Gå til innhold

Pentium 4 2.53GHz og GF TI4200 128

J00J

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Pentium 4 2.53GHz å jeg lurer på hvor langt man kan overklokke den. Har en vanlig CPU vifte som fulgte med CPU'en, fra komplett.no. Det har 533 FSB.

Jeg har også en GF TI4200 128 som jeg har lyst til å klokke litt opp, standar vifte som fulgte med. Kortet er et Gainward.

Takk på forhand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du klokker skjermkortet er det bare til å øke hastigheten forsiktig og se hvor langt du kommer, det er uhyre enkelt da dette kan gjøres med software. klokker du for mye over den grensen kortet klarer å opere på stabilt risikere du å skadet kortet, trikset er å øke forsiktig, gjerne med 5mhz av gangen så ser hvor langt du kommer. etter å ha endret klokkefrekvens bør du teste kortet i 3d grafikk og se etter at det ikke kommer noe prikker eller streker på skjermen som ikke skal være der.

normalt kan minnet klokkes en god del mere enn gpu, det er også mye mere ytelse og hente på minnet enn ved klokking av gpu.

lykke til.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en Pentium 4 2.53GHz å jeg lurer på hvor langt man kan overklokke den. Har en vanlig CPU vifte som fulgte med CPU'en, fra komplett.no. Det har 533 FSB.

Jeg har også en GF TI4200 128 som jeg har lyst til å klokke litt opp, standar vifte som fulgte med. Kortet er et Gainward.

Takk på forhand.

Vet du hvilken stepping du har på CPU ? er det B0 eller C1 ?

btw. har en 2.53GHz selv med B0 stepping, har nettopp bestillt nytt hk som er meget bra til å oc med...men siden jeg har B0 stepping forventer jeg ikke å komme høyere enn 3GHz...hvis du har litt tolmodighet kan du vente til jeg får hk, og får OC litt...

Lenke til kommentar
Gef: Jeg vet ikke om jeg har "B0" eller "C1", men tåler de viftene som følger med CPU'ene mye?
Tja de spørs hvordan du mener tåler...men hvis du mener om de er gode til OC?? er de vel greie nok, men du burde ha kabinett vifter i tillegg! hvis du kjøpte P4 2.53GHz med boxed vifte har du B0 stepping, da når du ikke mye høyere enn 3GHz...Har også litt med hvilket HK du har!
Lenke til kommentar
Når jeg skal klokke ned CPU og skjermkort, skal jeg da klokke de ned på samme måte som jeg klokket de opp eller er det bare å sette de på "default"?
Hvis du vil ha dem på de hastighetene de var på før du begynnte å OC, så kan du ta på default
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...