Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan vel ikke belastes NAF ?


Anbefalte innlegg

Jeg var på EU-kontroll hos NAF forledning, og etter kontrollen mente jeg at jeg hørte en ulyd når jeg kjørte. Jeg fikk NAF til å se på det igjen, og det viste seg at det var pakningene på stablisatorstaget bak som var gjorde lyden. Dette er da slitasje og kan vel ikke belastes NAF ? men lyden kom først etter kontrollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei enig, det er jo slitasje, selv om det har oppstått etter EU-testen (hvor de da kakker og slår her og der). Men jeg har en kjenning som er bilmann og han får se på det. Så får håpe det bare er stablisator-pakningene og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

men lyden kom først etter kontrollen.

Vel, alt kommer etter noe annet. Men selv om B skjer etter A, så betyr ikke det nødvendigvis at A har forårsaket B. Ofte skyldes det tilfeldigheter, men vi har en hjerne som automatisk leter etter mønstre i alt vi sanser, og hvis både A og B har med bilen å gjøre, så er det lett å begynne å fundere ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en BMW Z3 roadster som jeg bruker på fine dager om sommeren, ellers står den i garasje. Bilen er ellers i god stand og blir lite brukt. Bilen blir grundig vasket og gått over før jeg setter den i garasjen for vinteren, når jeg tar den ut går jeg også over den både innvendig og utvendig. Kjøpte masse nye ting til bilen nå til våren, bla. nye stoffmatter foran til rundt 1000 kr for 2 stk fra schmiedmann. La disse i bilen før jeg kjørte den til NAF for EU-Kontroll og oljeskift. Når jeg fikk bilen tilbake var mattene møkkete, og noen av de skruene/klipsene som holder mattene på plass var borte. I tillegg oppdaget jeg et hakk på innsiden av sidevinduet på førersiden som jeg er helt sikker på at ikke var der før jeg leverte bilen inn. Det var tydelig at den som hadde påført hakket hadde sett det selv da det var dekket i fingermerker.

Når jeg leverte bilen spurte jeg også om de kunne stemple serviceheftet osv, noe de sa de skulle gjøre. Når jeg fikk bilen tilbake var heller ikke dette gjort.

Jeg vurderte å gå tilbake, men jeg kom frem til at det kom bare til å bli påstand mot påstand så jeg valgte å ikke bruke tid på det og tok kostnaden med å utbedre skaden selv.

Skal i alle fall aldri ha bilen på NAF mer. Riktig nok har NAF ingen egeninteresse i å finne feil, men på merkeverksted har jeg opplevd bedre service, raskere behandling, og stempel i serviceheftet. Når jeg har fått bilen tilbake har den også vært skadefri, selv om det riktig nok er noe dyrere på merkeverksted synes jeg det er vel verdt det.

 

Nå er i alle fall jeg og Z3'en klar for sommer! :)

post-76355-0-68680500-1366972853_thumb.jpg

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Har en BMW Z3 roadster som jeg bruker på fine dager om sommeren, ellers står den i garasje. Bilen er ellers i god stand og blir lite brukt. Bilen blir grundig vasket og gått over før jeg setter den i garasjen for vinteren, når jeg tar den ut går jeg også over den både innvendig og utvendig. Kjøpte masse nye ting til bilen nå til våren, bla. nye stoffmatter foran til rundt 1000 kr for 2 stk fra schmiedmann. La disse i bilen før jeg kjørte den til NAF for EU-Kontroll og oljeskift. Når jeg fikk bilen tilbake var mattene møkkete, og noen av de skruene/klipsene som holder mattene på plass var borte. I tillegg oppdaget jeg et hakk på innsiden av sidevinduet på førersiden som jeg er helt sikker på at ikke var der før jeg leverte bilen inn. Det var tydelig at den som hadde påført hakket hadde sett det selv da det var dekket i fingermerker.

Når jeg leverte bilen spurte jeg også om de kunne stemple serviceheftet osv, noe de sa de skulle gjøre. Når jeg fikk bilen tilbake var heller ikke dette gjort.

Jeg vurderte å gå tilbake, men jeg kom frem til at det kom bare til å bli påstand mot påstand så jeg valgte å ikke bruke tid på det og tok kostnaden med å utbedre skaden selv.

Skal i alle fall aldri ha bilen på NAF mer. Riktig nok har NAF ingen egeninteresse i å finne feil, men på merkeverksted har jeg opplevd bedre service, raskere behandling, og stempel i serviceheftet. Når jeg har fått bilen tilbake har den også vært skadefri, selv om det riktig nok er noe dyrere på merkeverksted synes jeg det er vel verdt det.

 

Nå er i alle fall jeg og Z3'en klar for sommer! :)

 

Jeg er faktisk godt fornøyd med NAF. Jeg er der bare da på EU-test, og olje/filter skift, men har også vært der ved testing av ev kjøp av bil. Det siste var det veldig bra jeg gjorde, da den bilen jeg hadde tenkt å kjøpe hadde alvorlige mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...