Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 670, 680 eller Titan til gaming?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt skjermkort primært til gaming. Spill jeg spiiller/skal spille er; BF3/4 , Minecraft, Far Cry 3, altså litt mer krevende spill.

Jeg har fått anbefalt GTX 670 power edition. Jeg har ikke mye greie på skjermkort, men noe sier meg at jeg burde være litt skeptisk. Jeg ser etter et kort som jeg kan kjøre de spillene jeg nevnte i MINST 60 fps, ikke noe under. Har et 465 kort nå, og overraskende nok fungerer det til BF3, kjører 60fps.

Så spørsmålet dette innlegget har basert seg på; hvilket kort burde jeg velge til spillene jeg spiller? Har akkurat fått jobb, slik at jeg kan godt legge litt penger i et godt kort.

Som nevnt allerede, men jeg nevner det igjen; vil kjøre godt over 60fps, helst på ultra ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du avhengig av å kjøpe nytt skjermkort nå, eller holder det du har frem til BF4 kommer ut? Hvis sistnevnte hadde jeg ventet om jeg var deg. Forhåpentligvis faller prisene eller det kommer noe nytt i løpet av de neste 6 månedene. Det er sjelden lurt å kjøpe nytt grafikkort såpass lenge før spillutgivelse.

I ytelse pr. krone er også de dyreste kortene dårlige, så hvis du kan ta til takke med 60fps på high er det nok mye penger å spare.

Lenke til kommentar

En vakker dag trenger ikke folk spille på ultra.

En vakker dag innser folk at forskjellen på Medium og Ultra i BF3 er som forskjellen på 5.0 og 5.000

Det er det samme som å si: En vakker dag spiller alle på konsoll....

Nei, Frostbite 2-spill skalerer ekstremt dårlig med høyere grafikkinnstillinger. Om man skal kjøpe kraftige skjermkort for pen grafikk er Crysis 3 milevis foran BF3, og det vi har sett av BF4 antyder at Crysis 3 vil ligge over det også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, ultra var litt optimistisk. Spiller selv på low (ja, på alt) på BF3. Funker fett. Ser gjerne på et high og 60fps

kort :) Noen tips til sånne skjermkort?

Det er det samme som å si: En vakker dag spiller alle på konsoll....

En vakker dag innser alle at det er mye diggere å spille på pc

Lenke til kommentar

Vel, du ba om den beste løsningen for BF4 på Ultra med minst 60 fps....

Nå er det også verdt å legge til at Battlefield 4-demoen kjørte i 4k oppløsning, og det krever jo en del ressurser! Så hvis man skal kjøre det i 1080p så tror jeg mest sannsynlig at det ikke blir et "giant leap" innen maskinvarekrav;)

Nå er det verdt og nevne at BF4 demoen var spilt med 3k oppløsning så dette stiller umiddelbart høyere krav til gpu kraft.

Så ikke at du hadde skrevet det, men mente de sa at det var 4k og ikke 3k?

Lenke til kommentar

Nå er det også verdt å legge til at Battlefield 4-demoen kjørte i 4k oppløsning, og det krever jo en del ressurser! Så hvis man skal kjøre det i 1080p så tror jeg mest sannsynlig at det ikke blir et "giant leap" innen maskinvarekrav;)

Så ikke at du hadde skrevet det, men mente de sa at det var 4k og ikke 3k?

Nope.

https://www.google.no/search?q=bf4+3k&rlz=1C1AFAB_enNO449NO449&aq=f&oq=bf4+3k&aqs=chrome.0.57j62.2586j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...