It's me Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg er helt sikker på at jeg brukte riktig oppdatering. Prøvde nå å laste ned e1915, og da sto det faktisk: F(W rev. : 1921 --> 1915 Skjønner ikke hvorfor jeg igjen får Error, NOTSTOP or EJECT. Er jo ikke noe jeg kan gjøre da A:> kommer under. Skal restarte nå. Får håpe på det beste. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 ROMNG[1] AERROR[Comparison : ERROR, NOT STOP or EJECT Det er mulig jeg trekker litt feil sluttniger ut av denne linjen, men.... ROM er jo det du prøver å flashe, Comparison er jo sammenligning. Feilmeldingen sier altså at det kommer en error når den prøver å sammenligne ROM. Hva den sammenligner med og hvaslags error det er vet jeg ikke. Prøv å kjøre vupxx, vupxx /? eller vpuxx /help for å se om programmet har noe fornuftig å si. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Den FS Amilo'n det er en bærbar er det ikke? I så fall hjelper ikke dette tipset: Sette DVD-spilleren på en annen IDE-kanal enn systemdisken. Hjalp for meg. DVD-avspilling skippa som juling ettersom kanalen ble ata33 pga DVD-spilleren, og det likte ikke disken noe særlig. Er DMA eller hva det heter på? Dvd-rom'en fungerer nå, alstå har nok firmwireoppdageringen vært vellykket (Takker og bukker for hjelp der ), men som du forteller RolloThomasi hjelper det meg visst ingenting på avspilling av dvd og divx fra cd. Hardisken står som master på kabel 1 og dvdrom står på master på kabel 2, altså kan ikke det være problemet. DMA1 er satt på i bios (ga ingen forskjell med DMA3), men om dette er stillt i Windows vet jeg ikke. Andre ting som kan gjøres? Satte nå i en cd med divx på. Spillte glatt i ca 10 sekunder, så kom "Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC). Hva er det for noe? Prøvde igjen, og da fikk jeg spillt filmen i ca 30 sekunder før den stoppet pga crc... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 CRC=cyclic redundancy check på http://www.repairfaq.org/filipg/LINK/F_crc_v3.html ligger det en meget grundig forklaring om alt mulig ang CRC. sikkert langt grundigere enn du har bruk for. Kort forklart. CRC brukes for å sjekke at data som blir sendt er lik data som kommer frem. Siden du får det når du spiller av en CD ligger feilen enten i data på CDen, fysiske feil på CDen, feil under overføring (IDE kabel/bus) eller feil hos mottaker (windows/avspillingsprog). Klarer du å kjøre andre filmer fra CD nok feilen på CDen. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 CRC=cyclic redundancy check på http://www.repairfaq.org/filipg/LINK/F_crc_v3.html ligger det en meget grundig forklaring om alt mulig ang CRC. sikkert langt grundigere enn du har bruk for. Kort forklart. CRC brukes for å sjekke at data som blir sendt er lik data som kommer frem. Siden du får det når du spiller av en CD ligger feilen enten i data på CDen, fysiske feil på CDen, feil under overføring (IDE kabel/bus) eller feil hos mottaker (windows/avspillingsprog). Klarer du å kjøre andre filmer fra CD nok feilen på CDen. Takk for god info. Jeg har nå testet 4divX/xvid filmer på Amilo D pcen og min egen stasjonære. Den stasjonære klarte å lese av og spille alle filmene uten problem. Den bærbare fikk crc feil på to av filmen, en fungerte faktisk glatt og den fjerde hakk noe ekstremt mye. Det kan jo hende at den er ekstremt kresen på hvilke cder den vil lese av. Har tidligere hatt problemer med å få over filer fra flere cd-rwer. At det ikke er mulig å spille av dvdfilmer (hverken kjøpt eller kopiert), og at det nesten ikke er mulig å overføre filer fra dvd, begynner virkelig å plage meg. Men crc-problem har jeg ennå ikke opplevd på en eneste dvd. De går skikkelig dårlig, eller klikker, men ikke crc. Kan det rett og slett hende at dvd-rom'en har en fysisk feil og den bør leveres inn på garantien? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Meget mulig, ta kontakt med de du kjøpte den av og forklar problemet. Ett vanlig problem med dvd/cd spillere er att lesehodet kommer litt ut av possisjon. Da finner du den i bios/windows og alt er normalt ut, men du kan ikke lese noe fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå