på disse bildene på komplett siden. Det var faktisk så stort der at sandefjord kommune ikke kunne levere nok vann hvis det oppstod en brann, så de måtte ha en egen vannpumpe der.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...erv&topic=about Du får ikke fullt oversikt over hvor mye som er der, men hvis du ser f.eks på http://www.komplett.no/mlf/diverse/1normal.jpg og tenker deg at den hylla som er nærmest til høyere er sikkert 20-30 meter lang. Og det er sikkert 20 sånne hyller. Husker ikke helt så tipper endel nå.

Lenke til kommentar

misunner dere deluxe!! Bryr meg heller lite om denne diskusjonen om han Erik fyren er utrolig rik eller ikke...

 

var det noen av dere som tok bilder da? *sikle* Virker som en heftig dag, og ville gitt bort det jeg verdsetter mest på hele jorda for dette, nemmelig ram brikkene mine...

 

10timer er livstid-10timer for lite å være hos komplett, ville bodd der om jeg kunne... Bare bygge en pc og spille om jeg følte for det... *fantasere*

 

anywho, grattis enda en gang folkens! Men be-aware! høstcompoen er MIN! :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg faktisk fått kabinettet. Ett In-Win X710, blir da en av de eneste i verden, for så vidt jeg har forstått har de ikke begynt å selge det enda. Uansett nok med skrytinga. Jeg har tatt noen bilder av det som jeg kan legge ut her hvis noen er interessert? Men da trenger jeg noen til å hoste de bildene.

Lenke til kommentar

Litt info om kabinettet.

 

Det kabinettet som jeg fikk kommer etterhvert til å bli solgt som big tower på komplett, men det er faktisk ment til å være server kabinett. Hva det da vil koste, vet jeg ikke.

 

* Det er plass til 5 harddisker innvendig

* Det er plass til 4 x 5.25" enheter

* Det er plass til 2 x 3.5" enheter (diskettstasjon, harddisk, zipdisk m.m)

* Det er 2 x 80mm vifter som kjøler ned harddiskene

* Det er 1 x 120mm vifte som skal kjøle ned resten av innholdet

* Det er ett display

- Det er 2 temperaturmålere som du kan koble hvor du vil i kabinettet

- Du kan lese av farten på 4 vifter, og kan også endre den.

- Det er klokke

- Det er alarm

* Det er tungt, 14 kg hvis jeg ikke husker feil

* Det er både bredere og dypere enn ett Chieftec Bigtower, men endel lavere.

* Støtter Dual Xeon(ikke at jeg trenger det)

 

Noen som tør å tippe hva det vil koste når det blir lansert? 1500-1800kr?

 

Har jeg glemt noe?

Hehe gleder meg til å styre farta på den 120mm vifta jeg, vrooom.

Lenke til kommentar

til vedkommende som ropte over seg om omsetningen til komplett litt tidligere: Omsetning er ikke overskudd. Omsetning er hvor mye penger som beveger seg. Hvis komplett har en omsetning på (tenkt situasjon med greie tall) 14millioner i kvartalet. Da kan det hende at de må kjøpe inn for 10 millioner, og dermed sitter de igjen med 4 million i OVERSKUDD. Enkelt og greit. OK - nå kan du dra frem kalkulatoren og begynne å regne på hvor mye hver ansett får, hvor mye som investeres og hvor mye Eirik sitter igjen med (det var Eirik, ja?). og hvis du da plusser på 0,2% så utgjør det en del, men det påvirker _egentlig_ kun overskuddet, og ikke innkjøpsprisene. Dvs. (14mill+0,2%)-10millioner = overskuddet med litt ekstra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...