Gå til innhold

Selgere med mye gull i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Her kommer jeg med enda et spørsmål angående Morrowind. Har nettopp skaffa meg en form for medaljong eller noe som er verd hele 60000 gull. Problemet mitt er at jeg ikke finner en selger med såpass mye gull. Ergo får jeg ikke solgt den. Den rikeste selgeren jeg har møtt er det krypet som står i "orkehuset" i Caldera. Han har ikke mer enn 5000... :(

Noen som har peiling på hvor jeg kan finne rike selgere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja du kan jo skaffe nok gryn andre steder. å kjøpe mass rot han har.

selge medalionen når han har nok gryn. å så selge du små rasket senere.

leste et sted at hvet døgn så fikk dem mer penger, så hvis du kjøper å selger små rask lenge nok så kan han få nok gryn

( ubekreftet teori )

MR_T

Lenke til kommentar

Hadde egentlig aldri bruk for så fordømt mye penger i Morrowind. All armoren fant jeg på drepte enemies eller fikk som mission items. Får f.eks. komplett armor sett som oppgraderes etter man stiger i gradene hos Imperial Legion (kan joine når som helst i spillet, gjerne helt i starten om du vil). Våpen finner man jo hele tida som er mye bedre enn de i butikkene.

Det som er dyrt er jo å bruke trenere for å uppe skills man ikke bruker så ofte da..som alteration for å åpne låser. Men jeg klarte meg nå uansett uten de helt store pengebeløpene..finner alltid selgere her og der som har endel penger på seg.

Jeg utsatte det meste av hovedquesten til jeg hadde spilt i minst 3 uker ellerno, hadde vel vært stort sett over hele kartet før jeg gikk videre med Caius Cosades sine quests. Det er ingen som helst tidsbegrensning, så du kan finne på alt mulig rart uten å drepe han ekle trollmannen på brua inn til den dwarf-dungeonen.

Synd at man aldri finner komplett sett med Daedric Armor..men den er jo så tung at det hadde vel vært umulig å bruke uansett.

Jeg snakker fra en "fighter" sitt synspunkt da..er nok endel lettere for de klassene i starten av spillet.

Begynte som mage en gang men det var ikkeno artig, altfor avhengig av å hvile for å fornye mana hele tida.

Som Crusader har jeg Destruction som en av hovedskillene likevel, så jeg får de samme fete store spellene som en wizard. Og har trent opp Alteration hele tida så jeg kunne åpne sterke låser med spells.

Du finner items som er verdt flere millioner etterhvert, de er vel lagd så dyre for at de ikke skal kunne selges. Liksom "unique items".

Lenke til kommentar

Pluss at hovedquesten der er minst 30 timer extra fun :)

Jeg flensa gjennom tribunal leeeeenge før jeg var ferdig med hovedquesten i vanlige Morrowind..gikk helt fint det. Fikk med meg de fete våpnene over til det vanlige spillet igjen etterpå. (Et sykt kraftig "flammesverd" og et is-sverd.)

Lenke til kommentar

Hmmm...innstallerte Tribunal samtidig som jeg installerte Morrowind. Har riktig nok ikke spilt spillet uten Tribunal, men jeg forstår ærlig talt ikke hva forskjellen er. Har bare funnet den originale hovedquesten, som jeg nå er midt inne i. Og traderne har da aldri over 10000, ZlummGlumm?

Er det noe spesielt jeg må gjøre for å aktivere Tribunal? Når jeg starter spillet står det at Tribunal laster...Kall meg gjerne dum, men dette skjønner jeg ingenting av :shrug:

Lenke til kommentar

Her er et lite tips om hvordan du kan selge dyre ting, f.eks et sverd til 60.000.- eller mer..

Creeper som står i Ghorak Manor har 5000.- hvert døgn, dvs selger du noe til han og sover 24t, så har han pånytt 5000.-

Det er her trikset ligger. Selg billige ting til han helt til han ikke har mere penger å kjøpe for, så sover du og han har mere. Gjenta til du har solgt en god del stash som er verdt litt, feks Orchish rustninger til 2-3 tusen og slikt annet dilldall.

Når du så skal selge det dyre sverdet eller rustningen, så slenger du det over til salgs. Selvsagt har ikke han penger til å kjøpe dette ettersom han ikke kan ha mer enn 5000.- (resettes etter hvert døgn). Det du da gjør, er å 'kjøpe' tilbake noe av det du allerede har solgt til han. Plukk ut ting helt til totalsummen du mottar blir 5000.- eller mindre. Da har han råd til å kjøpe 'ubah_sverd_01', du får 5000.- raske i lomma, og en hel haug med nytt stuff å selge neste døgn når han igjen har vært ute i skogen og henta mere penger :wink: Dette kan gjøres så mye du bare orker..

Jeg selv har for tiden 4mill liggende spredd rundt i huset der jeg bor + at jeg har en hel haug med andre items som jeg rettogslett ikke gidder selge.

Hørte jeg noen si problemer med penger i Morrowind??

Håper det hjelper litt :-)

Lenke til kommentar

Til Skyttt:

Du som lurer på hvordan Tribunal starter:

Det startet antagelig av seg selv med en gang du sov utenfor Seyda Neen første gangen (rundt lvl 1 ellerno?). Du ble angrepet gjentatte ganger av Assassins mens du sov, og du fikk en entry i Journalen om det. (I have defeated the assassins ellerno)

Hvis du så snakket med en hvilken som helst Guard, så fikk du vite du vite om Dark Brotherhood, og han foreslår at du snakker med Apelles Matius i Ebonheart. Det er 10 angrep til sammen før de forsvinner helt, så du også bare drepe alle sammen og gi pokker i hele tribunal hvis du vil.

Det er tydeligvis det du har gjort :p

Du blir bare angrepet 10 ganger uansett av disse Assassins. Og første angrepet trigga Tribunal uansett, så du kan umulig ha gått glipp av det.

Bare bla til starten av journalen så ser du den nok.

Så drar du til Ebonheart, snakker med hvilken som helst Guard der, som sier du finner Apelles i borgen. Han er fyren med skinnende armor uten hjelm. Han kan sette deg på en båt til øya Mournhold, som setter hele greia igang. Ny gigantisk by i mange deler, svære dungeons under byen med unike monsters, masse quests i selve byen for kongen av hele Sword Coast, unik arkitekter, unike armors og våpen osv.

Jeg tror fiendene er ganske mye sterkere, men jeg mener de skal skaleres etter hvilken level du er.

Tribunal foregår på en egen øy utenfor kartet, det er derfor du ikke har merka noe til det hvis du ikke har pratet med disse folkene om riktig emne enda.

Jeg tror meninga var at man skulle installe Tribunal mens man var langt uti spillet, og så bli overraska første gang man sover av disse assassins (det skjer ikke vanligvis).

Jeg var også cirka midt i hovedquesten som Crusader, når jeg hoppa inn i Tribunal, fullførte den (veldig bra expansion. 20-30 timer minst), og fortsatte videre i hovequesten i Morrowind etterpå, med masse ny armor og 2 dødskule våpen man får iøpet av hovedquesten i Tribunal.

Lenke til kommentar

Aaaahh...da skjønner jeg! Du har rett i at jeg har blitt angrepet av disse folka flere ganger mens jeg har sovet. Har lenge tenkt å dra til Ebonheart, men har ikke hatt tid ennå. Da gjør jeg dette når jeg er ferdig med Main Questen i Morrowind. 8)

Forresten, det var en som skreiv noe om at etter at Tribunal har blitt innstallert, har de fleste traderne over 10000 gull? Det er dessverre ikke tilfelle hos meg! :-?

En annen ting, en annen skreiv noe om "huset han bor i". Får man eget hus etter hvert? Som man kan legge fra seg items, gull etc.? Hadde i så fall vært genialt! :)

Tusen takk for Tribunal-hjelpen, dette hjalp meg big time! :woot:

Lenke til kommentar

Som sagt, du trenger ikke vente til Morrowind er over, er litt artig å ha alle de kule ubervåpnene med seg videre i Morrowind syntes nå jeg.

Og for all del, IKKE stress deg gjennom hovedquesten. Det er veeeldig vanskelig mot slutten (inne i Red Mountain, bak porten til Ghostgate), så du bør ha maxa ut hvertfall mainskillene til karakteren din, uansett hva du spiller som. Det er hundrevis av dungeons og quests spredt rundt på kartet, for ikke å snakke om alle guildene, som f.eks. Imperial legion, der du får ny armor hver gang du stiger i gradene. Join en av de store Great Houses (redoran hvis du er fighter, telvanni hvis du er mage, hlaalu hvis du er thief) og få bygd en egen stronghold bare for deg selv, inkludert undersåtter. Det er dette "huset" de andre snakket om, men du må gjøre masse oppdrag for Great House du vil joine, og må få aksept fra alle de viktige folka i faksjonen. Du vil få quests å fullføre for dem, som etterhvert gir deg sin stemme i rådet, og du får tilslutt joine dem og bygge ditt eget stronghold (flere hus faktisk).

Masse artige ting å henge fingrene i.

Pokker, fikk nesten lyst å starte pånytt nå :)

Lenke til kommentar

En ting jeg definitivt ikke likte med Tribunal, er det faktum at "über-ring-nummer-nuo" er med.

Ta og sjekk ringen dere kan rappe av Kongen i Tribunal (Helseth). Den er så overkill at det er skummelt. Du kan rappe den, eller drepe han etter tribual-hovedquesten. Spillet sier du har fukka opp, men jeg har enda til gode å se noen konsekvenser av det.

**** INFO ****

Royal Signet Ring (King Helseth)

- 100% Magika resistanse

- 100% Reflect

- 10 Health points healed pr. sec

- 10 fatige points healed pr. sec.

EDIT: Selvsagt er alt dette constant effect.

Lenke til kommentar

Vel, så la være å robbe/drepe han da. Det er jo ikke en del av spillet uansett. Konger "skal" ha slike heftige greier..de er jo konger :p

Sånne "main characters" har gigantiske items for at de skal være vanskelige å drepe for vanlige folk.

Vær snill mann og dra tilbake til Morrowind etter å fullført Tribunal, så slipper du å få cheate-ringer. Trenger ikke drepe alt som rører seg heller da.

Har du litt viljestyrke i hodet kaster du bare ringen du fant i havet og glemmer den der. Jeg kvitta meg med en av ubersverdene jeg fikk mot slutten av Tribunal, det ble altfor ubalansert når jeg kom tilbake til Morrowind med det igjen.

Lenke til kommentar

Huff, her kommer jeg med et av mine tåpelige spørsmål igjen da. :oops:

Har til nå bare rappa ting fra folk etter at jeg har drept dem. Ser ut i fra kommentarer på denne tråden at det er mulig å stjele fra folk uten å drepe dem. Hvordan gjør man det?

Nå hopper jeg i loppekassa, god natt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...