tobo Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvordan vil en WD Raptor fungere på et kontrollerkort tilknyttet en 33 Mhz PCI-bus? Bussen vil jo sette en grense på 133 MB/S overføring. Nå er jo Raptorens 150 MB/S teoretisk, men i burst-mode har den vel ca 105 MB/S. En kontroller jeg vurderer er denne: http://www.promise.com/product/product_det...=107&familyId=2 Vil jeg kunne utnytte hastigheten på Raptoren? Jeg har også en WD1200JB som er tenkt brukt på samme kontroller. Vil jeg oppleve PCI-bussen som en flaskehals, feks ved flytting av data mellom diskene? Kort sagt: Er det smart å investere i en Raptor...? -T Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Ved flytting av data er det vel den kontinuelige dataraten som betyr noe, og den ligger nok godt under 133MB/s. Den Promise kontrolleren du linket til fungerer vel slik at overføringer mellom to disker som begge er tilkoblet denne ikke belaster PCI bussen i det hele tatt, hvis jeg har skjønt det riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå