G Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) I Window 7 driver systemet hele tiden og retter norske "i" til engelske "I". Dette skjer I mange programmer, så da tenkte jeg det er noe Win7 overstyrer. Det er plagsomt. Nede I systemtray står "NO - Norwegian Bokmål (Norway)". Jeg broker (se der: skulle vært "bruker") selvsagt engelsk variant av Win7, men det skal jo ikke ødelegge brukeropplevelsen slik. En innstilling å justere på burde korrigere dette fenomenet. Åh jeg hater virkelig slik "hjelp" fra programvare. Og til de som prøver seg, med at jeg har over 7000 innlegg under beltet, til dem vil jeg si: Poenget med å kunne stille spørsmål på et forum som dette, er å kunne få et ordentlig svar. Det er mang en ting man kan ha problemer med å finne en rask nok løsning på. En annen gang kan det være meg som har løsningen på noe du lurer på! Jeg kan mye. Men det er selvfølgelig ikke alle små trivialiteter jeg bryr meg om, annet enn om det skaper problemer. Målet er ikke å bli noen Windows 7 guru. Jeg vil kunne litt om alt heller. Så får de som tar sertifiseringer på OS, og som sitter på helpdesker rundt om lære alt til fingerspissene. Dette problemet er lite og triviellt, men akk så slitsomt å streve med. Noen Screenshots, kan hende løsningen sitter her et sted, MEN hvor, og hvilken kombinasjon går: Endret 25. april 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 Prøvde det på bilde 1. Hjalp ikke. Gikk til bilde 4, og SATANS, Windows krever omstart! Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Legger original i spoiler, siden det var en midlertidig effekt, og feilen var ikke løst likevel. Test: Jeg vil I kirken, NOT. Bruker du dopapir, ja? Ser ikke ut til at det hjalp for "i"-en. Nå må jeg tilbake å korrigere på autokorrekturen ord for ord. Veldig slitsomt. Nest instilling blir: Windows er et kråkereir ! Innstilling er satt til norsk i bilde 4, og nå slår jeg på norsk i bilde 1 i tillegg (bilde 1 -innstillingen, krever ikke omstart). Test 2: Jeg vil i kirken, NOT. Bruker du dopapir, ja? Neste gang windows lager reir blir jeg gal Ser ut til å virke nå. Da tester jeg dette oppsettet litt framover. Sånn dritt koster en gjerne en halvtime av livet, eller en time. Det er litt surt. Så om man kan hjelpe hverandre.. Nå var det jeg som hjalp meg selv, og kanskje jeg har hjulpet noen med dette innlegget? Endret 26. april 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Det ser ut til at problemet gjenoppstod av seg selv, uten at jeg har foretatt meg noe siden sist. Maskinen har ikke restartet seg selv eller noe sånn heller siden jeg var innom sist. Problemet består altså (har nå markert tråden tilbake til ULØST). Endret 25. april 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 *BUMP Jeg blir ikke klok på dette problemet. http://windows.microsoft.com/en-ie/windows-vista/what-can-i-do-with-regional-formats-and-languages http://windows.microsoft.com/en-ie/windows-vista/the-language-bar-overview Jeg har jo norsk i taskbar --> Language bar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå