Talker Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvor høy MHz er det mulig at jeg kan få med TwinMOS /m Winbond? (med og uten god kjøling) Hva kan kalles som absolutt høyeste VDimm uten noen form for ekstra kjøling? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Med de brikkene har jeg hvertfall klart 225FSB (450Mhz på minnet) og timingene 2-2-2-6 på 2,8v. Og det er i Dual. Klarer nok en del mer. Selv ville jeg ikke gått særlig høyere enn 3v på brikkene. 2,9v skal gå greit. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Så da skal det gå bra med 2,85v uten noen form for kjøling utenom en vifte som står i sidedøren? Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har kjørt Twinmos brikkene mine på 246Mhz, alså 492Mhz effektivt. For å få brikkene stabile på denne hastigheten så må jeg gi dem 3.0vdimm. Det er ingen form for kjøling på dem, og de blir heller ikke spesielt varme. Tipper de ligger på mellom 35 og 40c. Tror nok ikke du burde gå stort over 3.0v om du planlegger å ha dem en stund. Brikkene er oppgitt til å kjøre max 2.8, så jeg vil nok tro at 3.0v også forkorter levetiden litt. Om du har Winbond CH5 brikker så er litt mindre sjanse for at du klarer 240+ enn om du har BH5. Det er kun 1 måte i finne det ut på Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 jeg kan ikke ha VDimm på 3,0v jeg... Den går bare til 2,85 i biosen.. (har nyeste bios på et P4P800-kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå