scirocco Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kjøpte meg nettopp et Sapphire Raedon 9600 PRO skjermkort. Har tildligere hatt et kort fra nVidia. På dette kortet kunne jeg enkelt ordne det slik at jeg på skjermbildet på TVen slapp disse svarte rammene rundt bildet. Denne muligheten var innebygget i nVidias drivere slik at jeg slapp og rote rundt med 3parts programmer, slik som TVtool. På ATi sine drivere (lastet de nyeste ned med en gang fra ati.com) finner jeg ikke den samme muligheten. Er det jeg som roter eller er dette tilfelle? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Nå har jeg bare et simpelt 8500 kort da (kjøpte det for en god stund tilbake, når det var "hot"). Jeg har fullskjerm på TV,n når jeg bruker clone funksjonen. Orginial driver. Så vidt jeg vet er det noe ATI har støttet helt fra det første kortet med tv ut (husker jeg ble "skuffet" når jeg gikk over til gforce2 :-( og fikk slitekanter) Har ikke eksperimentert med hydra vision, fordi jeg har klart meg fint med klonefunksjonen. Selv om jeg har oppløsningen satt til 1024*768 på skjermen, kloner ATI kortet automatisk ned til "tv oppløsning". slik at jeg slipper å endre oppløsning før jeg kloner. Er storfornøyd med denne løsningen. Savner ikke TV tools i det hele tatt :-) Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Takk for innlegget! Etter mye om og men fant jeg ut at det fantes en klone-funksjon godt gjemt under overlegg-menyen (skal si det var ufattelig mange menyer og innstillinger på detter kortet..). Under denne menyen kunne jeg stille det slik at videosnutter sendes ut som fullskjerm til TVen mens pc-bildet er slik det pleier å være. Til forskjell fra nVidia kunne jeg til og med sette opp kortet til å sende 16/9 anamorfe bilder. Billedkvaliteten på TVen var også vanvittig bra, fargene var skarpe og fine og ikke minst svært ekte. Fargene på nVidia kortet mitt kunne virke litt blasse samt at fargeektheten var så som så. Konklusjonen får være at dette kortet har alle innstillinger en trenger bare en finner dem, samt at kvaliteten på delene ser ut til å være veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå