Cain_85 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hei jeg har denne maskinen: Amd XP 2400+ Twinmos Pc3200 512MB Epox 8RDA3+ og en 300W strømforsyning. og noe mer som jeg ikke tror er viktig her og nå.. Idag satte jeg inn to nye vifter i kabinettet mitt. Da jeg skrudde den på igjen sa det bare "pffft!" eller "Pssjt!" i en liten del av et sekund og det var det.. Det gjør den hver gang jeg kobler ut Strømledningen og setter den inn igjen og trykker knappen.. "Pfft!" og det var det. . Attpåtil i det samme lille sekundet som det sier "pfft" lyser LED displayet på Epoxen opp, den sier FF som jeg mener er vanlig mode (Den rekker ikke å starte noen prosesser). Dermed vet jeg idetmindste at Power switchen er på, og at systemet får strøm, men er dette symtomet på en Power supply som gir for lite Watt, eller har jeg et annet problem? Jeg har prøvd å dra ut de fleste strøm kablene, men den sier bare "pfft!" Noen som vet hva som er kaputt? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Du har vel prøvd å ta u viftene igjen vel? Kanskje du kobla de feil vei, og psu'n din tok kvelden av den grunn? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Ja jaeg har dratt ut viftene og satt dem inn igjen.. men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 har du prøvd å ta ut viftene og _ikke_ sette dem inn igjen og så starte pcn? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Resetta CMOS? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Hihi fant svaret.. Strømkabelen til disketstasjonen satt ikke orntli' i.. må ha kortsluttet seg eller no.. :oops: takk for all hjelp .. phew.. gla for at jeg slipper å kjøpe ny PSU Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg støtter opp om tipset til Ruskov. Du trenger kun koble til følgende: - Strømledning til PSU (selvsagt) - Ledningsklase fra PSU til hovedkortet - Skjermledning. Sørg for at grafikkortet sitter godt festet. - Tastatur - CPU vifte Alt annet kan du gjerne la stå i kabinettet, men det bør hverken ha IDE koblet opp eller strømkabel. Du kan egentlig ta ut hovedkortet og PSU og leggee det på en antistastatisk pose på et bord. Hvis du fremdeles ikke får noe liv, er mest sannsynlig hovedkortet eller PSU ødelagt. Prøv en annen PSU hvis du kan låne en. Edit: For sent ser jeg. Men med mitt forlag ville PCen din ha virket, så hadde det bare vært å koble til en og en gjenstand til alt var på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå