moesen Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Heisann! Jeg kjøpte meg en router idag. Men hvordan får jeg konfigurert den. Kjøpte Unix Internet Broadband Gateway (NextIP ISO50s). Har kommet inn på router'n og skrevet inn brukernavn og passord. Men når og hvordan kobler jeg meg på nett? Er ny med router og slike ting. Kan noen hjelpe meg? Bruker PPPoE... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Heisann! Jeg kjøpte meg en router idag. Men hvordan får jeg konfigurert den. Kjøpte Unix Internet Broadband Gateway (NextIP ISO50s). Har kommet inn på router'n og skrevet inn brukernavn og passord. Men når og hvordan kobler jeg meg på nett? Er ny med router og slike ting. Kan noen hjelpe meg? Bruker PPPoE... Du setter opp maskinen din til ogf aldri slå et nummer, husk @online.no etter brukernavnet. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Hva mener du med "aldri slå et nummer"? Jeg bruker da ikke noe nummer...(tror jeg) Er pc'n hele tiden på nett da eller, når jeg starter pc'n? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Slett ALLE internett tilkoblinger på maskina, sett opp routeren, og du er på nett! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hva mener du med "aldri slå et nummer"?Jeg bruker da ikke noe nummer...(tror jeg) Er pc'n hele tiden på nett da eller, når jeg starter pc'n? Med PPPoE aå "ringer" du opp via ADSL, bruker du router så gjør den det for deg. Du må sette Ie til og aldri slå ett nummer og dermed vil den søke internett igjenom nettverket. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kan jeg få begynne å spørre hvilken firmware revisjon du har i routeren din , du finner ut dette under "Device Status" og i tillegg oppe i bildet om du har 2.02 versjon . Uansett så skal det ved første gangs pålogging komme opp en "wizard" som skal hjelpe deg til å sette opp routeren . Du skal gå inn under "Setup Wizard" og velge "ISP settings" der du finner at på andre valg av måte å koblet til ISP er noe som heter PPPoE . Sett en hake i boksen og fyll inn konto info som du har fått av ISP . Før du klikker next så pass på å legge til DNS server neders på den samme side før du går videre , på neste siden er det noe som omhandler modem . Dette skal du ikke bry deg noe om og klikke NEXT for på siste side å klikke på FINISH . ! Neste gang leser du vel bruksanvisningen vel ? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har lest bruksandvisningen. Dårlig etter min mening... Jeg vet ikke hva jeg skal skriv i DNS/ip tingen. Har bare skrevet/velget Brukernavn, Passord og klokke. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Takk for all hjelp (så langt) Jeg fikk til router nå, connecte ihvertfall. Men det er en brannmur som er iveien for meg, hvordan får jeg konfigurert den som jeg vil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå