knokle_85 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har en datamskin med 2Mb ADSL fra Nextgentel. Har laget et lite LAN hjemme med to maskiner på nettverket og en switch. Den ene måtte reinnstaleres og nå vil den ikke på internett, noe som er veldig merkelig for jeg er på nettverket. Jeg får pinget både den andre maskinen, ruteren og eksterne internett sider, men internett explorer kommer bare opp med "siden kan ikke vises". Jeg prøvde også å oppdatere virus definisjons filen for å se om virusprogrammet fikk kontakt med serveren på internett, men det gikk heller ikke. TCP/IP er satt til å mota ip adresse fra en DHCP server som er innebygget i ruteren. Den andre maskinen har ingen problemer med å komme på internett. har jeg oversett noe? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Du har ikke innstalert branvegg på den som lager krøll Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Fiks topicen din, så får du kanskje litt flere svar... [retningslinjer]Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????". [/retningslinjer] Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Du må gå på instillingene (egenskapene) for Internett explorer (kontrollpanel) og så på "tilkoblinger". Der velger du "sett opp".. Hvis du leser nøye det som står i på de første sidene så kan du ikke bomme... Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Du har rett i det at det er vanskelig å bomme i tilkoblings wizarden og selv min mor kunne nok klart det. Så hva får deg til å tro at jeg ikke har gjort det? :-? Nå har jeg sett litt nermere på problemet. Det viser seg at det kan ha noe med Firewallen min og gjøre. Jeg kjøre Norton personal firewall 2002, denne er ikke "enabled" men jeg kan heller ikke gjøre for jeg får beskjed om at jeg må logge på norton firewall som supervisor. Jeg kan ikke huske å ha satt et administrator passord på firewallen. jeg er logget på maskinen med den innebygde admin kontoen... Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Og du har ikke koblet den ene pc'en i en port på switchen som deles med uplink? =/ Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Nei, jeg sjekket det også.... Noen som vet hvor jeg eventuelt kan logge meg på Norton firewall som admin? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Husker du ikke passordet kan du jo avinstallere brannveggen og så resinatallere den Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Hmm... Jeg prøvde jo det og, men får ikke lov til det heller på grunn av at jeg ikke har administrative rettigheter i Norton Firewall. Jeg har jo selfølgelig det på maskinen... Så nå står jeg litt fast da Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 har du muligheten til å ikke starte den ved oppstart? også sletter du bare filene manuelt evt installerer over. Du kan jo selvsagt ta en reinstall av hele systemt Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Takk for hjelpen... det var brannmuren som var problemet. Jeg fikk slettet den litt etter litt alt etter hvilke filer som var i bruk, men det funket ivertfall.. Tusen Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå