Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett etter reinnstalasjon..

Anbefalte innlegg

Jeg har en datamskin med 2Mb ADSL fra Nextgentel. Har laget et lite LAN hjemme med to maskiner på nettverket og en switch. Den ene måtte reinnstaleres og nå vil den ikke på internett, noe som er veldig merkelig for jeg er på nettverket. Jeg får pinget både den andre maskinen, ruteren og eksterne internett sider, men internett explorer kommer bare opp med "siden kan ikke vises". Jeg prøvde også å oppdatere virus definisjons filen for å se om virusprogrammet fikk kontakt med serveren på internett, men det gikk heller ikke. TCP/IP er satt til å mota ip adresse fra en DHCP server som er innebygget i ruteren. Den andre maskinen har ingen problemer med å komme på internett.

har jeg oversett noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiks topicen din, så får du kanskje litt flere svar...

[retningslinjer]Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????". [/retningslinjer]

Lenke til kommentar

Du har rett i det at det er vanskelig å bomme i tilkoblings wizarden og selv min mor kunne nok klart det. Så hva får deg til å tro at jeg ikke har gjort det? :-?

Nå har jeg sett litt nermere på problemet. Det viser seg at det kan ha noe med Firewallen min og gjøre. Jeg kjøre Norton personal firewall 2002, denne er ikke "enabled" men jeg kan heller ikke gjøre for jeg får beskjed om at jeg må logge på norton firewall som supervisor. Jeg kan ikke huske å ha satt et administrator passord på firewallen. jeg er logget på maskinen med den innebygde admin kontoen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...