FrihetensRegn Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Har en Asus VG248QE 144 Hz skjerm som jeg er fornøyd med når det kommer til bildekvalitet og egenskaper tilpasset spilling. Men jeg har i enkelte spill som Battlefield: Bad Company 2 fått problemer med blinkende streker og blinking over hele skjermen, pluss at skjermen er svart når jeg går ut av spillet. Jeg har i innstillingene i spillet da valgt 1920x1080-144Hz. Hva skal jeg gjøre? Må jeg spille i 60 eller 120 Hz? Skal jeg oppdatere driverne? Da jeg prøvde å endre fra 60 Hz til 144 Hz i Windows fikk jeg massive vedvarende skjermproblemer med masse streker og måtte slå av PCen. Edit: Måtte slå av bloom i settings filen, nå funker det. Endret 25. april 2013 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 OK nå har problemene begynt igjen på dette spillet. Det er veldig synd siden det er et av de spillene jeg liker mest. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Har en Asus VG248QE 144 Hz skjerm som jeg er fornøyd med når det kommer til bildekvalitet og egenskaper tilpasset spilling. Men jeg har i enkelte spill som Battlefield: Bad Company 2 fått problemer med blinkende streker og blinking over hele skjermen, pluss at skjermen er svart når jeg går ut av spillet. Jeg har i innstillingene i spillet da valgt 1920x1080-144Hz. Hva skal jeg gjøre? Må jeg spille i 60 eller 120 Hz? Skal jeg oppdatere driverne? Da jeg prøvde å endre fra 60 Hz til 144 Hz i Windows fikk jeg massive vedvarende skjermproblemer med masse streker og måtte slå av PCen. Edit: Måtte slå av bloom i settings filen, nå funker det. 1. Prøv å oppdatere skjermkort driverne. 2. Prøv å bytte kabel mellom skjerm og skjermkort. Dersom problemet er der enda, prøv å spille på en annen pc skjerm å se om problemet dukker opp igjen. Om det gjør det er det mest sannsynlig skjermkortet ditt det er noe feil med. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Jeg har oppdatert driverne. Samme problemet. Byttet fra DVI til HDMI, samme problemet. Jeg har ingen annen skjerm å teste med. Hvorfor virker alle andre spill jeg har testet, mens dette spillet skaper problemer? Jeg tror det heller er noe med spillet som ikke er særlig samarbeidsvillig med PCen. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg har oppdatert driverne. Samme problemet. Byttet fra DVI til HDMI, samme problemet. Jeg har ingen annen skjerm å teste med. Hvorfor virker alle andre spill jeg har testet, mens dette spillet skaper problemer? Jeg tror det heller er noe med spillet som ikke er særlig samarbeidsvillig med PCen. Dette er jo et problem som i utgangspunktet ikke skal dukke opp uansett oppsett, så om du prøver å reinnstallere spillet, og problemet fortsatt er der, skal det ikke være spillet som forårsaker problemet Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Dette er jo et problem som i utgangspunktet ikke skal dukke opp uansett oppsett, så om du prøver å reinnstallere spillet, og problemet fortsatt er der, skal det ikke være spillet som forårsaker problemet Har slettet spillet men skal laste det ned igjen senere. Har også klokket ned kortet til standard, det virker litt mer stabilt nå. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 hva slags skjermkort er det du bruker? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 hva slags skjermkort er det du bruker? Sapphire 7870 2 GB 1 GHz Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Sapphire 7870 2 GB 1 GHz Det kan være at du opplever flickering i akkurat det spillet? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Husk også at Single-link DVI og HDMI ikke støtter over 60hz på full HD, derfor må du benytte en dual-link DVI (eller DisplayPort) for å få 120/144hz på skjermern. (nevner det iom at du byttet fra en DVI til HDMI og hadde samme problemet) Lenke til kommentar
warioman Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Husk også at Single-link DVI og HDMI ikke støtter over 60hz på full HD, derfor må du benytte en dual-link DVI (eller DisplayPort) for å få 120/144hz på skjermern. (nevner det iom at du byttet fra en DVI til HDMI og hadde samme problemet) På en del hdmi kabler står det at de støtter opptil 240hz, har ikke prøvd en slik kabel selv, men skal ikke disse hdmi kablene funke også? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 På en del hdmi kabler står det at de støtter opptil 240hz, har ikke prøvd en slik kabel selv, men skal ikke disse hdmi kablene funke også? skal no vel det. visste ikke at det fans sånne kabler Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 På en del hdmi kabler står det at de støtter opptil 240hz, har ikke prøvd en slik kabel selv, men skal ikke disse hdmi kablene funke også? Tja, det er mulig, har ikke finlest ting. Men ser her at HDMI 1.4b støtter 1080p@120hz http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.4 Så du skal iallefall få 120hz om du har HDMI 1.4b støtte hele veien fra skjermkort til skjerm Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Tja, det er mulig, har ikke finlest ting. Men ser her at HDMI 1.4b støtter 1080p@120hz http://en.wikipedia....DMI#Version_1.4 Så du skal iallefall få 120hz om du har HDMI 1.4b støtte hele veien fra skjermkort til skjerm aha, ja det var no det da, har en Beng XL2411T til data skjerm, tv er 3,5 meter unna, men er bare 100 hz. men nå vet eg at eg kan bruke hdmi på neste tv Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Det står på enkelte spill at man kan velge 60, 120 og 144 Hz, f.eks. i BF3. Der går det fint å velge alle versjonene uten problemer. Fikk med en DVI kabel i esken, så regner med at den er dual link. Eller kan jeg sjekke det på noen måte? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Den kabelen som følger med i esken skal være dual link. Her er et bilde som viser forskjellen mellom single og dual link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå