Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 670, 680 eller Titan til gaming?

Anbefalte innlegg

Personlig vil jeg anbefale deg et nvidia skjermkort, men ser at du bare har listet opp de tre som kandidater og de er jo alle fra nvidia selv om amd også har noen gode kandidater som du kan snuse på. F.eks 7970 Ghz om en nevnte her;)

Nå kommer jo alt an på deg og hvor mye av lommeboka di du har lyst til å svi vekk da, men selv et gtx670 kort vil kunne kjøre alle moderne spill på nesten maks, hvis du ikke har full anti-aliasing skrudd på;)

Personlig har jeg et Gainward gtx670 og er storfornøyd;) Jeg er opptatt av å ha en viss anstendig grafikk, slik at jeg kan nyte mye "eye-candy" hvis du skjønner, men det er ikke så stor forskjell i visuell kvalitet å kunne kjøre et spill på nesten maks og maks med 8xMSAA osv... Så derfor vil jeg anbefale deg å satse på noe midt i mellom som et slags kompromiss, nemlig gtx680, både fordi det er et fantastisk kort (litt over gtx670 i ytelse), og fordi du ikke bruker unødvendig mye penger på et skjermkort som vil koste dobbelt så mye for 10% bedre visuell kvalitet. Bare så du vet det så har jeg ikke tall på om det er 10%, men du skjønner sikkert poenget. Eller så kan du også tenke langsiktig, men det spørs jo hvor lenge det holder når utviklingen går så fort, og da ville jeg satset på et Titan-kort. Men bare så du vet det så kommer neste generasjon rundt vinterstider, og det ryktes at de øverste kortene vil ha minst like god ytelse som Titan til ca. halve prisen (roughly)... Så det er ditt valg, men husker selv at det er svært vanskelig å endelig bestemme seg for hva man skal ha;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg anbefale deg et nvidia skjermkort, men ser at du bare har listet opp de tre som kandidater og de er jo alle fra nvidia selv om amd også har noen gode kandidater som du kan snuse på. F.eks 7970 Ghz om en nevnte her;)

Nå kommer jo alt an på deg og hvor mye av lommeboka di du har lyst til å svi vekk da, men selv et gtx670 kort vil kunne kjøre alle moderne spill på nesten maks, hvis du ikke har full anti-aliasing skrudd på ;)

Personlig har jeg et Gainward gtx670 og er storfornøyd;) Jeg er opptatt av å ha en viss anstendig grafikk, slik at jeg kan nyte mye "eye-candy" hvis du skjønner, men det er ikke så stor forskjell i visuell kvalitet å kunne kjøre et spill på nesten maks og maks med 8xMSAA osv... Så derfor vil jeg anbefale deg å satse på noe midt i mellom som et slags kompromiss, nemlig gtx680, både fordi det er et fantastisk kort (litt over gtx670 i ytelse), og fordi du ikke bruker unødvendig mye penger på et skjermkort som vil koste dobbelt så mye for 10% bedre visuell kvalitet. Bare så du vet det så har jeg ikke tall på om det er 10%, men du skjønner sikkert poenget. Eller så kan du også tenke langsiktig, men det spørs jo hvor lenge det holder når utviklingen går så fort, og da ville jeg satset på et Titan-kort. Men bare så du vet det så kommer neste generasjon rundt vinterstider, og det ryktes at de øverste kortene vil ha minst like god ytelse som Titan til ca. halve prisen (roughly)... Så det er ditt valg, men husker selv at det er svært vanskelig å endelig bestemme seg for hva man skal ha;)

Ok, først og fremst vil jeg bare si TUSEN TAKK for at du skriver alt det der :)

Hørte at 670 er 5 % dårligere enn 680. Hva har du/dere å si til den påstanden?

Lenke til kommentar

Bare hyggelig!

Nå er jeg som sagt ikke helt sikker på prosent-verdiene her, men hvis du går på hardware.no, og sjekker testen de hadde av gtx670 eller 680 eller titan eller no sånt, så lenge du får en av de grafene/statistikkene av hvor høyt de scorer i 3dmark tror jeg det var så er det ikke så stor forskjell i poengsummen, og det samme ser du igjen når det kommer til antall FPS mens kortene er i "aksjon". Det er ikke så stor forskjell i FPS at det gjør noe, men gå for et gtx680 enn gtx670 nå som det ikke er så stor forskjell i prisen mellom dem som det var når jeg kjøpte, for jeg tenkte heller mer ytelse per krone hvis du skjønner, og derfor valgte jeg gtx670 på det tidspunktet;) Eller så kan du som sagt ta den helt ut og gå for et Titan:)

Lenke til kommentar

Hehe ja lol!:)

Ok skjønner, men det er jo greit å ikke svi bort alle konfirmasjonspengene når man er i gang, også fordi utviklingen på skjermkortfronten går så fort, og man vet aldri når et så dyrt kort som titan går ut på dato. Men samtidig ville jeg ikke være for redd for å slenge pengene på bordet, for jeg tviler ikke på at titan vil klare å hevde seg mot toppkortene i nestegenerasjon;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kommer jo alt an på deg og hvor mye av lommeboka di du har lyst til å svi vekk da, men selv et gtx670 kort vil kunne kjøre alle moderne spill på nesten maks, hvis du ikke har full anti-aliasing skrudd på ;)

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe GHz edition. Det er kjempelett å overklokke selv, og helt gratis. Det tar ikke lange tiden heller. Av samme grunn, ville jeg heller kjøpt et 670 og overklokka det til ca. ytelse på 680, eller så hadde jeg kjøpt titan isteden.

Nå bruker jeg selv et 7970 klokket til 1,1 GHz, og har ingen problemer. Ytelsen er på topp, og kan bruke eye candy uten at framerate blir for ille. Jeg synes rundt 35 er "lag" også, siden jeg er ganske kresen.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Hehe ja lol! :)

Ok skjønner, men det er jo greit å ikke svi bort alle konfirmasjonspengene når man er i gang, også fordi utviklingen på skjermkortfronten går så fort, og man vet aldri når et så dyrt kort som titan går ut på dato. Men samtidig ville jeg ikke være for redd for å slenge pengene på bordet, for jeg tviler ikke på at titan vil klare å hevde seg mot toppkortene i nestegenerasjon;)

Som sagt har jeg nettop fått en jobb i Rimi så tjener litt der. Tenker å bruke litt av de pengene også, slik at jeg får en litt bedre pc enn kompisene mine ;)

Endret av MrPear
Lenke til kommentar

Sånn mtp neste generasjon så sier ryktene dette:

Titan kommer fortsatt til og være topp kortet med 2688 Cuda cores, kortet som var ryktet og være et Titan LE kommer til og være GTX 780.

Titan LE = GTX 780 5Gb Vram - 2496 Cuda cores (ca 30% over 680) - 499-599 USD

GTX 770 4Gb Vram, overclocket GTX 680 , ytelse 20% over GTX 670, ergo ca det samme som GTX 680

GTX 760 Ti 2Gb Vram basert på GTX 670 og ytelsen 20-23% over 660Ti

Kilder: http://www.brightsideofnews.com/news/2013/4/22/the-2013-nvidia-lineup-gtx780-is-titan-le2c-gtx770-is-gtx6802c-gtx760ti-is-gtx670.aspx

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...