ludobadger Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Heisann! Driver og skrur sammen en PC for en kamerat og har støtt på et problem. PC: ABIT IS7 P4 2.6 (800 fsb) 1024 Twinmos cl 2.5 DDR Sapphire 9600 PRO UltEd. 120 GB Seagate Barracuda SATA Historikk; Ok, montering går greit. Pcen booter og jeg installerer XP og formaterer disken. Installerer driver cd til hovedkort, gfx etc. Alt ser ut til å funke greit. Så tenkte jeg at jeg skulle teste noen spill. Starter install av Tomb Raider som var bundlet med gfx. Halveis i install henger pcen seg. Rebooter og så vil ikke windows laste. Beskjeden jeg får er at det visstnok har oppstått en Boot disk failure. Rebooter igjen og nå funker det fint. Windows laster uten problem. Surfer litt på nett etter tips og pcen henger seg igjen. Og slik holder den på, noen ganger får jeg boot disk fail beskjeden, noen ganger starter den fint men hovedsaken er at den henger seg, ofte... Og hver gang den skal boote så stopper den litt opp når den skal detecte IDE drives. Virker som den ikke helt skjønner hva denne SATA disken er for noe. Tester med min egen "vanlige" HD og ting funker helt perfekt. Så virker som det er SATA disken som er problemet men jeg tror ikke det er noe galt med den. Jeg fikk jo formatert den, installert windows etc. Så leser jeg manualen til HK opp og ned men finner ingenting hjelpsomt der (dvs det ser ut som bios settings er slik de skal være), før jeg titter lengst nede i esken og ser en floppy med SATA Raid driver disk (eller noe i den dur). Skal jo ikke ha Raid tenker jeg så jeg trenger vel ikke den??? Uansett så er det jo ikke noen setup fil eller noe på den disken og kan ikke boote fra den heller så jeg aner ikke hvordan jeg i så fall skal få lagt inn disse driverne. Føler meg litt noob her nå men jeg kan vel ikke være den eneste med Abit og SATA som har opplevd dette så tips på hvordan dette fikses hadde vært supert! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå